Facebook i Google kažnjeni sa 210 miliona evra zbog kolačića za praćenje korisnika

Vesti, 10.01.2022, 00:30 AM

Facebook i Google kažnjeni sa 210 miliona evra zbog kolačića za praćenje korisnika

Francuska agencija za zaštitu privatnosti podataka (CNIL), kaznila je Facebook (sada Meta Platforms) i Google kaznama od 150 miliona i 60 miliona evra zbog toga što korisnicima ne pružaju jednostavnu opciju za odbijanje tehnologije praćenja kolačićima.

„Veb sajtovi facebook.com, google.fr i youtube.com nude dugme koje omogućava korisniku da odmah prihvati kolačiće“, saopštio je CNIL. „Međutim, oni ne pružaju ekvivalentno rešenje (dugme ili nešto drugo) koje omogućava korisniku interneta da lako odbije deponovanje ovih kolačića.“

Facebook je rekao da razmatra presudu, dok je Google rekao da radi na promeni svoje prakse.

HTTP kolačići su mali delovi podataka koji se kreiraju dok korisnik pregleda veb sajt i postavljaju se na korisnikov računar ili drugi uređaj od strane korisnikovog veb pretraživača kako bi pratili aktivnosti korisnika širom veba i čuvali informacije o sesijama pregledanja, uključujući prijave i detalje unete u obrasce, kao što su imena i adrese.

CNIL problem vidi u tome što ove dve platforme zahtevaju nekoliko klikova da bi se odbili svi kolačići, umesto jednog klika za odbijanje svih kolačića, što zapravo odbijanje kolačića čini težim nego njihovo prihvatanje.

Ovaj obrazac utiče na slobodu izbora, saopštila je agencija za zaštitu podataka, dodajući da to usmerava izbor korisnika u korist pristanka.

Pored novčanih kazni, CNIL je takođe naredio tehnološkim gigantima da izmene način na koji trenutno nude izbor u vezi kolačića i da u roku od tri meseca korisnicima u zemlji omoguće jednostavan način za odbijanje kolačića. Ako to ne učine u navedenom roku, kompanije rizikuju da budu kažnjene sa 100.000 evra za svaki dan odlaganja izvršenja odluke CNIL-a.

Ovo nije prvi put da evropske vlasti kažnjavaju tehnološke kompanije zbog kršenja evropskih propisa o privatnosti. U decembru 2020. Google je kažnjen sa 100 miliona evra a Amazon sa 35 miliona evra zbog postavljanja reklamnih kolačića na uređaje korisnika bez prethodnog traženja saglasnosti.

U novembru 2021. italijansko regulatorno telo za zaštitu konkurencije, Autorità Garante della Concorrenza e del Mercato (AGCM), kaznilo je Apple i Google sa po 10 miliona evra, jer nisu pružili jasne i trenutne informacije o prikupljanju i korišćenju korisničkih podataka u komercijalne svrhe tokom registracije naloga.


Prijavite se na našu mailing listu i primajte najnovije vesti (jednom dnevno) putem emaila svakog radnog dana besplatno:

Izdvojeno

Lažni torrent za Diznijev film Snežana inficira uređaje malverom

Lažni torrent za Diznijev film Snežana inficira uređaje malverom

Za najnoviji Diznijev film Snežana (Snow White), sa IMDb sa ocenom 1,6/10 kažu da je najveći promašaj koji je kompanija ikada objavila. Film nije... Dalje

Svetski dan bekapa: zašto su rezervne kopije podataka važnije nego ikad pre

Svetski dan bekapa: zašto su rezervne kopije podataka važnije nego ikad pre

Jednom godišnje, tačnije, svake godine pred 31. mart, podsećamo se često zanemarenog aspekta naših digitalnih života: pravljenje rezervnih kopij... Dalje

Lažni oglasi za DeepSeek u Google pretrazi vode do malvera

Lažni oglasi za DeepSeek u Google pretrazi vode do malvera

Sponzorisani rezultati u Google pretrazi mogu dovesti do infekcije malverima i drugih prevara. Najnoviji primer su sponzorisani rezultati pretrage za ... Dalje

Korisnici macOS mete nove fišing kampanje

Korisnici macOS mete nove fišing kampanje

LayerX Labs upozorava na novu fišing kampanju koja je prvobitno bila dizajnirana za napade na korisnike Windowsa, ali su u poslednje vreme napadači ... Dalje

Rutovani pametni telefoni 250 puta ranjiviji na sajber napade

Rutovani pametni telefoni 250 puta ranjiviji na sajber napade

Analiza mobilnih bezbednosnih pretnji kompanije Zimperium otkrila je da su rutovani i džeilbrejkovani uređaji 250 puta ranjiviji na incidente koji r... Dalje