Poslušajte upozorenje svog browsera: Svaki 14. program preuzet sa interneta je štetan
Vesti, 18.05.2011, 11:51 AM
Kada vam sledeći put, prilikom posete nekom veb sajtu, bude ponuđeno da preuzmete neki novi program, pogledate video ili nešto treće, razmislite o ovome - svako 14. preuzimanje (download) znači preuzimanje nekog štetnog programa. To je pokazalo istraživanje kompanije Microsoft kojim su bili obuhvaćeni Windows korisnici.
Iako su browser-i značajno evoluirali u pogledu bezbednosti, a Microsoft u svoj Internet Explorer 9, koji je referentni browser ovog istraživanja, ugradio nove zaštitne funkcije kako bi držao korisnike dalje od nepoznatog i potencijalno opasnog softvera, 5% korisnika i dalje ignoriše ova upozorenja što rezultira preuzimanjem Trojanaca i infekcijom računara.
Nekadašnji browser-i imali su mnogo propusta, a preuzimanje zakrpa nije oduvek bilo automatsko, tako da se pre pet godina sajber-kriminal oslanjao na softver, kao na najslabiju kariku u kompjuterskoj bezbednosti. Međutim, danas su okolnosti drugačije jer proizvođači browser-a rešavaju problem bagova u najkraćem mogućem roku pošto se za njih sazna, tako da su napadači prinuđeni da menjaju fokus i umesto propusta u programu koriste neopreznost internet korisnika.
Društveni inženjering je danas skoro dominantni pristup u kampanjama distibucije malicioznih programa. Virus Koobface, dobro poznat korisnicima Facebook-a, proslavio se oslanjajući se upravo na tehniku društvenog inženjeringa, koja je podrazumevala da se korisnici ove društvene mreže ubede da pregledaju neki video sadržaj. Poruka ili objava prijatelja sa linkom ka video snimku korisniku je često dovoljna preporuka da klikne na link, nakon čega dobija obaveštenje da je preduslov za pregled videa preuzimanje nekog programa, a najčešće se radi o kodeku. Ustvari, program koji korisnik preuzima je maliciozan a njegov računar, u slučaju preuzimanja, zaražen.
Koliko je delotvorna tehnika društvenog inženjeringa pokazuje i činjenica da sajber-kriminalci nastoje da prilagode napad potencijalnim žrtvama, odnosno da shvate kako one razmišljaju i koje su njihove potrebe. Primera radi, ako je reč o napadu na neku kompaniju, napadači koriste posebno napravljen program ili dokument za koje veruju da će ga potencijalna žrtva najverovatnije pokrenuti/otvoriti (npr. dokument koji bi zaista mogao biti validan i koji ima veze sa kompanijom u kojoj radi zaposleni).
Iz Microsoft-a tvrde da je funkcija SmartScreen Filter Application Reputation, koju je promovisao Internet Explorer 9, dramatično povećala bezbednost korisnika ovog browser-a. SmartScreen Filter Application blokirao je 1,5 milijardu napada, kažu u kompaniji. Obaveštenje koje korisnik dobija od ovog filtera ne znači da je zaista reč o malicioznom programu, ali verovatnoća da jeste koja se kreće između 25 i 70% dovoljan je razlog da korisnik shvati ovo upozorenje ozbiljno i ipak odluči da odustane od preuzimanja sadržaja na koji je upozoren. Nekada su tradicionalnoj zaštiti kao što je antivirusni program potrebni sati da nepoznati program identifikuje kao maliciozan, pa je u tom slučaju, zaštita browser-a kao ona koju pruža SmartScreen jedina odbrana koju korisnik ima. Prema procenama Microsoft-a 95% korisnika se, zahvaljujući intervenciji SmartScreen filtera odluči da obriše ili ne pokrene maliciozni program. Ovim mehanizmom se spreči 20 miliona infekcija računara mesečno.
Izdvojeno
Malver PlugX daljinski obrisan sa još nekoliko hiljada računara
Malver PlugX uspešno je obrisan sa više od četiri hiljade zaraženih računara, saopštili su Ministarstvo pravde SAD i FBI. Ovaj nevidljivi malver... Dalje
Malveri koji kradu podatke sa zaraženih računara šire se preko krekovanog softvera
Istraživači iz kompanije Trend Micro upozorili su da sajber kriminalci šire lažne instalacione programe prepune malvera koji kradu podatke sa zara... Dalje
DoubleClickjacking: Nova tehnika napada ugrožava onlajn naloge
Stručnjak za sajber bezbednost Paulos Jibelo pokazao je novu tehniku napada koja bi mogla značajno ugroziti bezbednost onlajn naloga. Reč je o napa... Dalje
Kad se ljubav ugasi promenite lozinke - istraživanje otkrilo alarmantne podatke o špijuniranju bivših partnera
Kada se veze okončaju, tuga nije jedini problem - u digitalnom dobu, problem su sve češće i deljeni uređaji, lozinke i onlajn nalozi. Prema istra... Dalje
Širom sveta nastavljeno čišćenje sistema zaraženih malverom PlugX
Tim za otkrivanje i istraživanje pretnji kompanije Sekoia, u saradnji sa međunarodnim vlastima, sproveo je kampanju dezinfekcije sa ciljem uklanjanj... Dalje
Pratite nas
Nagrade