6 od 10 korisnika koristi iste lozinke za različite sajtove

Vesti, 27.09.2012, 23:46 PM

6 od 10 korisnika koristi iste lozinke za različite sajtove

Istraživanje američke kompanije CSID (pdf) je pokazalo da 54% korisnika interneta ima samo 5 lozinki ili manje, a da 44% korisnika menja ove lozinke jednom godišnje ili ređe od toga. Uprkos učestalim incidentima sa krađom lozinki na internetu, to očigledno nije dovoljan motiv za korisnike da promene svoj odnos prema lozinkama koje su važan element bezbednosti te je tako 6 od 10 ispitanika u istraživanju priznalo da koristi nekolicinu istih lozinki iznova i iznova.

Većina nemarnih korisnika nalazi se među populacijom mlađom od 24 godine.

Mali broj lozinki koje koriste delimično se može objasniti time da većina korisnika pristupa svega nekolicini sajtova, ali su ispitanici kao objašnjenje za ovakvu lošu praksu navodili i problem sa pamćenjem lozinki.

Većina lozinki je dužine između 8 i 10 karaktera, mada problem nije nužno na strani korisnika jer mnogi sajtovi i ne dozvoljavaju duže lozinke ili one sa neograničenim brojem karaktera. Kompleksnost lozinki nije bila predmet ovog istraživanja.

“Mnoge firme ne shvataju u potpunosti kako navike koje imaju korisnici u vezi lozinki mogu uticati na njihovu sigurnost i bezbednost,” kaže direktor informacionih tehnologija u CSID-u Adam Tajler. “Korisnici imaju loše navike kada je reč o lozinkama, kao što je korišćenje istih lozinki za pristup različitim sajtovima, pri čemu ne shvataju da je ovakva praksa veoma opasna.”

Krajnji rezultat ovakvih navika je da je 21% ispitanika priznalo da je imalo problema sa kompromitovanjem online naloga.

Tajler smatra da se kompanije ne mogu oslanjati na praksu korisnika u vezi izbora lozinki, i da moraju razumeti mogući uticaj ovakvog ponašanja korisnika ali i kako da ublaže rizik koje ono nosi.

Istraživanje je uključilo 1200 odraslih učesnika sa teritorije SAD ali je pretpostavka da bi rezultati bili slični i da je u njemu učestvovalo više ispitanika ili da su pitanja postavljana korisnicima interneta u drugim zemljama.


Prijavite se na našu mailing listu i primajte najnovije vesti (jednom dnevno) putem emaila svakog radnog dana besplatno:

Izdvojeno

Microsoft je i dalje brend koji se najviše zloupotrebljava u phishing napadima

Microsoft je i dalje brend koji se najviše zloupotrebljava u phishing napadima

Prema podacima kompanije Check Point, Microsoft je brend koji se najviše zloupotrebljavao, u čak 38% svih phishing napada u prvom kvartalu 2024. Ovo... Dalje

Farmakokriminal na internetu: Facebook, X i Instagram preplavljeni oglasima za kopije poznatih lekova

Farmakokriminal na internetu: Facebook, X i Instagram preplavljeni oglasima za kopije poznatih lekova

Hiljade lažnih onlajn apoteka koje prodaju kopije lekova širom sveta, uključujući i kopije popularnog Ozempica, leka za lečenje dijabetesa tipa ... Dalje

Rusija i Ukrajina na vrhu prvog svetskog indeksa sajber kriminala

Rusija i Ukrajina na vrhu prvog svetskog indeksa sajber kriminala

Časopis PLOS ONE objavio je 10. aprila naučni rad pod nazivom „Mapiranje globalne geografije sajber kriminala sa svetskim indeksom sajber krim... Dalje

Prevare sa lažnim glasovnim porukama u porastu: LastPass objavio detalje o jednom takvom napadu na kompaniju

Prevare sa lažnim glasovnim porukama u porastu: LastPass objavio detalje o jednom takvom napadu na kompaniju

LastPass je objavio da su prevaranti pokušali da prevare jednog od zaposlenih u kompaniji koristeći lažnu glasovnu poruku izvršnog direktora Last... Dalje

Istraživanje otkriva da većina ljudi ima između 3 i 10 onlajn naloga, ali stvaran broj bi mogao biti i mnogo veći

Istraživanje otkriva da većina ljudi ima između 3 i 10 onlajn naloga, ali stvaran broj bi mogao biti i mnogo veći

Hteli to ili ne, onlajn nalozi su sada sastavni deo naših života. Broj naloga na mreži koje neko ima direktno je propcionalan šansi da postane žr... Dalje