74% korisnika interneta ne može da prepozna online pretnju

Vesti, 12.10.2015, 00:00 AM

74% korisnika interneta ne može da prepozna online pretnju

Troje od četiri korisnika interneta ne znaju da prepoznaju online pretnju, pokazuje istraživanje kompanije Kaspersky Lab koja je testirala svest o sajber bezbednosti 18000 korisnika interneta koji su učestvovali u istraživanju.

Od učesnika istraživanja zatraženo je da preuzmu pesmu “Yesterday” grupe The Beatles. Od četiri ponuđene opcije za preuzimanje samo jedna je bila bezbedni .wma fajl, namerno nazvan “Betles.Yesterday.wma”. Ovaj fajl je odabralo samo 26% učesnika testa, koji su primetili da je fajl bezopasan, uprkos namerno napravljenoj grešci u nazivu fajla.

Najopasniji ponuđeni fajl, .exe, sadržao je u nazivu poznati termin “mp3”, “Beatles_Yesterday.mp3.exe”, i to je bilo dovoljno da ovaj fajl preuzme 34% učesnika testa. 14% učesnika testa je odabralo screensaver, fajl sa scr ekstenzijom, koji je mogao biti korišćen za širenje malicioznog koda, a 26% je odabralo zip fajl, koji je mogao sadržati opasne fajlove.

Istraživači Kaspersky Laba kažu da je ovaj test usledio posle nedavnog istraživanja koje su sprovele kompanija Kaspersky Lab i B2B International, koje je otkrilo da je 45% korisnika interneta imalo neki incident sa malverom u poslednjih godinu dana, a 13% onih koji su bili pogođeni time nije znalo kako se to dogodilo.

“Korisnici moraju da postanu svesniji opasnosti online sveta da bi zaštitili sebe i druge, kažu iz Kaspersky Laba.

Za korisnike interneta je od suštinskog je značaja da proveravaju znakove zlonamerne aktivnosti i da znaju kako da prepoznaju fišing stranicu ili opasno preuzimanje.

Ipak, bez obzira na to kako se korisnik snalazi u sajber prostoru, boravak na internetu bez sigurnosnih repenja je nebezbedan. Sajber kriminalci razvijaju nove načine da napadaju ljude i samo ažurirano bezbednosno rešenje može zaštititi korisnike od nekih pretnji.

Nemogućnost korisnika da prepoznaju opasnost na internetu nije ograničena samo na muziku. Istraživanje je otrkilo da svaki peti korisnik interneta preuzima fajlove iz različitih online izvora, povećavajući rizik od susreta sa malverom. Tek svaki četvrti korisnik može da prepozna autentični web sajt, a da ne nasedne na fišing.


Prijavite se na našu mailing listu i primajte najnovije vesti (jednom dnevno) putem emaila svakog radnog dana besplatno:

Izdvojeno

Google oglasi za Facebook vode do sajtova prevaranata

Google oglasi za Facebook vode do sajtova prevaranata

Google ima problem sa oglasima u pretrazi, upozorio je programer Džastin Poliačik, a njegove reči potvrdili su i istraživači kompanije Malwarebyt... Dalje

Zloglasna ransomware grupa HelloKitty najavila povratak i novo ime

Zloglasna ransomware grupa HelloKitty najavila povratak i novo ime

Sajber kriminalci iz ransomware grupe ranije poznate kao HelloKitty objavili su da se naziv grupe menja u „HelloGookie“. Oni su objavili n... Dalje

Piramidalna šema prevare na Telegramu

Piramidalna šema prevare na Telegramu

Istraživači kompanije Kasperski upozorili su na prevarante koji koriste sofisticiranu taktiku da ukradu Toncoine (TON) od korisnika Telegrama širom... Dalje

Od početka godine ransomware grupa Akira napala 250 organizacija od kojih je pokušala da naplati 42 miliona dolara

Od početka godine ransomware grupa Akira napala 250 organizacija od kojih je pokušala da naplati 42 miliona dolara

Da posao sa ransomwareom cveta pokazuju i podaci o ransomware grupi Akira koja je za manje od godinu dana rada iznudila milione od na stotine pogođen... Dalje

Microsoft je i dalje brend koji se najviše zloupotrebljava u phishing napadima

Microsoft je i dalje brend koji se najviše zloupotrebljava u phishing napadima

Prema podacima kompanije Check Point, Microsoft je brend koji se najviše zloupotrebljavao, u čak 38% svih phishing napada u prvom kvartalu 2024. Ovo... Dalje