Adobe želi da korisnici do kraja godine deinstaliraju Flash sa svojih računara

Vesti, 22.06.2020, 10:30 AM

Adobe želi da korisnici do kraja godine deinstaliraju Flash sa svojih računara

Adobe planira da zatraži od korisnika da deinstaliraju Flash Player sa svojih računara do kraja godine, kada će kompanija konačno ukinuti podršku za ovu tehnologiju.

Ovaj potez najavljen je na novoj stranici podrške za Flash Player koju je Adobe pokrenuo ovog meseca, šest meseci pre ukidanja podrške.

Adobe kaže da nakon 31. decembra ne planira samo da obustavi ažuriranja, već i da ukloni sve linkove za preuzimanje Flash Playera sa svog veb sajta.

Ovo će sprečiti korisnike da instaliraju i nastave da koriste softver za koji je ukinuta podrška.

Pored toga, Adobe je takođe rekao da će na „Flashu bazirani sadržaj biti blokiran za pokretanje u Adobe Flash Playeru nakon EOL (End-Of-Life) datuma“, što ukazuje da je kompanija dodala ili planira da doda takozvanu „tempiranu bombu“ u kod Flash Playera kako bi sprečila korisnike da ga koriste počev od sledeće godine.

Ovo su neke od najagresivnijih odluka koje je softverska kompanija donela kako bi sprečila korisnike da koriste njen softver nakon ukidanja podrške.

Razlog za ove poteze je taj što je Flash Player uvek bio na meti hakera i autora malvera. Posle 31. decembra 2020., Adobe ne planira da objavljuje nove bezbednosne ispravke, pa bi tako korisnici Flash Playera bili ugroženi zbog novih ranjivosti i napada.

Optimalan scenario za Adobe bio bi naterati što više korisnika da deinstaliraju Flash Player pre 31. decembra 2020.

Adobe je najavio kraj Flasha u julu 2017. zajedno sa svim proizvođačima popularnih pregledača, Appleom, Googleom, Microsoftom i Mozillom, ali i Facebookom, koji se u to vreme uveliko oslanjao na Flash kada je reč o njegovoj platformi za igre.

Otkako je najavio EOL, Facebook je od proizvođača igara zatražio da pređu na HTML5 i JavaScript, a proizvođači pregledača su onemogućili Flash u svojim programima.

Proizvođači pregledača trebalo bi krajem 2020. godine, početkom 2021. godine, da uklone kod koji podržava Flash pre ili posle EOL.

Trenutno, prema istraživanju sajta V3Techs, samo 2,6% današnjih veb sajtova koristi Flash, što je značajan pad sa 28,5% tržišnog udela zabeleženog početkom 2011.

Govoreći na konferenciji u februaru 2018. godine, Parisa Tabriz, direktorka inženjeringa u kompaniji Google, rekla je da je procenat korisnika Chromea koji su učitali barem jednu stranicu koja sadrži Flash sadržaj dnevno opao sa oko 80% u 2014. na ispod 8% početkom 2018. godine, a u međuvremenu ovaj procenat je najverovatnije nastavio da opada.


Prijavite se na našu mailing listu i primajte najnovije vesti (jednom dnevno) putem emaila svakog radnog dana besplatno:

Izdvojeno

Microsoft je i dalje brend koji se najviše zloupotrebljava u phishing napadima

Microsoft je i dalje brend koji se najviše zloupotrebljava u phishing napadima

Prema podacima kompanije Check Point, Microsoft je brend koji se najviše zloupotrebljavao, u čak 38% svih phishing napada u prvom kvartalu 2024. Ovo... Dalje

Farmakokriminal na internetu: Facebook, X i Instagram preplavljeni oglasima za kopije poznatih lekova

Farmakokriminal na internetu: Facebook, X i Instagram preplavljeni oglasima za kopije poznatih lekova

Hiljade lažnih onlajn apoteka koje prodaju kopije lekova širom sveta, uključujući i kopije popularnog Ozempica, leka za lečenje dijabetesa tipa ... Dalje

Rusija i Ukrajina na vrhu prvog svetskog indeksa sajber kriminala

Rusija i Ukrajina na vrhu prvog svetskog indeksa sajber kriminala

Časopis PLOS ONE objavio je 10. aprila naučni rad pod nazivom „Mapiranje globalne geografije sajber kriminala sa svetskim indeksom sajber krim... Dalje

Prevare sa lažnim glasovnim porukama u porastu: LastPass objavio detalje o jednom takvom napadu na kompaniju

Prevare sa lažnim glasovnim porukama u porastu: LastPass objavio detalje o jednom takvom napadu na kompaniju

LastPass je objavio da su prevaranti pokušali da prevare jednog od zaposlenih u kompaniji koristeći lažnu glasovnu poruku izvršnog direktora Last... Dalje

Istraživanje otkriva da većina ljudi ima između 3 i 10 onlajn naloga, ali stvaran broj bi mogao biti i mnogo veći

Istraživanje otkriva da većina ljudi ima između 3 i 10 onlajn naloga, ali stvaran broj bi mogao biti i mnogo veći

Hteli to ili ne, onlajn nalozi su sada sastavni deo naših života. Broj naloga na mreži koje neko ima direktno je propcionalan šansi da postane žr... Dalje