Zoom planira jaču enkripciju za naloge korisnika koji plaćaju uslugu

Vesti, 02.06.2020, 01:30 AM

Zoom planira jaču enkripciju za naloge korisnika koji plaćaju uslugu

Zoom će dodati jaču enkripciju video pozivima korisnika koji plaćaju pretplatu kao i institucijama poput škola, ali kompanija ne planira da poboljšanu zaštitu ponudi svim korisnicima.

Kompanija, čije je poslovanje cvetalo zbog pandemije koronavirusa, razgovarala je o ovom potezu sa organizacijama koje se zalažu za građanske slobode i aktivistima koji se bore protiv zlostavljanja dece na internetu, a savetnik za bezbednost kompanije Zoom Alek Stamos potvrdio je to u petak.

Stamos je rekao da je plan podložan promenama i da se još uvek ne zna da li bi se neprofitne organizacije ili drugi korisnici, poput političkih disidenata, mogli kvalifikovati za naloge koji omogućavaju sigurnije video sastanke.

On je dodao da je kombinacija tehnoloških, bezbednosnih i poslovnih faktora ušla u plan, koji je izazvao pomešane reakcije zagovornika privatnosti.

Zoom je privukao milione novih korisnika zbog pandemije, delom i zato što su se korisnici mogli pridružiti sastanku - što se sada događa 300 miliona puta dnevno - bez registracije.

Ali to je donelo neke probleme, između ostalih i upade nepozvanih na sastanke i ometanja sastanaka pornografijom ili drugim šokantnim sadržajem.

Predstavnica Fondacije za elektronske granice koja je bila prisutna na sastanku sa kompanijom, izjavila je da se nada da će Zoom promeniti kurs i da će ponuditi širu zaštitu od planirane.

Džon Kalas, tehnološki saradnik Američke unije za građanske slobode, rekao je da se strategija kompanije čini razumnim kompromisom i da bi naplaćivanje end-to-end enkripcije bio način da se Zoom oslobodi spama i zlonamernih korisnika.

Zoom je angažovao Stamosa i druge stručnjake nakon niza propusta u bezbednosti, zbog kojih su neke institucije zabranile njegovo korišćenje. Prošle nedelje Zoom je objavio tehnički rad o svojim planovima za šifrovanje, ne navodeći koliko će je široko primenjivati.

„Generalni direktor razmatra različite argumente”, kaže Stamos dodajući da je trenutni plan da se potpuna enkripcija omogući nalozima korisnika koji plaćaju uslugu kao i za naloge preduzeća za koje Zoom zna ko su.

Potpuna enkripcija svakog sastanka onemogućila bi Zoomov bezbednosni tim da se doda kao učesnik sastanaka u slučajevima zloupotrebe, rekao je Stamos.

Iz poslovne perspektive, teško je zaraditi novac besplatno nudeći sofisticiranu i skupu uslugu šifrovanja. Facebook planira da u potpunosti šifrira Messenger komunikaciju, ali od ostalih svojih usluga zarađuje ogroman novac.

Ostali provajderi šifrovane komunikacije ili naplaćuju poslovnim korisnicima ili rade kao neprofitne organizacije, poput Signala.


Prijavite se na našu mailing listu i primajte najnovije vesti (jednom dnevno) putem emaila svakog radnog dana besplatno:

Izdvojeno

Google oglasi za Facebook vode do sajtova prevaranata

Google oglasi za Facebook vode do sajtova prevaranata

Google ima problem sa oglasima u pretrazi, upozorio je programer Džastin Poliačik, a njegove reči potvrdili su i istraživači kompanije Malwarebyt... Dalje

Zloglasna ransomware grupa HelloKitty najavila povratak i novo ime

Zloglasna ransomware grupa HelloKitty najavila povratak i novo ime

Sajber kriminalci iz ransomware grupe ranije poznate kao HelloKitty objavili su da se naziv grupe menja u „HelloGookie“. Oni su objavili n... Dalje

Piramidalna šema prevare na Telegramu

Piramidalna šema prevare na Telegramu

Istraživači kompanije Kasperski upozorili su na prevarante koji koriste sofisticiranu taktiku da ukradu Toncoine (TON) od korisnika Telegrama širom... Dalje

Od početka godine ransomware grupa Akira napala 250 organizacija od kojih je pokušala da naplati 42 miliona dolara

Od početka godine ransomware grupa Akira napala 250 organizacija od kojih je pokušala da naplati 42 miliona dolara

Da posao sa ransomwareom cveta pokazuju i podaci o ransomware grupi Akira koja je za manje od godinu dana rada iznudila milione od na stotine pogođen... Dalje

Microsoft je i dalje brend koji se najviše zloupotrebljava u phishing napadima

Microsoft je i dalje brend koji se najviše zloupotrebljava u phishing napadima

Prema podacima kompanije Check Point, Microsoft je brend koji se najviše zloupotrebljavao, u čak 38% svih phishing napada u prvom kvartalu 2024. Ovo... Dalje