Microsoft pokrenuo kampanju protiv Gmail-a zbog Google-ove politike u vezi ciljanog oglašavanja
Ostale vesti, 08.02.2013, 07:35 AM
Microsoft je pokrenuo kampanju protiv Google-ove prakse u vezi ciljanih reklama za Gmail korisnike. Sponzorisano istraživanje i reklamna kampanja treba da podignu svest korisnika o tome da Google pregledava emailove korisnika Gmail servisa kako bi im ponudio što relevantnije reklame.
Microsoft je pokrenuo kampanju uprkos glasinama da i sam Microsoft nudi oglašivačima slične mogućnosti za ciljano oglašavanje.
"Mi poštujemo privatnost korisnika našeg Outlook.com i zabrinuti smo zbog toga što Google narušava tu privatnost svaki put kada korisnik Outlook.com servisa razmenjuje email poruke sa korisnikom Gmail-a“, kaže Stefan Vajc, direktor online servisa u Microsoft-u. „Ova kampanja je pokrenuta mnogo više zbog zaštite korisnika Outlook.com nego zbog toga da bi korisnici Gmail-a saznali šta Google radi.“
Microsoft je pokrenuo sajt www.scroogled.com i peticiju sa ciljem da se natera Google da prekine sa ovakvom praksom.
Pored peticije, Microsoft je sponzorisao i istražavanje o tome koliko su korisnici informisani o Google-ovoj praksi u vezi ciljanih reklama. Oko 52% učesnika u istraživanju izjavilo je da uopšte nisu znali da Google pregledava njihove emailove da bi im ponudio relevantne reklame. Većina (88%) ispitanika izjavila je da se ne slaže sa takvom praksom. Oko 83% učesnika u istraživanju reklo je da je ova praksa upad u njihovu privatnost.
Istine radi, Microsoft i sam prikuplja opšte podatke o korisnicima svog Outlook.com servisa za potrebe ciljanog oglašavanja. Podaci kao što su godine starosti, pol i lokacija su podaci koje Microsoft nudi oglašivačima koji ih potom koriste za ciljano oglašavanje.
Microsoft, međutim, nudi korisnicima i mogućnost isključivanja iz ciljanog oglašavanja što ne znači da će to zaustaviti kompaniju da prikuplja podatke o korisniku ali će je onemogućiti da te podatke deli sa oglašivačima.
Ovo nije prvi put da Microsoft pokreće kampanju protiv Google-a. Prošle godine u februaru, Microsoft je pokrenuo trodnevnu marketing kampanju u SAD reklamirajući svoje proizvode i servise ako alternativu Google-u, koji ne poštuje privatnost korisnika.
Iz Google-a se još nisu oglasili ovim povodom.
Izdvojeno
Netflix kažnjen sa 4,75 miliona evra zbog nedovoljne transparentnosti u vezi korišćenja podataka korisnika
Holandski regulator za zaštitu podataka (DPA) kaznio je Netflix sa 4,75 miliona evra jer nije pružio korisnicima dovoljno informacija o tome kako su... Dalje
Rusija zabranila Viber
Rusija je blokirala pristup popularnoj aplikaciji Viber, pošto je ruska savezna služba za nadzor u oblasti telekomunikacija, informacionih tehnologi... Dalje
Apple uklonio brojne VPN aplikacije u Rusiji iz App Store zbog pritiska vlade
Apple je uklonio brojne VPN aplikacije u Rusiji iz App Storea na zahtev ruskog državnog nadzornog organa za komunikacije Roskomnadzor, prenose ruski ... Dalje
Zbog ''bezbednosnih razloga'' Apple morao da ukloni WhatsApp i Threads iz kineske prodavnice aplikacija
Po nalogu kineske vlade, Apple je uklonio Metine aplikacije WhatsApp i Threads iz kineske verzije svoje prodavnice aplikacija, App Store. Kineska vlad... Dalje
Edge krade kartice i druge podatke iz Google Chromea bez dozvole
Microsoftov pretraživač Edge uvozi otvorene Chrome kartice i druge podatke iz Googleovog pretraživača bez dozvole, čak i ako je opcija koja omogu... Dalje
Pratite nas
Nagrade