Microsoft u Edge uvodi novu funkciju koja sakriva zahteve za prikazivanje obaveštenja veb sajtova

Vesti, 11.05.2020, 10:00 AM

Microsoft u Edge uvodi novu funkciju koja sakriva zahteve za prikazivanje obaveštenja veb sajtova

Microsoft Edge sada omogućava korisnicima da sakriju zahteve za obaveštenja pregledača koje veb sajtovi obično koriste da bi posetiocima prikazivali svoj sadržaj, a često i za prikazivanje neželjenog sadržaja (spam).

Za one koji nisu upoznati sa izrazom „notifikacije pregledača“, reč je o funkciji koja omogućava veb sajtovima da pitaju posetioce da li žele da primaju obaveštenja o novom sadržaju. U slučaju da korisnik pristane, veb sajtovi mogu da prikazuju sadržaj preko pregledača, čak i kada posetilac nije na veb sajtu ili kada se pregledač ne koristi.

Takozvani dijalozi za pretplatu na obaveštenja su iritantni čak i ako dolaze od legitimnih veb sajtova. Još gore je kada dolaze od mnogobrojnih prevarantskih sajtova koji zloupotrebljavaju ovu funkciju pregledača.

U poslednje vreme uobičajena taktika ovih drugih sajtova je prikazivanje dijaloških prozora za pretplatu na obaveštenja pregledača i tvrdnje da treba „dozvoliti“ notifikacije da biste mogli da pogledate video, preuzmete fajl ili posetite veb sajt.

Nakon što prihvatite pretplatu, ovi prevarantski sajtovi počinju da šalju neželjene reklame za veb sajtove za upoznavanje, ekstenzije pregledača, pornografske veb sajtove, online igre, pa čak i reklame povezane sa malverima.

Microsoft zato u Edge uvodi novu funkciju pod nazivom “Quiet notification requests” koja će sprečiti prikazivanje svih ovih prozora za obaveštenja pregledača.

Ova funkcija je već dostupna u Microsoft Edge Beta 83, i već sada je možete isprobati na sledeći način:

→ Otvorite podešavanja Edgea.

→ Idite na Site permissions > Notifications

→ Omogućite “Quiet notification requests”

Nakon što je ova funkcija omogućena, prilikom posete veb sajtu koji obično prikazuje dijalog za pretplatu na obaveštenja pregledača, pregledač će sakriti zahtev sajta i umesto njega prikazati malu ikonu zvona u adresnoj traci.

Ako korisnik želi da vidi obaveštenje, može da klikne na zvono i otvoriće se dijalog koji mu omogućava da odluči da li želi da dozvoli obaveštenja ili ne.

Ova funkcija je veoma korisna jer ljudi najčešće dobijaju reklame putem obaveštenja veb sajta a obično ne znaju kako ih dobijaju.


Prijavite se na našu mailing listu i primajte najnovije vesti (jednom dnevno) putem emaila svakog radnog dana besplatno:

Izdvojeno

Google oglasi za Facebook vode do sajtova prevaranata

Google oglasi za Facebook vode do sajtova prevaranata

Google ima problem sa oglasima u pretrazi, upozorio je programer Džastin Poliačik, a njegove reči potvrdili su i istraživači kompanije Malwarebyt... Dalje

Zloglasna ransomware grupa HelloKitty najavila povratak i novo ime

Zloglasna ransomware grupa HelloKitty najavila povratak i novo ime

Sajber kriminalci iz ransomware grupe ranije poznate kao HelloKitty objavili su da se naziv grupe menja u „HelloGookie“. Oni su objavili n... Dalje

Piramidalna šema prevare na Telegramu

Piramidalna šema prevare na Telegramu

Istraživači kompanije Kasperski upozorili su na prevarante koji koriste sofisticiranu taktiku da ukradu Toncoine (TON) od korisnika Telegrama širom... Dalje

Od početka godine ransomware grupa Akira napala 250 organizacija od kojih je pokušala da naplati 42 miliona dolara

Od početka godine ransomware grupa Akira napala 250 organizacija od kojih je pokušala da naplati 42 miliona dolara

Da posao sa ransomwareom cveta pokazuju i podaci o ransomware grupi Akira koja je za manje od godinu dana rada iznudila milione od na stotine pogođen... Dalje

Microsoft je i dalje brend koji se najviše zloupotrebljava u phishing napadima

Microsoft je i dalje brend koji se najviše zloupotrebljava u phishing napadima

Prema podacima kompanije Check Point, Microsoft je brend koji se najviše zloupotrebljavao, u čak 38% svih phishing napada u prvom kvartalu 2024. Ovo... Dalje