Veb pregledač koji obećava privatnost izigrao poverenje korisnika

Vesti, 09.06.2020, 10:00 AM

Veb pregledač koji obećava privatnost izigrao poverenje korisnika

Brave, pretraživač otvorenog koda koji je osmišljen tako da privatnost zaštiti blokiranjem reklama i trackera za praćenje korisnika, suočen je sa kritikama korisnika zbog preusmeravanja određenih upita za pretragu na kompanije koje rade sa kriptovalutama preko affiliate linkova od kojih je Brave zarađuje, izvestio je Decrypt.

Za razliku od „opt-in“ principa kojeg se kompanija Brave Software Inc. koja je vlasnik pregledača pridržava - reklame u pretraživaču nisu obavezne a kriptovalutom se plaća svima koji ih pogledaju - o ovim preusmeravanjima Brave nikada nije pitao svoje korisnike.

Jedan korisnik Twittera primetio je preusmeravanje kada je upisao „binance.us“ u traku za pretragu Bravea, a pregledač je njegov unos automatski dovršio na „binance.us/en?ref=35089877“. Oba URL-a vode na istu stranicu, ali affiliate link na kraju može se koristiti za praćenje korisnika i ostvarivanje prihoda. Mnogi veb sajtovi koriste affiliate linkove, ali većina je transparentna u vezi sa tim.

Suosnivač i izvršni direktor Bravea Brendan Ajh odmah se izvinio korisnicima rekavši da je kompanija napravila grešku i da je ona sada ispravljena. „Mi smo zastupnik Binancea, korisnike upućujemo putem vidžeta za trgovanje u novoj kartici, ali automatsko dovršavanje ne sme da doda nikakav kod.“

Kada je lansiran prošle godine, Brave je predstavio svoj sistem oglašavanja koji plaća korisnicima kriptovalutom za pregled oglasa bez pristupa njihovim ličnim podacima. Oglasi su se pojavljivali kao push notifikacije umesto tradicionalnih banera. Od predstavljanja Brave je dodao i druge, tradicionalnije vidžete za oglašavanje na svoje stranice na karticama.

Ajh je na Twitteru rekao da Brave pokušava da izgradi održivo poslovanje koje daje prioritet korisnicima i njihovim podacima, ali da takođe traže načine za zaradu. „Ovo uključuje dovođenje novih korisnika na Binance i druge menjačnice preko optimiziranih vidžeta za trgovanje koji čuvaju privatnost pre nego što se (korisnici) prijave. To uključuje ponude za zaradu od pretraživanja, kao što to rade i svi veliki pregledači.“


Prijavite se na našu mailing listu i primajte najnovije vesti (jednom dnevno) putem emaila svakog radnog dana besplatno:

Izdvojeno

Microsoft je i dalje brend koji se najviše zloupotrebljava u phishing napadima

Microsoft je i dalje brend koji se najviše zloupotrebljava u phishing napadima

Prema podacima kompanije Check Point, Microsoft je brend koji se najviše zloupotrebljavao, u čak 38% svih phishing napada u prvom kvartalu 2024. Ovo... Dalje

Farmakokriminal na internetu: Facebook, X i Instagram preplavljeni oglasima za kopije poznatih lekova

Farmakokriminal na internetu: Facebook, X i Instagram preplavljeni oglasima za kopije poznatih lekova

Hiljade lažnih onlajn apoteka koje prodaju kopije lekova širom sveta, uključujući i kopije popularnog Ozempica, leka za lečenje dijabetesa tipa ... Dalje

Rusija i Ukrajina na vrhu prvog svetskog indeksa sajber kriminala

Rusija i Ukrajina na vrhu prvog svetskog indeksa sajber kriminala

Časopis PLOS ONE objavio je 10. aprila naučni rad pod nazivom „Mapiranje globalne geografije sajber kriminala sa svetskim indeksom sajber krim... Dalje

Prevare sa lažnim glasovnim porukama u porastu: LastPass objavio detalje o jednom takvom napadu na kompaniju

Prevare sa lažnim glasovnim porukama u porastu: LastPass objavio detalje o jednom takvom napadu na kompaniju

LastPass je objavio da su prevaranti pokušali da prevare jednog od zaposlenih u kompaniji koristeći lažnu glasovnu poruku izvršnog direktora Last... Dalje

Istraživanje otkriva da većina ljudi ima između 3 i 10 onlajn naloga, ali stvaran broj bi mogao biti i mnogo veći

Istraživanje otkriva da većina ljudi ima između 3 i 10 onlajn naloga, ali stvaran broj bi mogao biti i mnogo veći

Hteli to ili ne, onlajn nalozi su sada sastavni deo naših života. Broj naloga na mreži koje neko ima direktno je propcionalan šansi da postane žr... Dalje