Adware na Androidu: kad reklama postane pretnja

Vesti, 27.06.2013, 07:50 AM

Adware na Androidu: kad reklama postane pretnja

Prema podacima firme Lookout, 6,5% besplatnih aplikacija na Google Play marketu sadrže neku vrstu adware, programa koji postaju sve veći problem u ekosistemu Androida.

Adware nije lako definisati, s obzirom da je teško razgraničiti šta je ono što je odgovarajući i ispravni pristup u prikazivanju reklama a šta nije. Stručnjaci firme Lookout kažu da postoji nekoliko ključnih obeležja koja postavljaju jasnu granicu između bezopasnih reklama i adware programa:

  • Prikazivanje reklama koje izlaze izvan granica “normalnog iskustva”;

  • Prikupljanje ličnih podataka korisnika;

  • Neočekivane aktivnosti koje su odgovor na klikove na reklame;

Adware programi su godinama dobro poznati korisnicima računara. Međutim, eksplozivan rast upotrebe mobilnih uređaja očekivano je motivisao oglašivače i autore adware-a da usmere svoju pažnju na Android. Prema podacima koje je ove nedelje objavio Jupiter Networks malveri za mobilne telefone su u ekspanziji, a u odnosu na prošlu godinu njihov broj je porastao za neverovatnih 614%, pri čemu je 92% svih pretnji za mobilne uređaje otkriveno na Google-ovom operativnom sistemu.

Koliki problem predstavljaju adware govori i podatak da 26% besplatnih aplikacija za personalizaciju na Google Play sadrže adware. Kada je reč o igricama za Android, 9% ovakvih besplatnih aplikacija sadrži adware. Zanimljivo je da su društvene aplikacije među onima koje u najmanjem procentu sadrže adware programe (2%).

Diskutabilna praksa mobilnog oglašavanja, kao što je ona koju imaju adware, može ugroziti privatnost korisnika. Ovi programi mogu prikupljati lične podatke korisnika uređaja kao što su email adresa, lokacija, kontakti i drugo, bez obaveštavanja korisnika o tome, ali i menjati podešavanja telefona. U Lookout-u smatraju da iako je većina mobilnih reklama zadovoljavajuća, sa rastom te grane privrede, postoji potreba da se zaštiti privatnost i korisničko iskustvo.


Prijavite se na našu mailing listu i primajte najnovije vesti (jednom dnevno) putem emaila svakog radnog dana besplatno:

Izdvojeno

Microsoft je i dalje brend koji se najviše zloupotrebljava u phishing napadima

Microsoft je i dalje brend koji se najviše zloupotrebljava u phishing napadima

Prema podacima kompanije Check Point, Microsoft je brend koji se najviše zloupotrebljavao, u čak 38% svih phishing napada u prvom kvartalu 2024. Ovo... Dalje

Farmakokriminal na internetu: Facebook, X i Instagram preplavljeni oglasima za kopije poznatih lekova

Farmakokriminal na internetu: Facebook, X i Instagram preplavljeni oglasima za kopije poznatih lekova

Hiljade lažnih onlajn apoteka koje prodaju kopije lekova širom sveta, uključujući i kopije popularnog Ozempica, leka za lečenje dijabetesa tipa ... Dalje

Rusija i Ukrajina na vrhu prvog svetskog indeksa sajber kriminala

Rusija i Ukrajina na vrhu prvog svetskog indeksa sajber kriminala

Časopis PLOS ONE objavio je 10. aprila naučni rad pod nazivom „Mapiranje globalne geografije sajber kriminala sa svetskim indeksom sajber krim... Dalje

Prevare sa lažnim glasovnim porukama u porastu: LastPass objavio detalje o jednom takvom napadu na kompaniju

Prevare sa lažnim glasovnim porukama u porastu: LastPass objavio detalje o jednom takvom napadu na kompaniju

LastPass je objavio da su prevaranti pokušali da prevare jednog od zaposlenih u kompaniji koristeći lažnu glasovnu poruku izvršnog direktora Last... Dalje

Istraživanje otkriva da većina ljudi ima između 3 i 10 onlajn naloga, ali stvaran broj bi mogao biti i mnogo veći

Istraživanje otkriva da većina ljudi ima između 3 i 10 onlajn naloga, ali stvaran broj bi mogao biti i mnogo veći

Hteli to ili ne, onlajn nalozi su sada sastavni deo naših života. Broj naloga na mreži koje neko ima direktno je propcionalan šansi da postane žr... Dalje