Snapchat tvrdi da porast spama nije povezan sa nedavnim hakovanjem

Anti-spam, 14.01.2014, 07:33 AM

Snapchat tvrdi da porast spama nije povezan sa nedavnim hakovanjem

Nakon što su hakeri preuzeli korisnička imena i brojeve telefona 4,6 miliona korisnika servisa, Snapchat se još jednom izvinio korisnicima zbog porasta spama na aplikaciji.

Snapchat omogućava korisnicima razmenu fotografija i kratkih video snimaka koji se automatski brišu deset sekundi nakon otvaranja sa telefona onih kojima su poslati kao i sa servera kompanije. Snapchat kao i svaki drugi servis za društveno umrežavanje ima problem sa spamom, samo što je spam na Snapchat-u specifičan po tome što dolazi u formi fotografija ili video snimaka.

Snapchat porast spama objašnjava porastom broja korisnika servisa i preporučuje korisnicima da promene podešavanja tako da im samo prijatelji mogu slati fotografije i video snimke.

Snapchat se putem kompanijskog bloga obratio korisnicima priznajući da su se korisnici žalili tokom vikenda na porast Snap spama. Iz kompanije kažu da njihov tim radi na rešavanju problema ali da porast spama nije uzrokovan problemom koji je izazvao bag u Find Friends koji je kulminirao za vreme praznika.

Naime, krajem prošle godine, u vreme božićnih praznika, australijska firma Gibson Security je po drugi put upozorila na ranjivost u Snapchat-ovoj Find Friends funkciji koja može omogućiti bilo kome da prikupi milione korisničkih imena i brojeva telefona i kreira lažne naloge.

Za ovu ranjivost Snapchat je saznao još u avgustu prošle godine, ali su pravovremene adekvatne mere izostale. Kada je Gibson Security javno objavio svoje otkriće, hakeri su to iskoristili i ukrali 4,6 miliona korisničkih imena i brojeva telefona, i objavili ih na internetu. Oni su poslednje dve cifre telefonskih brojeva cenzurisali da bi se sprečio spam.

Hakeri su rekli da je njihova namera bila da podignu svest o otkrivenoj ranjivosti ali su kasnije rekli da bi pod određenim uslovima omogućili pristup necenzurisanim podacima, verovatno onima koji su voljni da plate za to.

Tek nakon svega toga, Snapchat se izvinio korisnicima, zahvalio za strpljenje i podršku i ažurirao aplikacije za Android i iOS.


Prijavite se na našu mailing listu i primajte najnovije vesti (jednom dnevno) putem emaila svakog radnog dana besplatno:

Izdvojeno

Google upozorava na praznične prevare: evo kako se zaštititi

Google upozorava na praznične prevare: evo kako se zaštititi

Googleov Gmail, najveći svetski email provajder koji ima više od 2,5 milijardi korisnika, blokira 99,9% neželjene pošte, phishing mejlova i malve... Dalje

Koliko su zaista opasni QR kodovi u emailovima

Koliko su zaista opasni QR kodovi u emailovima

Oko 60% emailova koji sadrže QR kodove su neželjena pošta (spam), a manji deo njih je „otvoreno zlonamerno“. QR kodovi su postali svepr... Dalje

Tri od četiri emaila sa temom Crnog petka su prevara

Tri od četiri emaila sa temom Crnog petka su prevara

77% spam emailova sa temom Crnog petka u 2024. su prevare, dok je ostatak marketinški mamac, upozorila je kompanija Bitdefender. Ovo predstavlja pora... Dalje

Polovina emailova sa temom putovanja koje dobiju korisnici širom sveta su prevara

Polovina emailova sa temom putovanja koje dobiju korisnici širom sveta su prevara

Sa očekivanom potrošnjom od 2 milijarde dolara ove godine, globalni turizam je na putu ka oporavku. U sajber svetu, ovo stvara brojne mogućnosti z... Dalje

I Yahoo najavio nove mere za bezbedniju e-poštu sa manje neželjenih poruka

I Yahoo najavio nove mere za bezbedniju e-poštu sa manje neželjenih poruka

Dva najveća svetska email provajdera objavila su istog dana da će preduzeti određene mere da obuzdaju neželjenu poštu. U svom saopštenju, Yaho... Dalje