Facebook tužio dve firme koje stoje iza sajtova na kojima se nude alati za fišing i hakovanje korisnika Facebooka

Vesti, 29.10.2019, 08:30 AM

Facebook tužio dve firme koje stoje iza sajtova na kojima se nude alati za fišing i hakovanje korisnika Facebooka

Facebook želi da sa interneta ukloni web sajtove kao što su "HackingFacebook.net" i "iiinstagram.com", koji navodno nude alate za hakovanje naloga korisnika društvene mreže. Kompanija je odlučila da to uradi tužbom za kršenje autorskih prava koju je u ponedeljak podnela okružnom sudu u Kalifroniji protiv OnlineNIC i ID Shield.

Ove dve firme su hostovale web sajtove poput "HackingFacebook.net", koji nude alate za fišing i hakovanje Facebook naloga. Prema sudskim dokumentima, Facebook je naveo da je tuženima poslao više zahteva za uklanjanje spornih web sajtova, tvrdeći da oni krše autorska prava.

To je najnoviji slučaj tužbe neke velike kompanije zbog web sajtova dizajniranih za fišing. Microsoft je u martu ove godine objavio da je srušio 99 web sajtova koji su bili pod kontrolom iranskih hakera, i koji su takođe bili dizajnirani za fišing napade. Microsoft je oborio sporne web sajtove sličnom tužbom.

Fišing napadi su česti a hakeri često koriste URL adrese koji su slične adresama legitimnih sajtova, dizajnirajući sajtove da izgledaju kao originalni.

"Ljudi računaju na nas da ćemo zaštititi integritet naših aplikacija i usluga", izjavio je portparol Facebooka. "Ne toleršemo ljude koji stvaraju web adrese za koje se pretpostavlja da su povezane sa našom porodicom aplikacija. Današnja tužba pokazuje da ćemo preduzeti korake protiv onih koji stoje iza ove zloupotrebe."

OnlineNIC i ID Shield nisu komentarisali tužbu.

U tužbi je Facebook nabrojao najmanje 20 web sajtova poput „HackSomeonesFacebook.com“, kao i „BuyInstagramFans.com“ koje hostuju Online NIC i ID Shield a koji koriste imena i slike koji su u vlasništvu Facebooka, od kojih su mnogi navodno bili umešani u nezakonite aktivnosti na Facebooku i Instagramu.

Jedan od sajtova za fišing koji je naveden u tužbi ima ULR „m-facebook-login.com“ a dizajniran je tako da liči upravo na Facebook stranicu za prijavu.

Prema sudskim dokumentima, Facebook je naveo da su i Online NIC i ID Shield ignorisali brojne zahteve kompanije. Prema tvrdnjama Facebooka, kompanija je poslala najmanje pet obaveštenja ID Shieldu sa zahtevom da otkrije vlasnike web sajtova kao što je "facebook-login.com".

Facebook zahteva isplatu odštete od 100000 dolara za svako ime domena, što ukupno iznosi najmanje 2 miliona dolara.


Prijavite se na našu mailing listu i primajte najnovije vesti (jednom dnevno) putem emaila svakog radnog dana besplatno:

Izdvojeno

Microsoft je i dalje brend koji se najviše zloupotrebljava u phishing napadima

Microsoft je i dalje brend koji se najviše zloupotrebljava u phishing napadima

Prema podacima kompanije Check Point, Microsoft je brend koji se najviše zloupotrebljavao, u čak 38% svih phishing napada u prvom kvartalu 2024. Ovo... Dalje

Farmakokriminal na internetu: Facebook, X i Instagram preplavljeni oglasima za kopije poznatih lekova

Farmakokriminal na internetu: Facebook, X i Instagram preplavljeni oglasima za kopije poznatih lekova

Hiljade lažnih onlajn apoteka koje prodaju kopije lekova širom sveta, uključujući i kopije popularnog Ozempica, leka za lečenje dijabetesa tipa ... Dalje

Rusija i Ukrajina na vrhu prvog svetskog indeksa sajber kriminala

Rusija i Ukrajina na vrhu prvog svetskog indeksa sajber kriminala

Časopis PLOS ONE objavio je 10. aprila naučni rad pod nazivom „Mapiranje globalne geografije sajber kriminala sa svetskim indeksom sajber krim... Dalje

Prevare sa lažnim glasovnim porukama u porastu: LastPass objavio detalje o jednom takvom napadu na kompaniju

Prevare sa lažnim glasovnim porukama u porastu: LastPass objavio detalje o jednom takvom napadu na kompaniju

LastPass je objavio da su prevaranti pokušali da prevare jednog od zaposlenih u kompaniji koristeći lažnu glasovnu poruku izvršnog direktora Last... Dalje

Istraživanje otkriva da većina ljudi ima između 3 i 10 onlajn naloga, ali stvaran broj bi mogao biti i mnogo veći

Istraživanje otkriva da većina ljudi ima između 3 i 10 onlajn naloga, ali stvaran broj bi mogao biti i mnogo veći

Hteli to ili ne, onlajn nalozi su sada sastavni deo naših života. Broj naloga na mreži koje neko ima direktno je propcionalan šansi da postane žr... Dalje