Google će automatski brisati podatke koje prikuplja o novim korisnicima, a evo šta će biti sa podacima postojećih korisnika

Vesti, 26.06.2020, 10:30 AM

Google će automatski brisati podatke koje prikuplja o novim korisnicima, a evo šta će biti sa podacima postojećih korisnika

Google menja svoja podrazumevana podešavanja tako da će ubuduće neki podaci koje prikuplja o korisnicima biti automatski brisani, umesto da korisnici to rade sami.

Aktivnosti na vebu i u aplikacijama, uključujući pretraživanja i posećene veb sajtove, kao i podaci o lokaciji, biće izbrisani posle 18 meseci.

Istorija YouTubea, uključujući i to koje su klipove korisnici gledali i koliko dugo, biće izbrisana nakon 36 meseci.

Ove promene se odnose samo na nove naloge, a postojećim korisnicima će se uskoro pokazati zahtev za podešavanje postavki.

Ako želite da se prikuplja manje podataka, možete da podesite da se istorija podataka briše posle tri meseca - ali to nije podrazumevano uključeno. Osim Istorija lokacija i Istorija YouTubea, još uvek ne možete da kažete Googleu da uopšte ne želite da se vaši podaci prikupljaju.

Ljudi imaju tendenciju da se drže onoga što dobiju, a ako podrazumevana podešavanja privatnosti nisu najadektivnija, malo je verovatno da će većina ikada videti prednosti od tih kontrola.

Zbog toga zagovornici privatnosti sumnjaju u kontrolu podataka koje nude kompanije poput Googlea, Facebooka i Amazona. Google je u maju 2019. objavio svoju funkciju automatskog brisanja za lokaciju, aplikaciju i veb istoriju, ali je i dalje zahtevao od milijardi svojih korisnika da je sami omoguće.

Google je u sredu rekao da će se podrazumevana podešavanja odnositi samo na nove naloge jer kompanija nije želela da obriše podatke postojećih korisnika bez njihovog odobrenja.

Ova promena dolazi u trenutku kada se Google suočava sa ozbiljnim kritikama zakonodavaca i američkih državnih zvaničnika zbog svojih pravila o prikupljanju podataka. Prošlog meseca Google je tužen zbog prevare korisnika iz Arizone, a tužilac Mark Brnovič, naveo je da je kompanija prevarila svoje korisnike da bi prikupljala podatke o lokaciji sa njihovih telefona. Brnovič je optužio Google da je prevario korisnike da veruju da su onemogućili postavke za prikupljanje te vrste informacija, kada su postavke još uvek bile uključene.

U tužbi koju je u februaru podneo državni tužilac Novog Meksika Hektor Balderas, navodi se da Google krši savezne zakone o privatnosti dece preko svojih edukativnih platformi. Kompanija je optužena da prikuplja informacije o lokacijama učenika, njihovim lozinkama i veb sajtovima koje su posetili.

Kompanija je saopštila da je više od 200 miliona ljudi koristilo njen alat za proveru privatnosti, a iako je to veliki broj korisnika, to je ipak samo deo od 2,5 milijardi ljudi koji koriste Google.

S obzirom da se podrazumevano brisanje odnosi samo na nove Google naloge, to znači da ako već koristite usluge kompanije, morate sami da promenite podešavanja. Kompanija je rekla da će slati podsetnike i obaveštenja o promeni postavki automatskog brisanja. Google je takođe najavio da će poboljšati svoje postavke kontrole privatnosti savetima i predlozima kako bi proces bio lakši.


Prijavite se na našu mailing listu i primajte najnovije vesti (jednom dnevno) putem emaila svakog radnog dana besplatno:

Izdvojeno

Google oglasi za Facebook vode do sajtova prevaranata

Google oglasi za Facebook vode do sajtova prevaranata

Google ima problem sa oglasima u pretrazi, upozorio je programer Džastin Poliačik, a njegove reči potvrdili su i istraživači kompanije Malwarebyt... Dalje

Zloglasna ransomware grupa HelloKitty najavila povratak i novo ime

Zloglasna ransomware grupa HelloKitty najavila povratak i novo ime

Sajber kriminalci iz ransomware grupe ranije poznate kao HelloKitty objavili su da se naziv grupe menja u „HelloGookie“. Oni su objavili n... Dalje

Piramidalna šema prevare na Telegramu

Piramidalna šema prevare na Telegramu

Istraživači kompanije Kasperski upozorili su na prevarante koji koriste sofisticiranu taktiku da ukradu Toncoine (TON) od korisnika Telegrama širom... Dalje

Od početka godine ransomware grupa Akira napala 250 organizacija od kojih je pokušala da naplati 42 miliona dolara

Od početka godine ransomware grupa Akira napala 250 organizacija od kojih je pokušala da naplati 42 miliona dolara

Da posao sa ransomwareom cveta pokazuju i podaci o ransomware grupi Akira koja je za manje od godinu dana rada iznudila milione od na stotine pogođen... Dalje

Microsoft je i dalje brend koji se najviše zloupotrebljava u phishing napadima

Microsoft je i dalje brend koji se najviše zloupotrebljava u phishing napadima

Prema podacima kompanije Check Point, Microsoft je brend koji se najviše zloupotrebljavao, u čak 38% svih phishing napada u prvom kvartalu 2024. Ovo... Dalje