Upotreba Flasha u Chromeu za tri godine pala sa 80% na 8%

Vesti, 01.03.2018, 01:00 AM

Upotreba Flasha u Chromeu za tri godine pala sa 80% na 8%

Procenat korisnika Chromea koji su učitali barem jednu stranicu sa Flash sadržajem dnevno smanjen je sa oko 80% koliko ih je bilo 2014. godine na ispod 8% početkom 2018.

Ove statističke podatke objavila je Pariza Tabriz, direktorka inženjeringa u Googleu tokom govora na NDSS simpozijumu održanom u San Dijegu prošle nedelje.

Tabriz, koja je zadužena za bezbednost Chromea, govorila je o evoluciji sigurnosnih funkcija u Chromeu i u tom kontekstu pomenula je i Flash.

Adobe je prošle godine najavio planove da ukine podršku za Adobe Flash Media Player do kraja 2020. godine.

Iako su su Chrome, Firefox, Edge i svi veći browseri prešli sa Flasha koji je podrazumevano omogućen na click-to-play politiku, ogroman pad upotrebe Flasha je ipak veliko iznenađenje za većinu stručnjaka.

Ovaj veliki pad bi mogao, bar u teoriji, biti objašnjen činjenicom da je većina oglašavačkih mreža i video streaming portala prešla sa Flasha na HTML5, što znači da može proći i nekoliko dana pre nego što bilo ko od nas dođe do web sajta koji još uvek učitava neki Flash sadržaj.

S druge strane, tržišni udeo Flasha koji podrazumeva broj računara sa instaliranim Flashom je i dalje verovatno prilično veliki. 8% koje je spomenula Tabriz samo znači da mali broj ljudi još uvek koristi Flash za prikazivanje web sadržaja, što je dobra stvar, jer je na taj način omogućeno browserima da se pripreme za trenutak kada će ukloniti ovaj plugin za opšte dobro.

Objavljivanje Chromea 87 decembra 2020. godine je i trenutak kada će Adobe prestati da isporučuje ažuriranja za Flash. To je i trenutak za koji su se i proizvođači drugih browsera složili da uklone Flash iz svojih izdanja.

Ali pre nego što bude objavljen Chrome 87, korisnici Chromea će proći kroz još jedan korak. U aktuelnim verzijama Chromea Flash se pokreće u skladu sa click-to-play politikom. Počev od Chromea 76, koji se očekuje jula 2019., Flash će biti podrazumevano onemogućen, što znači da će korisnici morati da omoguće plugin u postavkama pre nego što uopšte budu mogli da koriste click-to-play.

Međutim, smanjivanje upotrebe Flasha nije jedina velika pobeda Chromea. Ranije ovog meseca, Google je objavio da se preko 68% saobraćaja Chromea na Androidu i Windowsu i preko 78% saobraćaaj Chromea na Chrome OS i Mac, sada šalje preko HTTPS. Zbog toga kompanija planira da počev od Chrome 68 označi sa "Not Secure" sve HTTP sajtove.

Firefox je u ponedeljak objavio slične podatke - 75% celokupnog saobraćaja Firefoxa sada je šifrovano. I Mozilla takođe razmišlja o dodavanju oznake "Not secure" svim HTTP sajtovima.


Prijavite se na našu mailing listu i primajte najnovije vesti (jednom dnevno) putem emaila svakog radnog dana besplatno:

Izdvojeno

Google oglasi za Facebook vode do sajtova prevaranata

Google oglasi za Facebook vode do sajtova prevaranata

Google ima problem sa oglasima u pretrazi, upozorio je programer Džastin Poliačik, a njegove reči potvrdili su i istraživači kompanije Malwarebyt... Dalje

Zloglasna ransomware grupa HelloKitty najavila povratak i novo ime

Zloglasna ransomware grupa HelloKitty najavila povratak i novo ime

Sajber kriminalci iz ransomware grupe ranije poznate kao HelloKitty objavili su da se naziv grupe menja u „HelloGookie“. Oni su objavili n... Dalje

Piramidalna šema prevare na Telegramu

Piramidalna šema prevare na Telegramu

Istraživači kompanije Kasperski upozorili su na prevarante koji koriste sofisticiranu taktiku da ukradu Toncoine (TON) od korisnika Telegrama širom... Dalje

Od početka godine ransomware grupa Akira napala 250 organizacija od kojih je pokušala da naplati 42 miliona dolara

Od početka godine ransomware grupa Akira napala 250 organizacija od kojih je pokušala da naplati 42 miliona dolara

Da posao sa ransomwareom cveta pokazuju i podaci o ransomware grupi Akira koja je za manje od godinu dana rada iznudila milione od na stotine pogođen... Dalje

Microsoft je i dalje brend koji se najviše zloupotrebljava u phishing napadima

Microsoft je i dalje brend koji se najviše zloupotrebljava u phishing napadima

Prema podacima kompanije Check Point, Microsoft je brend koji se najviše zloupotrebljavao, u čak 38% svih phishing napada u prvom kvartalu 2024. Ovo... Dalje