Kozmetička kompanija Avon žrtva napada ransomwarea

Vesti, 17.06.2020, 09:00 AM

Kozmetička kompanija Avon žrtva napada ransomwarea

Kozmetički gigant Avon oporavlja se od misterioznog sajber-napada koji se dogodio prošle nedelje, 8. juna, rekli su izvori za ZDNet.

Kompanija je 9. juna prijavila incident američkoj Komisiji za hartije od vrednosti, dan nakon što je otkrila probleme sa nekim delovima svoje IT infrastrukture.

Kompanija je saopštila da je incident poremetio neke njene sisteme i delimično i njeno funkcionisanje.

Prošle nedelje, Avonovi distributeri prijavili su probleme prilikom pristupanja zalihama kompanije, gde obično naručuju proizvode za svoje kupce. Problemi sa pristupom prijavljeni su u Velikoj Britaniji, Argentini, Brazilu, Poljskoj i Rumuniji.

Avon, čiji je vlasnik brazilska multinacionalna kompanija Natura & Co, odbio je da objavi detalje o incidentu i distributerima i predstavnicima medija.

Detalji o prirodi sajber-napada još uvek su nepoznanica, ali u dokumentu koji je komisiji podnesen 12. juna, Avon je obećao da će „neke od pogođenih sistema na ugroženim tržištima“ vratiti u funkciju tokom ove nedelje.

Izvor koji prati incident rekao je za ZDNet da je u pitanju napad ransomwarea koji je izvela grupa DopplePaymer.

Za sada nema zvanične potvrde ali sa Twitter naloga poljske firme za sajber-bezbednost Niebezpiecznik, objavljeno je da su oni takođe indirektno dobili informaciju da su problemi Avona bili izazvani napadom iza koga stoji DopplePaymer.

U prijavi SEC-u, Avon je rekao da još uvek istražuje da li je došlo do kompromitovanja podataka korisnika, ali kompanija je nepokolebljiva u tvrdnji da nisu ugroženi finansijski podaci, jer njen glavni veb sajt za e-trgovinu ne čuva te informacije.

Grupa DopplePaymer jedna je od 13 grupa koje rade sa ransomwareom, koje imaju namenske veb sajtove na kojima objavljuju informacije o napadima koje su izvele. U ovom trenutku, grupa DopplePaymer nije na svom veb sajtu navela napad na Avon.

Ove grupe su krajem prošle i početkom ove godine počele da vrše dodatni pritisak na hakovane kompanije, tražeći im da plate otkup. Pre nego što šifruju podatke, napadači kradu podatke iz mreža kompanija. Ako kompanija odbije da plati, grupe prete da će objaviti podatke na svojim sajtovima i da će kontaktirati novinare i obavestiti ih o incidentu. Kompanije koje žele da sakriju napad od javnosti, ili koje strahuju da bi se njihova intelektualna svojina mogla naći na internetu a zatim i u rukama konkurencije, obično plate otkup.


Prijavite se na našu mailing listu i primajte najnovije vesti (jednom dnevno) putem emaila svakog radnog dana besplatno:

Izdvojeno

Microsoft je i dalje brend koji se najviše zloupotrebljava u phishing napadima

Microsoft je i dalje brend koji se najviše zloupotrebljava u phishing napadima

Prema podacima kompanije Check Point, Microsoft je brend koji se najviše zloupotrebljavao, u čak 38% svih phishing napada u prvom kvartalu 2024. Ovo... Dalje

Farmakokriminal na internetu: Facebook, X i Instagram preplavljeni oglasima za kopije poznatih lekova

Farmakokriminal na internetu: Facebook, X i Instagram preplavljeni oglasima za kopije poznatih lekova

Hiljade lažnih onlajn apoteka koje prodaju kopije lekova širom sveta, uključujući i kopije popularnog Ozempica, leka za lečenje dijabetesa tipa ... Dalje

Rusija i Ukrajina na vrhu prvog svetskog indeksa sajber kriminala

Rusija i Ukrajina na vrhu prvog svetskog indeksa sajber kriminala

Časopis PLOS ONE objavio je 10. aprila naučni rad pod nazivom „Mapiranje globalne geografije sajber kriminala sa svetskim indeksom sajber krim... Dalje

Prevare sa lažnim glasovnim porukama u porastu: LastPass objavio detalje o jednom takvom napadu na kompaniju

Prevare sa lažnim glasovnim porukama u porastu: LastPass objavio detalje o jednom takvom napadu na kompaniju

LastPass je objavio da su prevaranti pokušali da prevare jednog od zaposlenih u kompaniji koristeći lažnu glasovnu poruku izvršnog direktora Last... Dalje

Istraživanje otkriva da većina ljudi ima između 3 i 10 onlajn naloga, ali stvaran broj bi mogao biti i mnogo veći

Istraživanje otkriva da većina ljudi ima između 3 i 10 onlajn naloga, ali stvaran broj bi mogao biti i mnogo veći

Hteli to ili ne, onlajn nalozi su sada sastavni deo naših života. Broj naloga na mreži koje neko ima direktno je propcionalan šansi da postane žr... Dalje