Muzika i filmovi na internetu – besplatno je ponekad najskuplje
Vesti, 15.09.2010, 03:38 AM
Oni koji na internetu tragaju za besplatnom muzikom ili besplatnim filmovima, koristeći pri tom ključne reči “free music” i “free movies”, možda i ne slute da ono što se nudi kao besplatno može imati visoku cenu.
Kako tvrde istraživači proizvođača antivirusnog softvera McAfee, korišćenje reči “free” u pretrazi povećava vaše šanse da završite svoju potragu na nekom malicioznom sajtu. Ovo se odnosi ne samo na filmove i muziku na internetu koju korisnici žele besplatno da preuzmu, već i na druge proizvode koji imaju predznak besplatno, kao što su, primera radi, melodije za mobilne telefone. Traganje za besplatnim melodijama za mobilne telefone povećava rizik od pojave malicioznih sajtova u rezultatima pretrage za 300%, čak i ako se umesto engleske reči “free” koriste reči istog značenja na drugim jezicima.
Slično je i sa pretraživanjem muzike na internetu. Korišćenje ključne reči “mp3” u pretrazi već nosi izvestan rizik, ali ako tome dodate i reč “besplatan” rizik dodatno raste. Čak i ako tragate za muzikom koju želite da platite, rezultati pretrage vas još uvek upućuju na piratske sajtove.
Koristeći rastuću popularnost pregleda video sadržaja na internetu i preuzimanja muzike sa interneta, sajber-kriminalci su poslednjih godina svoje napade prilagodili ovom trendu, pa za svoje napade koriste opasne web sajtove, maliciozne reklame i alatke za pregled video sadržaja.
Iz kompanije takođe upozoravaju na maliciozno oglašavanje ("malvertising"), gde se oglasi koriste za distribuciju malicioznih programa ili iskorišćavanje ranjivosti u korisnikovom browser-u, što obično dovodi do infekcije računara. Tako je nedavno na popularnom tabloidnom sajtu perezhilton.com otkriven "malvertising" koji je preusmeravao posetioce ka domenu na kom se nalazio štetan softver.
“Korisnici posećuju fan sajtove, preuzimaju filmove i čitaju vesti o poznatima, ali najčešće nisu svesni rizika,” kaže Paula Greve, direktor za istraživanja internet bezbednosti u kompaniji McAfee. “Oni mogu da pristupe “besplatnom” sadržaju brzo i lako, ali to ima svoju cenu. Korisnici moraju biti svesni rizika i obazrivi prema novim potencijalnim opasnostima (na internetu).”
Preporuka korisnicima koji preuzimaju video, muzičke i druge sadržaje sa interneta da izbegavaju korišćenje reči "free"/"besplatno" u pretrazi i da ne klikću na reklamne banere na nepoznatim sajtovima na koje su dospeli prateći rezultate pretrage. "Koristite zdrav razum," kažu iz kompanije McAfee. "Nemojte kliktati na linkove na forumima ili fan stranama. Imajte na umu da što je popularnija tema, film ili umetnik, to su rizičniji i rezultati pretrage."
Izdvojeno
Hakovano 16 ekstenzija za Chrome, ugroženi podaci 600.000 korisnika
Najmanje 16 ekstenzija za Chrome kompromitovano je u phishing napadima na izdavače ekstenzija za veb pregledač u Chrome Web Store. Time su ugroženi... Dalje
Ekspanzija malvera koji kradu podatke: detekcija malvera Lumma Stealer porasla za skoro 400%
Prema telemetrijskim podacima kompanije ESET, detekcija malvera koji krade podatke Lumma Stealer, koji je sve traženiji među sajber kriminalcima, po... Dalje
Hakeri zloupotrebljavaju Google kalendar za prevare i krađu lozinki i informacija o kreditnim karticama
Hakeri zloupotrebljavaju funkcije Google kalendara za slanje phishing imejlova maskiranih u legitimne pozivnice, upozorila je kompanija za sajber bezb... Dalje
Pobeda WhatsApp-a: Sud presudio da je proizvođač špijunskog softvera Pegaz odgovoran za hakovanje 1400 korisnika WhatsApp-a
WhatsApp je dobio spor protiv izraelskog prodavca komercijalnog špijunskog softvera NSO Group pošto je savezni sudija u američkoj državi Kaliforni... Dalje
Uprkos akciji policije, BadBox nastavlja da se širi: malverom zaraženo 192.000 Android uređaja
Android malver BadBox zarazio je više od 192.000 uređaja širom sveta uprkos nedavnoj operaciji policije u Nemačkoj koja je pokušala da zaustavi ... Dalje
Pratite nas
Nagrade