I posle Googleove zabrane, aplikacije za špijuniranje telefona i dalje se reklamiraju u Google pretrazi

Vesti, 12.08.2020, 11:00 AM

I posle Googleove zabrane, aplikacije za špijuniranje telefona i dalje se reklamiraju u Google pretrazi

Nekoliko kompanija koje nude aplikacije za špijuniranje telefona, poznatih kao “stalkerware”, i dalje se reklamiraju u rezultatima Google pretrage, uprkos zabrani Googlea koja je stupila na snagu u ponedeljak, otkrio je TechCrunch.

Ove kontroverzne aplikacije često se koriste kako bi pomogle roditeljima da prisluškuju razgovore svoje dece, prate poruke, aplikacije i druge privatne podatke svog deteta, da bi ih zaštitili od pedofila na internetu.

Ipak, neki te aplikacije koriste da bi špijunirali svoje supružnike, najčešće bez njihovog odobrenja.

To je problem sa kojim se industrija tehnologije intenzivno bori od prošle godine - kompanije koje se bave bezbednošću i proizvođači antivirusa angažovani su u borbi protiv porasta stalkerwarea.

Jedan od koraka napravljenih u toj borbi je Googleova najava od prošlog meseca o izmenama smernica za oglase. Google je zabranio kompanijama da reklamiraju aplikacije za prisluškivanje telefona, „sa izričitom svrhom praćenja ili nadzora nad drugom osobom ili njihovim aktivnostima bez njihovog odobrenja“.

Google je kompanijama dao rok do 11. avgusta da uklone ove oglase.

Međutim, TechCrunch je pronašao sedam kompanija za koje se zna da nude stalkerware, uključujući FlexiSpy, mSpy, WebWatcher i KidsGuard, koje se i dalje oglašavaju u Googleovim rezultatima pretrage nakon što je zabrana stupila na snagu.

Google nije izričito rekao da li ove stalkerware aplikacije krše njegova pravila, ali je rekao TechCrunchu da je uklonio oglase za WebWatcher. Uprkos roku, Google je rekao da primena novih smernica nije uvek trenutna.

„Nedavno smo ažurirali smernice za zabranu oglasa koji reklamiraju špijunski softver za partnerski nadzor, a istovremeno dozvoljavamo oglase za tehnologiju koja pomaže roditeljima da prate svoju maloletnu decu“, rekao je portparol Googlea. „Da bismo sprečili one koji pokušavaju da prikriju namenu proizvoda i izbegnu našu primenu (politike), razmatramo nekoliko signala, kao što su da li, između ostalog, tekst oglasa, kreativna i odredišna stranica, poštuju pravila. Kada ustanovimo da oglas ili oglašivač krši naša pravila, odmah preduzimamo mere.”

Očigledno je da politika nije savršena. Google se suočio sa kritikom zbog izuzetaka od svoje nove politike koja se odnosi na „proizvode ili usluge namenjene roditeljima da prate ili nadgledaju svoju maloletnu decu“.

Malwarebytes, jedan od nekoliko proizvođača antivirusa koji su se obavezali da će se boriti protiv stalkerwarea, politiku je nazvao „nepotpunom“ u velikoj meri jer „granica između aplikacija tipa stalkerwarea i roditeljskog nadzora može biti nejasna“.

U ovom slučaju, nekoliko stalkerware aplikacija izričito navodi kako se njihove aplikacije mogu koristiti za špijuniranje supružnika.

Na primer, na veb sajtu mSpy je navedeno da se aplikacija može koristiti za špijuniranje „vaše dece, supruge ili kolega“. KidsGuard, koji je prošle godine imao ogroman bezbednosni incident kada su procurili podaci hiljade praćenih ljudi, na svojoj početnoj stranici izričito kaže da njihova aplikacija može “uhvatiti supružnika u preljubi”. Dva druga proizvođača aplikacija, Spyic i PhoneSpector, još uvek imaju desetine postova na blogu na svom veb sajtu koji se izričito odnose na špijuniranje supružnika.

Prošle godine, Fondacija za elektronske granice osnovala je Koaliciju protiv stalkerwarea, grupu čiji su članovi naučnici, kompanije i neprofitne organizacije, a čiji je cilj otkrivanje, borba i podizanje svesti o stalkerwareu.


Prijavite se na našu mailing listu i primajte najnovije vesti (jednom dnevno) putem emaila svakog radnog dana besplatno:

Izdvojeno

Microsoft je i dalje brend koji se najviše zloupotrebljava u phishing napadima

Microsoft je i dalje brend koji se najviše zloupotrebljava u phishing napadima

Prema podacima kompanije Check Point, Microsoft je brend koji se najviše zloupotrebljavao, u čak 38% svih phishing napada u prvom kvartalu 2024. Ovo... Dalje

Farmakokriminal na internetu: Facebook, X i Instagram preplavljeni oglasima za kopije poznatih lekova

Farmakokriminal na internetu: Facebook, X i Instagram preplavljeni oglasima za kopije poznatih lekova

Hiljade lažnih onlajn apoteka koje prodaju kopije lekova širom sveta, uključujući i kopije popularnog Ozempica, leka za lečenje dijabetesa tipa ... Dalje

Rusija i Ukrajina na vrhu prvog svetskog indeksa sajber kriminala

Rusija i Ukrajina na vrhu prvog svetskog indeksa sajber kriminala

Časopis PLOS ONE objavio je 10. aprila naučni rad pod nazivom „Mapiranje globalne geografije sajber kriminala sa svetskim indeksom sajber krim... Dalje

Prevare sa lažnim glasovnim porukama u porastu: LastPass objavio detalje o jednom takvom napadu na kompaniju

Prevare sa lažnim glasovnim porukama u porastu: LastPass objavio detalje o jednom takvom napadu na kompaniju

LastPass je objavio da su prevaranti pokušali da prevare jednog od zaposlenih u kompaniji koristeći lažnu glasovnu poruku izvršnog direktora Last... Dalje

Istraživanje otkriva da većina ljudi ima između 3 i 10 onlajn naloga, ali stvaran broj bi mogao biti i mnogo veći

Istraživanje otkriva da većina ljudi ima između 3 i 10 onlajn naloga, ali stvaran broj bi mogao biti i mnogo veći

Hteli to ili ne, onlajn nalozi su sada sastavni deo naših života. Broj naloga na mreži koje neko ima direktno je propcionalan šansi da postane žr... Dalje