Darcula je nova taktika sajber kriminalaca a ako vam stigne ova poruka ne odgovarajte na nju

Vesti, 29.03.2024, 12:09 PM

Darcula je nova taktika sajber kriminalaca a ako vam stigne ova poruka ne odgovarajte na nju

Izveštaj kompanije za sajber bezbednost Netcraft razotkrio je sofisticiranu phishing-as-a-service (PhaaS) platformu pod nazivom „Darcula“. Ova platforma se koristi za pokretanje masovnih napada na poštanske službe u više od 100 zemalja.

Darcula je značajna novina u svetu sajber kriminala. Za razliku od tradicionalnih phishing-as-a-service platformi koje se oslanjaju na komunikaciju putem e-pošte, Darcula koristi iMessage i Rich Communication Services (RCS) protokol za Google poruke. Ovo omogućava sajber kriminalcima da zaobiđu SMS zaštite koje se obično koriste za blokiranje pokušaja phishinga.

Zašto iMessage i RCS? iMessage i RCS nude funkcije poput mogućnosti slanja fajlova i poboljšanu podršku za medije, što ih čini legitimnijim od tradicionalnih SMS poruka. Pored toga, ove usluge se često koriste za ličnu komunikaciju, što korisnike čini ranjivijim na pokušaje phishinga.

Darcula platforma olakšava smishing, oblik phishinga koji koristi tekstualne poruke da prevari žrtve. Ove poruke se često lažno predstavljaju kao poruke legitimnih kompanija, kao što su poštanske službe, i obično podstiču korisnike da kliknu na linkove ili da daju poverljive informacije.

U slučaju napada usmerenih na poštanske službe, poruke koje navodno šalju nacionalne ili druge poštanske službe, obaveštavaju primaoce o propuštenim isporukama ili traže dodatne informacije za dostavljanje paketa. Klik na link u poruci može dovesti do veb sajta dizajniranog da ukrade korisničke akreditive za prijavu, podatke o kreditnoj kartici ili druge osetljive podatke.

Izveštaj Netcrafta otkriva da je Darcula operativna najmanje godinu dana i da je najpre korišćena u napadima na korisnike u Velikoj Britaniji i Sjedinjenim Državama. Kapacitet platforme da cilja poštanske usluge u više od 100 zemalja govori o njenom globalnom dometu i potencijalnom uticaju ovih phishing kampanja.

Iako je upotreba iMessagea i RCS-a u napadima novina, osnovni bezbednosni principi ostaju ključni u zaštiti. Korisnici bi trebalo da budu oprezni prema spam porukama, čak i onima koje dolaze od naizgled poznatih pošiljalaca.

Pokušaji „pecanja“ često stvaraju osećaj hitnosti, podstičući korisnike da kliknu na linkove ili odmah odgovore. Uvek odvojite minut da proverite legitimnost poruke tako što ćete direktno kontaktirati pošiljaoca preko proverenog broja telefona ili veb sajta.

Ali, čak i da kliknete na link, zahtev za osetljivim informacijama kao što su detalji o kreditnoj kartici ili neki drugi trebalo bi uvek da izazovu sumnju.


Prijavite se na našu mailing listu i primajte najnovije vesti (jednom dnevno) putem emaila svakog radnog dana besplatno:

Izdvojeno

Google oglasi za Facebook vode do sajtova prevaranata

Google oglasi za Facebook vode do sajtova prevaranata

Google ima problem sa oglasima u pretrazi, upozorio je programer Džastin Poliačik, a njegove reči potvrdili su i istraživači kompanije Malwarebyt... Dalje

Zloglasna ransomware grupa HelloKitty najavila povratak i novo ime

Zloglasna ransomware grupa HelloKitty najavila povratak i novo ime

Sajber kriminalci iz ransomware grupe ranije poznate kao HelloKitty objavili su da se naziv grupe menja u „HelloGookie“. Oni su objavili n... Dalje

Piramidalna šema prevare na Telegramu

Piramidalna šema prevare na Telegramu

Istraživači kompanije Kasperski upozorili su na prevarante koji koriste sofisticiranu taktiku da ukradu Toncoine (TON) od korisnika Telegrama širom... Dalje

Od početka godine ransomware grupa Akira napala 250 organizacija od kojih je pokušala da naplati 42 miliona dolara

Od početka godine ransomware grupa Akira napala 250 organizacija od kojih je pokušala da naplati 42 miliona dolara

Da posao sa ransomwareom cveta pokazuju i podaci o ransomware grupi Akira koja je za manje od godinu dana rada iznudila milione od na stotine pogođen... Dalje

Microsoft je i dalje brend koji se najviše zloupotrebljava u phishing napadima

Microsoft je i dalje brend koji se najviše zloupotrebljava u phishing napadima

Prema podacima kompanije Check Point, Microsoft je brend koji se najviše zloupotrebljavao, u čak 38% svih phishing napada u prvom kvartalu 2024. Ovo... Dalje