Svaki 150. sajt zaražen štetnim softverom

Vesti, 12.02.2010, 21:14 PM

MOSKVA - Napadi na legitimne sajtove, njihova infekcija štetnim softverom i potom „tiho“ iskorišćavanje ranjivosti browser-a korisnika tokom 2009. godine prerasli su u problem ogromnih razmera, imajući u vidu podatak da je svaki 150. sajt je zaražen štetnim softverom, kažu stručnjaci.

Analitičari Kaspersky Lab-a vršili su monitoring na uzorku od oko 300000 legitimnih sajtova u periodu od nekoliko godina kako bi ustanovili koliko je sajtova zaraženo i koliko dugo je infekcija trajala. Na svakih 20000 sajtova 2006. godine, jedan je bio zaražen. Do 2009. godine stopa zaraze dostigla je neverovatne razmene - svaki 150. sajt je zaražen, a ovaj ogroman porast praćen je kontinuirano uspešnim masovnim iskorišćavanjem SQL propusta, kao što to rade virusi Gumblar, Asprox i drugi.

Mnoge infekcije koriste ukradene FTP identifikacione podatke kako bi se stvorio začarani krug kompromitacije korisnika, krađe identifikacionih podataka, infekcije sajta i uskladištenja štetnog programa. Kada je korisnikov kompjuter zaražen određenim tipom štetnog programa, taj program potom traga za FTP korisničkim imenima i šiframa u korisnikovom kompjuteru, koje zatim šalje udaljenom serveru. Napadač koji stoji iza ovoga onda koristi FTP identifikacione podatke kako bi pristupio udaljenim FTP serverima, gde će smestiti alatke za napad i eksploataciju kako bi kasnije one bile iskorišćene za druge infekcije.

Ovo je zastrašujuće efikasan i jednostavan način infekcije koji ne pokazuje tendenciju opadanja. Dokle god bude efikasan metod infekcije, dotle nema razloga da napadači potraže neke nove, komplikovanije metode.

„Ovo i dalje veoma dobro funkcioniše. Napadačima nije problem da pronalaze nove sajtove koje će zaraziti,“ kaže Stefan Tanase, regionalni ekspert Kaspersky tima za globalno istraživanje i analizu.

Jedan od glavnih razloga ovako širokog polja delovanja napadača je taj što mnogi korisnici nisu ni svesni da ovo o čemu smo govorili upšte i postoji kao mogućnost. Korisnici interneta koji su naviknuti prethodnih godina na obazrivost kada su u pitanju email-ovi koje im navodno šalju banke ili kreditne kompanije i koji su istrenirani da izbegnu ovakve zamke na internetu istovremeno nisu svesni da su legitimni medijski i e-komercijalni sajtovi preuzeti i da aktivno napadaju naivne posetioce.

Ovo očigledno ide na ruku napadačima, koji računaju sa tim da posetioci veruju ovim sajtovima i ne obraćaju pažnju na pomalo čudna zbivanja koja se mogu uočiti na njima.

---------

Članak preuzet sa:
http://threatpost.com/
Threat post


Prijavite se na našu mailing listu i primajte najnovije vesti (jednom dnevno) putem emaila svakog radnog dana besplatno:

Izdvojeno

Google oglasi za Facebook vode do sajtova prevaranata

Google oglasi za Facebook vode do sajtova prevaranata

Google ima problem sa oglasima u pretrazi, upozorio je programer Džastin Poliačik, a njegove reči potvrdili su i istraživači kompanije Malwarebyt... Dalje

Zloglasna ransomware grupa HelloKitty najavila povratak i novo ime

Zloglasna ransomware grupa HelloKitty najavila povratak i novo ime

Sajber kriminalci iz ransomware grupe ranije poznate kao HelloKitty objavili su da se naziv grupe menja u „HelloGookie“. Oni su objavili n... Dalje

Piramidalna šema prevare na Telegramu

Piramidalna šema prevare na Telegramu

Istraživači kompanije Kasperski upozorili su na prevarante koji koriste sofisticiranu taktiku da ukradu Toncoine (TON) od korisnika Telegrama širom... Dalje

Od početka godine ransomware grupa Akira napala 250 organizacija od kojih je pokušala da naplati 42 miliona dolara

Od početka godine ransomware grupa Akira napala 250 organizacija od kojih je pokušala da naplati 42 miliona dolara

Da posao sa ransomwareom cveta pokazuju i podaci o ransomware grupi Akira koja je za manje od godinu dana rada iznudila milione od na stotine pogođen... Dalje

Microsoft je i dalje brend koji se najviše zloupotrebljava u phishing napadima

Microsoft je i dalje brend koji se najviše zloupotrebljava u phishing napadima

Prema podacima kompanije Check Point, Microsoft je brend koji se najviše zloupotrebljavao, u čak 38% svih phishing napada u prvom kvartalu 2024. Ovo... Dalje