Tri od četiri emaila sa temom Crnog petka su prevara

Anti-spam, 22.11.2024, 14:00 PM

Tri od četiri emaila sa temom Crnog petka su prevara

77% spam emailova sa temom Crnog petka u 2024. su prevare, dok je ostatak marketinški mamac, upozorila je kompanija Bitdefender.

Ovo predstavlja porast od 7% u procentu spam emailova koji su prepoznati kao prevare u poređenju sa Crnim petkom 2023. i povećanje od 21% u poređenju sa 2022.

Bitdefender je rekao da rastući broj prevara u vezi sa Crnim petkom govori o „pohlepi i smelosti sajber kriminalaca, koji sve više koriste lažne ponude i phishing taktike da bi iskoristili ponašanje i trendove u kupovini potrošača“.

Ove prevare su prvenstveno dizajnirane za prikupljanje ličnih podataka žrtava, kao što su podaci za prijavu i informacije o bankovnim računima i karticama, ili direktnu krađu njihovog novca putem lažnih kupovina ili korišćenjem bankarskih trojanaca.

Analiza je pokazala da je 38% svih spam poruka na temu Crnog petka otišlo u SAD, a u evropske zemlje 44%, i među njima najviše u Nemačku i Francusku.

Dve trećine ove spam elektronske pošte potiče iz SAD, a iz Evrope 23%.

Spam koji je vezan za Crni petak počeo je da raste krajem oktobra 2024.

Istraživači iz Bitdefenderovog Antispam Lab tima rekli su da su napadači postali kreativniji, prilagođavajući svoje poruke i taktike različitim grupama kupaca i različitim demografskim kategorijama i regionima. Do sada su primećeni emailovi sa PDF fajlovima u kojima se krio trojanac Grandoreiro, koji omogućava neovlašćene finansijske transakcije, zatim ponude za lažne Ray-Ban naočare za samo 27,99 dolara koje su preusmeravale korisnike na lažne sajtove i ankete koje je trebalo popuniti zbog navodnih ekskluzivnih nagrada, a u kojima su žrtve zapravo delile poverljive podatke.

„Ova raznolikost u taktici pokazuje prilagodljivost sajber kriminalaca i njihov napor da se privuče što veći broj demografskih grupa. Kampanje su se razlikovale po tipu proizvoda i takođe su bile prilagođene određenim regionima, koristeći kulturne i kupovne preferencije kako bi se maksimizirao njihov doseg i uticaj“, rekli su istraživači.

Foto: Tamanna Rumee | Unsplash


Prijavite se na našu mailing listu i primajte najnovije vesti (jednom dnevno) putem emaila svakog radnog dana besplatno:

Izdvojeno

Tri od četiri emaila sa temom Crnog petka su prevara

Tri od četiri emaila sa temom Crnog petka su prevara

77% spam emailova sa temom Crnog petka u 2024. su prevare, dok je ostatak marketinški mamac, upozorila je kompanija Bitdefender. Ovo predstavlja pora... Dalje

Polovina emailova sa temom putovanja koje dobiju korisnici širom sveta su prevara

Polovina emailova sa temom putovanja koje dobiju korisnici širom sveta su prevara

Sa očekivanom potrošnjom od 2 milijarde dolara ove godine, globalni turizam je na putu ka oporavku. U sajber svetu, ovo stvara brojne mogućnosti z... Dalje

I Yahoo najavio nove mere za bezbedniju e-poštu sa manje neželjenih poruka

I Yahoo najavio nove mere za bezbedniju e-poštu sa manje neželjenih poruka

Dva najveća svetska email provajdera objavila su istog dana da će preduzeti određene mere da obuzdaju neželjenu poštu. U svom saopštenju, Yaho... Dalje

Tri od pet mejlova u vezi sa putovanjima su prevara

 Tri od pet mejlova u vezi sa putovanjima su prevara

Uprkos ekonomskoj krizi, interesovanje za putovanja je ove godine veliko, a međunarodni turizam je na dobrom putu da se vrati na nivo pre pandemije. ... Dalje

4 od 5 e-mailova sa temom Dana zaljubljenih su prevara

4 od 5 e-mailova sa temom Dana zaljubljenih su prevara

Kada je reč o sajber bezbednosti, Dan zaljubljenih svake godine najavljuje jednu stvar - novi talas prevara. Ove godine, Danu zaljubljenih prethodio ... Dalje