Kako reagujete na spam emailove?
Anti-spam, 30.08.2013, 08:46 AM
Neželjena elektonska pošta (spam) je svakodnevnica korisnika interneta. Ne mali deo ove pošte je u u službi širenja malvera i to je za korisnike interneta mnogo veći problem od činjenice da su takvi emailovi, jednom rečju, dosadna napast.
Nedavno istraživanje koje je za potrebe kompanije Halon koja se bavi bezbednošću elektronske pošte, sproveo TNS Global pokazalo je da je većina ispitanika (95%) bar jednom dobila spam email koji je sadržao virus, spyware ili neki drugi zlonamerni program. Prema podacima TNS Global, svaki jedanaesti korisnik je otvorio prilog u spam emailu i inficirao računar. Skoro trećina korisnika je priznala da su bili na korak do otvaranja priloga u emailu, ali su odustali od toga posle otvaranja spam emaila.
Spam emailovi najčešće navodno šalju banke (15,9%), društvene mreže kao što su Facebook i Twitter (15,2%) i online platni servisi (12,8%).
Studija TNS Global-a bavila se načinima na koje na spam prevare reaguju žene i muškarci. Svaki treći učesnik u istraživanju, bez obzira na pol, priznaje da bi otvorio neočekivani email, čak i ako izgleda sumnjivo, u zavisnosti od onoga što piše u naslovu emaila.
Ako email poruku navodno šalje društvena mreža žene će u većem procentu nego muškarci nasesti na prevaru (8,2% žena prema 5,6% muškaraca). Sa druge strane, muškarce je lakše prevariti ako im se obeća novčana nagrada (9,4% prema 3,8%) ili golišave fotografije poznatih (2,8% prema 0,6%), fotografije njih samih (2,3% prema 0,9%) ili njihovih prijatelja (1,1% prema 0%).
Studija je pokazala i da su korisnici interneta svesni činjenice da sumnjive ponude u spam emailovima nisu jedina forma spama, već da to mogu biti i objave na društvenim mrežama, poruke i SMS poruke.
Nešto manje od trećine isptanika bi preduzelo konkretne korake protiv spamera, otkrivaju rezultati studije, i to muškarci češće od žena: 9% muških ispitanika bi odgovorilo spamerima ljutitim tonom naspramsamo 1% žena. To znači da bi 7% muškaraca i 4,2% žena telefonom pozvalo spamere, 3,8% muškaraca i 1,9% žena objavilo ljutit odgovor na spam na društvenim mrežama, a 3,1% muškaraca i svega 0,4% žena poslalo email u istom tonu.
U istraživanju koje je sproveo TNS Global učestovali su američki korisnici interneta.
Spam emailovi su neizostavni deo virtuelnog života korisnika interneta. Iako su spameri sve veštiji u prikrivanju prave prirode emailova koje masovno šalju na adrese korisnika, sa druge strance, korisnici su sada, mnogo više nego ranije, svesni pretnji sakrivenih u neželjenoj elektronskoj pošti. Fllteri provajdera email servisa nisu savršeni, pa ovakvi emailovi ipak uspevaju da pronađu put do inbox-a korisnika. Zato je deo odgovornosti i na korisnicima koji moraju biti oprezni sa sumnjivim emailovima koje dobiju.
Izdvojeno
Google upozorava na praznične prevare: evo kako se zaštititi
Googleov Gmail, najveći svetski email provajder koji ima više od 2,5 milijardi korisnika, blokira 99,9% neželjene pošte, phishing mejlova i malve... Dalje
Koliko su zaista opasni QR kodovi u emailovima
Oko 60% emailova koji sadrže QR kodove su neželjena pošta (spam), a manji deo njih je „otvoreno zlonamerno“. QR kodovi su postali svepr... Dalje
Tri od četiri emaila sa temom Crnog petka su prevara
77% spam emailova sa temom Crnog petka u 2024. su prevare, dok je ostatak marketinški mamac, upozorila je kompanija Bitdefender. Ovo predstavlja pora... Dalje
Polovina emailova sa temom putovanja koje dobiju korisnici širom sveta su prevara
Sa očekivanom potrošnjom od 2 milijarde dolara ove godine, globalni turizam je na putu ka oporavku. U sajber svetu, ovo stvara brojne mogućnosti z... Dalje
I Yahoo najavio nove mere za bezbedniju e-poštu sa manje neželjenih poruka
Dva najveća svetska email provajdera objavila su istog dana da će preduzeti određene mere da obuzdaju neželjenu poštu. U svom saopštenju, Yaho... Dalje
Pratite nas
Nagrade