Oglašivači dele podatke o korisnicima interneta sa obaveštajnim agencijama
Tekstovi o zaštiti, 19.04.2024.
Svaki klik na veb sajt, svako skrolovanje u mobilnoj aplikaciji i svaka reč koju unesete u pretragu prate desetine tehnoloških i marketing kompanija. To se ne odnosi samo na telefone i računare, već i na pametne satove, pametne televizore i zvučnike, pa čak i na automobile, upozorili su stručnjaci kompanije Kaspersky. Ove izvore informacija ne koriste samo oglašivači koji nude usisivače ili putno osiguranje. Dalje
8 najčešćih prevara sa kojima se možete susresti ako koristite aplikaciju Telegram
Tekstovi o zaštiti, 23.04.2024.
Telegram je popularna aplikacija među prevarantima iz nekoliko razloga. Prvo, nudi visok nivo anonimnosti, jer se korisnici mogu prijaviti bez otkrivanja svojih brojeva telefona, što otežava otkrivanje identiteta prevaranata. Pored toga, aplikacija pruža uslugu šifrovanih poruka, što policiji otežava praćenje njihovih aktivnosti. Međutim, prevarante Telegram najviše privlači zbog ogromne baze korisnika iz celog sveta... Dalje
Zašto sajber kriminalci sve češće koriste PDF-ove za napade
Tekstovi o zaštiti, 04.03.2024.
Sajber kriminalci koriste stari medij (PDF-ove) na nov i opasan način, upozoravaju istraživači kompanije Avast. PDF-ovi su postali sinonim za praktičnost i pouzdanost, na poslu, u školi i za ličnu upotrebu, a njihova upotrebljivost na različitim platformama učinila ih je nezamenljivim. Međutim, oni su i rastuća pretnja koju mnogi zanemaruju - Avastovi istraživači kažu da sajber kriminalci sve više koriste PDF-ove za... Dalje
Šta ne treba deliti sa AI čet-botovima
Tekstovi o zaštiti, 22.03.2024.
AI čet-botovi su postali izuzetno popularni i korisni alati za dobijanje informacija, saveta i pomoći o raznim temama. Možete ih koristiti za kreiranje poslovnog plana, pisanje članaka ili koda, sastavljanje mejlova, generisanje slika i skoro svega što možete zamisliti. Iako mogu biti veoma korisni, moramo biti oprezni kada delimo svoje podataka sa njima. Zašto? Zato što im se ne može verovati. Da bismo razumeli rizike... Dalje
Rizici ''sharentinga'': Kako će slike vaše dece koje danas delite na društvenim mrežama uticati na njih u budućnosti
Tekstovi o zaštiti, 13.02.2024.
„Sharenting“, kombinacija reči „sharing“ i „parenting“ („deljenje“ i „roditeljstvo“), je izraz koji se odnosi na praksu roditelja da dele slike i video snimke svoje dece na različitim platformama društvenih mreža. Iako mnogi to doživljavaju kao bezazleni način povezivanja sa drugim roditeljima ili drugim članovima porodice, sharenting izlaže decu raznim rizicima kojih roditelji možda nisu svesni. Pored rizika, kao što su Dalje
Kako da sa Googlea, Facebooka, Instagrama i TikToka uklonite fotografije vaše dece koje su postavili drugi
Tekstovi o zaštiti, 22.02.2024.
Mnogi roditelji postaju svesni rizika povezanih sa deljenjem fotografija i video snimaka dece na internetu. Međutim, pojavljuje se nova, zabrinjavajuća pretnja: porast AI (veštačka inteligencija) alata koji mogu da generišu veoma realistične „dipfejk“ video snimke. AI alatima je potrebna samo jedna slika ili nekoliko sekundi uzorka glasa da bi napravili ubedljivi dipfejk. Oni mogu tačno da repliciraju crte lica... Dalje