Google priznao porast veb spama u rezultatima pretrage
Anti-spam, 24.01.2011, 02:15 AM
Ukoliko ste primetili da rezultati pretrage na Guglu obiluju spamom, znajte da niste jedini. Poslednjih nekoliko meseci, Google se našao na meti kritika uglednih blogera i veb-sajtova koji se bave tehnologijom zbog toga što se sve češće dešava da se pretraga na Guglu završava veoma lošim rezultatima. Problem leži u takozvanom veb-spamu.
Guglov glavni inženjer, Met Kats, koji rukovodi Guglovim timom koji se bavi spamom, u tekstu na kompanijskom blogu, priznaje da su u kompaniji primetili neznantni porast spama tokom poslednjih nekoliko meseci. On je definisao veb spam kao “neželjene rezultate koje vidite među rezultatima pretrage onda kada veb sajtovi pokušaju da se domognu viših pozicija u rezultatima pretrage ili na neki drugi način prekrše zadate smernice za kvalitet pretraživanja.”
U vezi sa tim, u kompaniji su rešili da preduzmu neke korake kako bi poboljšali rezultate pretrage na Guglu. Između ostalog, poboljšano je otkrivanje hakovanih sajtova, koji su bili značajan izvor spama prošle godine, pojačana kontrola nad sajtovima koji prvenstveno kopiraju sadržaje sa drugih sajtova, ali i otkrivanje sajtova na kojima se uoči često ponavljanje ključnih reči.
Veb spam je problem kojeg u kompaniji Google ne mogu da ignorišu jer će on, na kraju, ugroziti jedan od poslova od kojih kompanija ostvaruje veliki deo svog profita. Ukoliko sadržaj lošeg kvaliteta nastavi da ima značajan plasman u rezulatima pretrage na Guglu i da na osnovu toga ostvaruje značajne prihode preko Guglovih oglasa ili oglasa treće strane ili direktnom prodajom, korisnici će se polako okrenuti altrenativnim servisima za pronalaženje željenog sadržaja.
Kats je naglasio da veb sajtovi koji prikazuju Guglove oglase ne uživaju bilo kakav poseban tretman, suprotno pretpostavkama koje su se mogle čuti tokom poslednjih nekoliko nedelja da kompanija ne preduzima mere protiv spamerskog sadržaja u indeksu ukoliko sporni sajtovi imaju Guglove oglase. Pored toga, prikazivanje Guglovih oglasa ne pomaže na bilo koji način rangiranju sajta na Guglu, niti kupovina ovih oglasa poboljšava poziciju sajta u rezultatima pretrage na Guglu.
Izdvojeno
Google upozorava na praznične prevare: evo kako se zaštititi
Googleov Gmail, najveći svetski email provajder koji ima više od 2,5 milijardi korisnika, blokira 99,9% neželjene pošte, phishing mejlova i malve... Dalje
Koliko su zaista opasni QR kodovi u emailovima
Oko 60% emailova koji sadrže QR kodove su neželjena pošta (spam), a manji deo njih je „otvoreno zlonamerno“. QR kodovi su postali svepr... Dalje
Tri od četiri emaila sa temom Crnog petka su prevara
77% spam emailova sa temom Crnog petka u 2024. su prevare, dok je ostatak marketinški mamac, upozorila je kompanija Bitdefender. Ovo predstavlja pora... Dalje
Polovina emailova sa temom putovanja koje dobiju korisnici širom sveta su prevara
Sa očekivanom potrošnjom od 2 milijarde dolara ove godine, globalni turizam je na putu ka oporavku. U sajber svetu, ovo stvara brojne mogućnosti z... Dalje
I Yahoo najavio nove mere za bezbedniju e-poštu sa manje neželjenih poruka
Dva najveća svetska email provajdera objavila su istog dana da će preduzeti određene mere da obuzdaju neželjenu poštu. U svom saopštenju, Yaho... Dalje
Pratite nas
Nagrade