Čuvajte svoje srce i novac: Ljubavne prevare na internetu udvostručene od početka pandemije
Vesti, 03.02.2023, 10:30 AM

Britanska bankarska grupa TSB pozvala je društvene mreže i aplikacije za upoznavanje da bolje zaštite svoje korisnike od lažnih profila zbog alarmantnog porasta ljubavnih prevara.
Analizirajući podatke od decembra 2020. do januara 2022., TSB je utvrdila da su se ljubavne prevare skoro udvostručile u poređenju sa nivoom pre pandemije, sa rekordnim povećanjem gubitaka od 91% - u proseku 6.100 funti po incidentu.
Istraživanje TSB-a je otkrilo da su prevareni „vezu” u proseku plaćali dva meseca (62 dana), ali je zabeležena i najmanje jedna prevara koja je trajala 1059 dana, dakle, skoro tri godine.
U 32% slučajeva - skoro svaki treći slučaj - prevaranti su od žrtava dobijali novac više od dve nedelje pre nego što bi žrtve shvatile da su žrtve ljubavne prevare. Više od četvrtine (27%) lažnih veza trajalo je više od mesec dana, dok je 11% trajalo više od pola godine.
Prema rečima psihologa Sema Ovena, „što ove “veze” duže traju, žrtva više želi da to funkcioniše i teško joj je da kaže “ne”. Ključno je da se isključite čim počnete da primećujete znake da je osoba sa kojom razgovarate prevarant.”
U slučajevima u kojima je zabeleženo poreklo ljubavne prevare, inicijalni pristup prevaranta je napravljen preko društvenih mreža i aplikacija za upoznavanje, pri čemu se Facebook kao mesto „fatalnog susreta” pojavljuje u više od trećine (35%) svih slučajeva prevare. Za njim slede Tinder (24%), Plenty of Fish (21%), Match.com (9%), Olderdating.com (3%), Bumble (3%) i Instagram (3%).
Prema istraživanju, sve starosne grupe su podložne da postanu žrtve ljubavne prevare. TSB kaže da je refundirao žrtve od 18 do 77 godina. Prosečna starost žrtava koju je prijavila bankarska grupa je 47 godina.
Žene su žrtve u 66% slučajeva prevara vezanih za ljubavne veze. Statistički, one gube u proseku 6.300 funti u poređenju sa 4.600 funti koliko je prosečan gubitak kada su muškarci žrtve ljubavne prevare.
TSB kaže da se samo 35% sredstava izgubljenih u ljubavnim prevarama vraća žrtvama.
Zato TSB poziva na „mnogo jače akcije onlajn platformi kako bi bolje zaštitile svoje korisnike od lažnih profila, pri čemu Facebook i Instagram imaju mnogo veću odgovornost za prevare koje njihovi sajtovi generišu“.
Pol Dejvis, direktor za prevenciju prevara TBS-a, savetuje klijente da budu sumnjičavi kada su na sajtovima za upoznavanje i da ne daju lične podatke nekome koga nisu lično upoznali. Ljudi bi trebalo da se informišu o emotivnim i složenim trikovima koje koriste prevaranti i da traže nepristrasan savet od prijatelja koji mogu da vam pomognu da uočite rupe u priči koje niste uzeli u obzir:
„Kada komunicirate na mreži, važno je da budete na oprezu. Nemojte verovati ljudima koje nikada niste lično sreli - a ako razgovor pređe na novac, onda je vreme da prestanete.“
Mnogi ljudi su se poslednjih nekoliko godina osećali izolovano, i razumljivo je da bi mnogi bili oduševljeni da dobiju poruku od vojnika, pomorskog oficira, prekomorskog lekara ili nekog ko navodno radi na naftnoj platformi sa emotivnom pričom da žudi da se vrati kući ali ima valjan izgovor za svoje duže odsustvo.
Takvi prevaranti koji iskorišćavaju neke od najsaosećajnijih i najaltruističnijih ljudi, mogu vam ne samo slomiti srce, već vas i potpuno finansijski uništiti.
Naslovna fotografija: Pixabay, Pexels

Izdvojeno
Lažni torrent za Diznijev film Snežana inficira uređaje malverom

Za najnoviji Diznijev film Snežana (Snow White), sa IMDb sa ocenom 1,6/10 kažu da je najveći promašaj koji je kompanija ikada objavila. Film nije... Dalje
Svetski dan bekapa: zašto su rezervne kopije podataka važnije nego ikad pre

Jednom godišnje, tačnije, svake godine pred 31. mart, podsećamo se često zanemarenog aspekta naših digitalnih života: pravljenje rezervnih kopij... Dalje
Lažni oglasi za DeepSeek u Google pretrazi vode do malvera
.png)
Sponzorisani rezultati u Google pretrazi mogu dovesti do infekcije malverima i drugih prevara. Najnoviji primer su sponzorisani rezultati pretrage za ... Dalje
Korisnici macOS mete nove fišing kampanje
.jpg)
LayerX Labs upozorava na novu fišing kampanju koja je prvobitno bila dizajnirana za napade na korisnike Windowsa, ali su u poslednje vreme napadači ... Dalje
Rutovani pametni telefoni 250 puta ranjiviji na sajber napade
.png)
Analiza mobilnih bezbednosnih pretnji kompanije Zimperium otkrila je da su rutovani i džeilbrejkovani uređaji 250 puta ranjiviji na incidente koji r... Dalje
Pratite nas
Nagrade