Spameri zloupotrebljavaju Vine zarađujući od partnerskih programa
Anti-spam, 27.06.2013, 07:50 AM
Krajem januara Twitter je predstavio Vine, servis za objavljivanje i razmenu kratkih video snimaka, koji je kompanija kupila krajem 2012. godine. Vine, koji je najpre bio dostupan samo korisnicima iOS ovog meseca dobio je i svoju Android verziju. Vine je privukao brojne korisnike ali i spamere koji pokušavaju da zarade na rastućoj popularnosti ovog servisa.
Sa spamerskih naloga objavljuju se komentari na video snimke korisnika, objavljuju se video snimci označeni hashtag-ovima i zapraćuju nasumično izabrani korisnici servisa.
U sledećoj fazi napada, potencijalna žrtva dobija ponudu da besplatno poveća broj svojih folovera.
Kada je pokrenuta ova spam kampanja, od potencijalnih žrtava su zahtevane email adrese povezane sa Vine nalozima. U međuvremenu su spameri promenili taktiku i sada umesto email adrese traže od korisnika korisničko ime za Vine.
Ako izađe u susret ovom zahtevu, korisnik se odvodi na stranicu na kojoj dobija instrukcije da instalira aplikaciju kako bi dobio 100 novih folovera.
Naravno, na kraju korisnik ostaje bez obećanih folovera. Prevaranti, sa druge strane, zarađuju preko partnerskih programa svaki put kada neko instalira aplikacije.
U ovom trenutku, aplikacije koje su deo spam kampanje, dolaze iz legitimnih prodavnica aplikacija, tako da nisu nužno i maliciozne. Ali stručnjaci Symantec-a, koji su otkrili ovu kampanju, upozoravaju da bi u bilo kom trenuku prevaranti mogli da promene taktiku i postanu destruktivniji nego što je to sada slučaj.
Korisnici koji naiđu na spam poruke treba da prijave spamerske profile klikom na dugme u gornjem desnom uglu stranice profila.
Ako su spameri “komentarisali” vaše video snimke, komentare možete obrisati.
Na kraju, iako je ovo jedina spam kampanja koja je do sada viđena na Vine-u, očekujte nove pokušaje prevare jer će spameri, bez sumnje, nastaviti da koriste rastuću popularnost servisa.
Izdvojeno
Google upozorava na praznične prevare: evo kako se zaštititi
Googleov Gmail, najveći svetski email provajder koji ima više od 2,5 milijardi korisnika, blokira 99,9% neželjene pošte, phishing mejlova i malve... Dalje
Koliko su zaista opasni QR kodovi u emailovima
Oko 60% emailova koji sadrže QR kodove su neželjena pošta (spam), a manji deo njih je „otvoreno zlonamerno“. QR kodovi su postali svepr... Dalje
Tri od četiri emaila sa temom Crnog petka su prevara
77% spam emailova sa temom Crnog petka u 2024. su prevare, dok je ostatak marketinški mamac, upozorila je kompanija Bitdefender. Ovo predstavlja pora... Dalje
Polovina emailova sa temom putovanja koje dobiju korisnici širom sveta su prevara
Sa očekivanom potrošnjom od 2 milijarde dolara ove godine, globalni turizam je na putu ka oporavku. U sajber svetu, ovo stvara brojne mogućnosti z... Dalje
I Yahoo najavio nove mere za bezbedniju e-poštu sa manje neželjenih poruka
Dva najveća svetska email provajdera objavila su istog dana da će preduzeti određene mere da obuzdaju neželjenu poštu. U svom saopštenju, Yaho... Dalje
Pratite nas
Nagrade