Microsoft odustao od korišćenja 'superkolačića' i praćenja korisnika MSN
Vesti, 22.08.2011, 11:39 AM
Nakon objave otkrića istraživača Univerziteta Stenford da Microsoft i nekoliko drugih kompanija koriste kontraverznu tehniku koja im omogućava da zadrže kolačiće (cookies) na kompjuterima korisnika kako bi pratili njihoove aktivnosti na internetu, iz Microsoft-a je stigao odgovor da će takva praksa korišenja “superkolačića” ubuduće biti obustavljena.
U julu je Džonatan Majer, diplomac Stenford Univerziteta objavio svoje otkriće da neke kompanije i dalje koriste metode koje im omogućavaju uvid u istoriju aktivnosti korisnika u browser-u, što zainteresovanim stranama obezbeđuje podatke o tome koje sajtove korisnici posećuju i na koje linkove klikću. Majerovo istraživanje je pokazalo da neke kompanije koriste kolačiće koji se obnavljaju čak i nakon što ih korisnici obrišu. Microsoft se našao među “prozvanima” jer je tu tehniku koristio na jednom od svojih sajtova, MSN.com. Sada iz kompanije tvrde da ubuduće neće više to činiti.
“Prema tvrdnjama istraživača, uključujući i one koje pripadaju Džonatanu Majeru sa Univerziteta Stenford, “superkolačići” su sposobni da ponovo stvore kolačiće ili druge identifikatore nakon što korisnici obrišu obične kolačiće. Gospodin Majer je identifikovao Microsoft kao jednu od kompanija koje koriste ovakav kod, i kada nam je skrenuo pažnju svojim otkrićima mi smo promptno reagovali i istražili to. Utvrdili smo da se kolačić kojeg je on primetio ponaša na takav način pod određenim okolnostima što je posledica zastarelog koda koji je korišćen samo na našim sajtovima i što je već bilo planirano da bude obustavljeno. Mi smo taj proces ubrzali i brzo uklonili taj kod,” kaže u postu na kompanijskom blogu Majk Hinc iz kompanije Microsoft.
Upotreba ovakvih kolačića koji imaju mogućnost samoobnavljanja nakon što ih korisnik obriše je postala kontroverzna praksa uočena prošle godine, a internet korisnici i zaštitnici prava privatnosti na internetu vrše pritisak na online oglašivače i vlasnike sajtova kako bi zaustavili ovakvu praksu. Međutim, neke kompanije pružaju otpor ovakvim legitimnim zahtevima i pronalaze načine da zaobiđu pokušaje da se regulišu pravila u vezi poštovanja privatnosti korisnika od strane online oglašivača.
Međutim, većina korisnika nema jasnu predstavu o tome kako funkcioniše sistem koji kompanije koriste kako bi pratile njihove aktivnosti na internetu, a mnogi čak nisu ni svesni postojanja ovakve prakse. Oni ne znaju da kolačići mogu biti korišćeni za praćenje njihovih aktivnosti i izvan sajtova kojima su dali dozvolu da koriste kolačiće, ili da postoje kolačići koji se mogu samoobnavljati nakon što ih korisnici obrišu.
Iz Microsoft-a kažu da ne planiraju razvoj ili primenu ovakvih mehanizama koji koriste superkolačiće, i da su u kompaniji rešeni da korisnicima omoguće pravo na izbor kada je reč o prikupljanju i korišćenju njihovih podataka.
Izdvojeno
Hakeri zloupotrebljavaju Google kalendar za prevare i krađu lozinki i informacija o kreditnim karticama
Hakeri zloupotrebljavaju funkcije Google kalendara za slanje phishing imejlova maskiranih u legitimne pozivnice, upozorila je kompanija za sajber bezb... Dalje
Pobeda WhatsApp-a: Sud presudio da je proizvođač špijunskog softvera Pegaz odgovoran za hakovanje 1400 korisnika WhatsApp-a
WhatsApp je dobio spor protiv izraelskog prodavca komercijalnog špijunskog softvera NSO Group pošto je savezni sudija u američkoj državi Kaliforni... Dalje
Uprkos akciji policije, BadBox nastavlja da se širi: malverom zaraženo 192.000 Android uređaja
Android malver BadBox zarazio je više od 192.000 uređaja širom sveta uprkos nedavnoj operaciji policije u Nemačkoj koja je pokušala da zaustavi ... Dalje
Interpol traži da se termin ''pig butchering'' (svinjokolj) ne koristi više za žrtve investicionih i ljubavnih internet prevara
Interpol je pozvao zajednicu sajber bezbednosti, organe za sprovođenje zakona i medije da prestanu da koriste termin „pig butchering“ (sv... Dalje
Milioni korisnika interneta izloženi riziku od lažnih captcha stranica i infekcije malverom Lumma
Istraživači Guardio Labsa i Infobloxa otkrili su kampanju velikih razmera koja distribuira malver Lumma preko lažnih captcha stranica. Napadači is... Dalje
Pratite nas
Nagrade