Googleova AI pretraga preporučuje korisnicima opasne sajtove i prevare

Vesti, 27.03.2024, 13:30 PM

Googleova AI pretraga preporučuje korisnicima opasne sajtove i prevare

Ranije ovog meseca, Google je počeo da uvodi novu funkciju pod nazivom Google Search Generative Experience (SGE) u rezultate pretrage, koja pruža brze rezimee za upite za pretragu generisane veštačkom inteligencijom, uključujući preporuke za sajtove koje korisnici treba da posete u vezi sa upitom.

Međutim, primećeno je da SGE preporučuje maliciozne i spamerske sajtove u svojim odgovorima. Sajtovi koje promoviše SGE imaju brojne sličnosti što ukazuje na to da su svi oni deo iste kampanje.

Kada kliknu na sajt u rezultatima Google pretrage, posetioci će prolaziti kroz niz preusmeravanja dok ne dođu do sajta na kome mogu biti prevareni. Preusmeravanja najčešće vode do lažnih captcha ili YouTube sajtova koji pokušavaju da navedu posetioca da se pretplati na obaveštenja pretraživača. Obaveštenja pretraživača su uobičajena taktika koju prevaranti koriste da posetiocima pošalju gomilu reklama direktno na radnu površinu operativnog sistema, čak i kada nisu na veb sajtu. Reklame su uglavnom u vezi sa prevarama sa lažnom tehničkom podrškom, lažnom infekcijom uređaja, lažnim poklonima i raznim malicioznim sajtovima.

Prevaranti na ovaj način prikupljaju lične podatke žrtava, koji će biti prodati drugim prevarantima.

Ono što ovo čini složenijim je kako Googleov AI odgovara na upite, podstičući korisnike da za više informacija posete predložene veb sajtove. Pošto se SGE povezuje sa veb sajtovima unutar odgovora, to može učiniti da maliciozni veb sajtovi izgledaju pouzdano.

Iz ovoga je očigledno da informacijama koje AI daje u svojim odgovorima ne možemo automatski da verujemo i da moramo da proverimo sajtove pre nego što ih posetimo.

Google je rekao da kontinuirano ažuriraju svoje sisteme za borbu protiv spama i koriste anti-spam zaštite zbog bezbednosti SGE. Međutim, očigledno je da i prevaranti takođe razvijaju svoje tehnike kako bi izbegli otkrivanje i uneli svoj sadržaj u indeks pretrage, čineći ovo igrom mačke i miša.


Foto: Mitchell Luo / Unsplash


Prijavite se na našu mailing listu i primajte najnovije vesti (jednom dnevno) putem emaila svakog radnog dana besplatno:

Izdvojeno

Google oglasi za Facebook vode do sajtova prevaranata

Google oglasi za Facebook vode do sajtova prevaranata

Google ima problem sa oglasima u pretrazi, upozorio je programer Džastin Poliačik, a njegove reči potvrdili su i istraživači kompanije Malwarebyt... Dalje

Zloglasna ransomware grupa HelloKitty najavila povratak i novo ime

Zloglasna ransomware grupa HelloKitty najavila povratak i novo ime

Sajber kriminalci iz ransomware grupe ranije poznate kao HelloKitty objavili su da se naziv grupe menja u „HelloGookie“. Oni su objavili n... Dalje

Piramidalna šema prevare na Telegramu

Piramidalna šema prevare na Telegramu

Istraživači kompanije Kasperski upozorili su na prevarante koji koriste sofisticiranu taktiku da ukradu Toncoine (TON) od korisnika Telegrama širom... Dalje

Od početka godine ransomware grupa Akira napala 250 organizacija od kojih je pokušala da naplati 42 miliona dolara

Od početka godine ransomware grupa Akira napala 250 organizacija od kojih je pokušala da naplati 42 miliona dolara

Da posao sa ransomwareom cveta pokazuju i podaci o ransomware grupi Akira koja je za manje od godinu dana rada iznudila milione od na stotine pogođen... Dalje

Microsoft je i dalje brend koji se najviše zloupotrebljava u phishing napadima

Microsoft je i dalje brend koji se najviše zloupotrebljava u phishing napadima

Prema podacima kompanije Check Point, Microsoft je brend koji se najviše zloupotrebljavao, u čak 38% svih phishing napada u prvom kvartalu 2024. Ovo... Dalje