Ako dobijete emailove od nepoznatih osoba, Google je kriv za to, a evo kako to možete sprečiti

Vesti, 13.01.2014, 07:44 AM

Ako dobijete emailove od nepoznatih osoba, Google je kriv za to, a evo kako to možete sprečiti

Da bi vam neko poslao email trebalo bi da zna vašu email adresu. Međutim, Google je rešio da onima koji žele da vam se obrate a ne znaju kako da dođu do vas, ukloni ovu prepreku pa će ubuduće svako ko ima Gmail i Google+ nalog moći da vam pošalje email, bez obzira da li zna vašu email adresu.

“Da li ste ikada započeli da kucate email nekome da biste na pola otkucanog nacrta emaila shvatili da zapravo niste razmenili email adrese? Ako klimate glavom u znak potvrde i ako već imate Google+ profil, onda imate sreće, jer je sada lakše za ljude koji koriste Gmail i Google+ da se povežu preko emaila.” Ovako Google obrazlaže svoju odluku da “unapredi” ažuriranje Gmail kontakata pomoću Google+. Gmail će vam sada, kada sastavljate email, predlagati Google+ veze kao primaoce emaila.

Iako će za mnoge ova novina biti ozbiljno narušavanje privatnosti, neka ograničenja ipak postoje i zahvaljujući njima ovo nije potpuna katastrofa za privatnost. Iz Google-a kažu da neće prikazivati vašu email adresu predlažući je onima koji je ne znaju, osim ako im ne odgovorite.

Osim toga, neznanci neće moći da nastave email koverzaciju sa vama osim ako im ne odgovorite ili dodate ih svojim Google+ krugovima.

U Google-u veruju da će ova usluga biti potrebna mnogim korisnicima tako da će ona biti omogućena svima, u podrazumevanim podešavanjima. Ipak, nema sumnje da mnogi neće biti oduševljeni time, s obzirom da je lako zamisliti kako sve ova nova suluga može biti zloupotrebljena.

Ako ne želite da vam potpuni neznanci, koji ne znaju vašu email adresu, šalju emailove, moraćete sami da se pobrinete za to. U opštim podešavanjima Gmail-a, na pitanje “Who can email you via your Google+ profile” možete odabrati opcije “Extended circles”, “Circles” ili “No one”. Ako još uvek ne vidite ovu opciju, sačekajte, pojaviće se uskoro.

Kompanija je najavila da će narednih dana svi korisnici biti obavešteni o novoj usluzi, ali i o tome kako da promene podrazumevanu opciju.

Google nije jedina kompanija koja stalno uvodi novine, pravdajući to potrebama korisnika i poboljšanjem usluge, iako bi većina njih verovatno volela da se ništa nije menjalo. Oni drugi će možda videti sjajnu priliku da se emailom obrate nekom do koga nisu mogli da dopru do sada. Bar dok traje zabuna i dok korisnici ne shvate šta se dešava i zašto dobijaju emailove od nepoznatih osoba.


Prijavite se na našu mailing listu i primajte najnovije vesti (jednom dnevno) putem emaila svakog radnog dana besplatno:

Izdvojeno

Google oglasi za Facebook vode do sajtova prevaranata

Google oglasi za Facebook vode do sajtova prevaranata

Google ima problem sa oglasima u pretrazi, upozorio je programer Džastin Poliačik, a njegove reči potvrdili su i istraživači kompanije Malwarebyt... Dalje

Zloglasna ransomware grupa HelloKitty najavila povratak i novo ime

Zloglasna ransomware grupa HelloKitty najavila povratak i novo ime

Sajber kriminalci iz ransomware grupe ranije poznate kao HelloKitty objavili su da se naziv grupe menja u „HelloGookie“. Oni su objavili n... Dalje

Piramidalna šema prevare na Telegramu

Piramidalna šema prevare na Telegramu

Istraživači kompanije Kasperski upozorili su na prevarante koji koriste sofisticiranu taktiku da ukradu Toncoine (TON) od korisnika Telegrama širom... Dalje

Od početka godine ransomware grupa Akira napala 250 organizacija od kojih je pokušala da naplati 42 miliona dolara

Od početka godine ransomware grupa Akira napala 250 organizacija od kojih je pokušala da naplati 42 miliona dolara

Da posao sa ransomwareom cveta pokazuju i podaci o ransomware grupi Akira koja je za manje od godinu dana rada iznudila milione od na stotine pogođen... Dalje

Microsoft je i dalje brend koji se najviše zloupotrebljava u phishing napadima

Microsoft je i dalje brend koji se najviše zloupotrebljava u phishing napadima

Prema podacima kompanije Check Point, Microsoft je brend koji se najviše zloupotrebljavao, u čak 38% svih phishing napada u prvom kvartalu 2024. Ovo... Dalje