''Spear'' fišing: Kada neko ko vas ne poznaje zna sve o vama
Vesti, 29.11.2012, 12:02 PM
Većina ciljanih napada počinje takozvanim spear phishing emailom, pokazuje najnovije istraživanje kompanije Trend Micro (pdf).
Spear fišing je je vrsta fišinga kod kojeg se informacije o žrtvi napada koriste na način kako bi napad bio pesonalizovan.Krajnji cilj je prevariti žrtvu i naterati je da otvori maliciozni prilog u emailu (u 94% slučajeva) ili da klikne na link koji će je odvesti na sajt sa exploitom.
U periodu od februara do septembra ove godine tokom kojeg je Trend Micro sproveo istraživanje, najčešće korišćeni fajlovi u atačmentima u spear fišing emailovima bili su .RTF (38%), .XLS (15%) i .ZIP (13%). EXE fajlovi nisu popularni mamac u ovakvim emailovima jer emailove sa .EXE fajlovima antivirusi obično lako detektuju i blokiraju još na ulazu u korporativne mreže, mnogo pre nego što se domognu inboksova željenih meta.
Ovakvi ciljani napadi najčešće uključuju malvere i osmišljeni su tako da malver zarazi mrežu, ostane u računarima, istražuje, inficira druge računare i krade podatke. Podaci koji su predmet interesovanja kriminalaca uključuju emailove, planove i projekte, istraživanja i različite dokumente.
Osim spear fišinga, druge taktike koje se koriste u ciljanim napadima uključuju upotrebu prenosivih medija (USB, CD), krađu podataka potrebnih za pristup sistemima ili mrežama (npr. VPN) itd.
Meta spear fišera najčešće su vlade i grupe aktivista. Podatke o vladinim agencijama i imenovanim zvaničnicima fišeri pronalaze na državnim sajtovima koji su javno dostupni. Slično je i sa aktivistima, koji su vrlo često aktivni na društevnim mrežama, a pored toga, u cilju regrutacije novih aktivista ili oglašavanja novih kampanja, ostavljaju na internetu mnogo podataka o članovima aktivističkih grupa. Tako su fišeri 3 od 4 email adrese na koje su stizali fišing emailovi ove vrste pronašli jednostavnom pretragom interneta ili korišćenjem uobičajenih formata za email adrese.
Iako je procenat malicioznih priloga u emailovima poslednjih godina u padu, stručnjaci procenjuju da bi takav trend lako mogao da se preokrene, donoseći dodatni spam i potrebu redizajniranja korporativne odbrane. Osim toga, procena je da će se nastaviti trend porasta broja ciljanih napada. Obilje informacija o pojedincima i kompanijama čine da posao kreiranja veoma verodostojnih emailova bude veoma jednostavan. Odbranu od takvih napada zbog toga ne bi trebalo ignorisati.
Izdvojeno
Google oglasi za Facebook vode do sajtova prevaranata
Google ima problem sa oglasima u pretrazi, upozorio je programer Džastin Poliačik, a njegove reči potvrdili su i istraživači kompanije Malwarebyt... Dalje
Zloglasna ransomware grupa HelloKitty najavila povratak i novo ime
Sajber kriminalci iz ransomware grupe ranije poznate kao HelloKitty objavili su da se naziv grupe menja u „HelloGookie“. Oni su objavili n... Dalje
Piramidalna šema prevare na Telegramu
Istraživači kompanije Kasperski upozorili su na prevarante koji koriste sofisticiranu taktiku da ukradu Toncoine (TON) od korisnika Telegrama širom... Dalje
Od početka godine ransomware grupa Akira napala 250 organizacija od kojih je pokušala da naplati 42 miliona dolara
Da posao sa ransomwareom cveta pokazuju i podaci o ransomware grupi Akira koja je za manje od godinu dana rada iznudila milione od na stotine pogođen... Dalje
Microsoft je i dalje brend koji se najviše zloupotrebljava u phishing napadima
Prema podacima kompanije Check Point, Microsoft je brend koji se najviše zloupotrebljavao, u čak 38% svih phishing napada u prvom kvartalu 2024. Ovo... Dalje
Pratite nas
Nagrade