Manje od polovine Facebook i Google korisnika ne razume politiku privatnosti ovih veb sajtova

Ostale vesti, 07.05.2012, 10:32 AM

Manje od polovine Facebook i Google korisnika ne razume politiku privatnosti ovih veb sajtova

Većina korisnika Facebook-a i Google-a ne razume politiku privatnosti dve kompanije čije servise koriste. Čak ni posle čitanja izjava o politici privatnosti, korisnici ne razumeju kako ovi veb sajtovi koriste njihove podatke i kako ih drugi korisnici pronalaze.

Istraživanje koje je sprovela kompanija Siegel+Gale uključilo je 400 ispitanika koji su na testovima u proseku osvajali između 35 i 40 poena od mogućih 100 pošto je prethodno od njih bilo zatraženo da pročitaju politiku privatnosti Google-a i Facebook-a i posle toga odgovore na određena pitanja koja su u vezi sa tim.

Ovo istraživanje nije prvo koje je ukazalo na to koliko su korisnici zbunjeni kada je reč o tome koliko njihovih podataka postaje javno dostupno zahvaljujući činjenici da koriste određene veb sajtove i aplikacije za mobilne telefone. Ono je samo jedno od mnogih koje pokazuje nedelotvornost izjava o politici privatnosti kao načina na koji se korisnici informišu o tome kako se njihovi podaci koriste.

Rezultati testova pokazuju da je posle čitanja izjava o prihvatanju politike privatnosti samo 23% ispitanika razumelo da je njihov Google+ profil vidljiv svima na internetu. Samo 30% ispitanika je shvatilo da čak i u slučaju najrestriktivnijeg podešavanja privatnosti korisnička imena Facebook profila ostaju vidljiva svima. Manje od polovine korisnika je shvatilo promene politike privatnosti Google-a o kojima je kompanija obavestila korisnike a koji se odnose na različite Google-ove servise. Tako svaki drugi korisnik razume da ista politika privatnosti važi i prilikom korišćenja YouTube i Google Maps uprkos činjenici da je kampanja obaveštavanja korisnika o promenama politike privatnosti najopsežnija koje je Google ikada sproveo.

Na kraju, rezultati studije sugerišu da je informisanje korisnika u okviru aplikacije ili veb sajta bolji način informisanja korisnika o tome šta se dešava sa njihovim podacima i da izjave o politici privatnosti nisu najbolji način za to.


Prijavite se na našu mailing listu i primajte najnovije vesti (jednom dnevno) putem emaila svakog radnog dana besplatno:

Izdvojeno

OpenAI kažnjen sa 15 miliona evra zbog načina na koji je koristio podatke korisnika za obuku ChatGPT

OpenAI kažnjen sa 15 miliona evra zbog načina na koji je koristio podatke korisnika za obuku ChatGPT

Italijanska uprava za zaštitu podataka ( Garante) kaznila je OpenAI sa 15 miliona evra zbog načina na koji aplikacija ChatGPT rukuje ličnim podacim... Dalje

Netflix kažnjen sa 4,75 miliona evra zbog nedovoljne transparentnosti u vezi korišćenja podataka korisnika

Netflix kažnjen sa 4,75 miliona evra zbog nedovoljne transparentnosti u vezi korišćenja podataka korisnika

Holandski regulator za zaštitu podataka (DPA) kaznio je Netflix sa 4,75 miliona evra jer nije pružio korisnicima dovoljno informacija o tome kako su... Dalje

Rusija zabranila Viber

Rusija zabranila Viber

Rusija je blokirala pristup popularnoj aplikaciji Viber, pošto je ruska savezna služba za nadzor u oblasti telekomunikacija, informacionih tehnologi... Dalje

Apple uklonio brojne VPN aplikacije u Rusiji iz App Store zbog pritiska vlade

Apple uklonio brojne VPN aplikacije u Rusiji iz App Store zbog pritiska vlade

Apple je uklonio brojne VPN aplikacije u Rusiji iz App Storea na zahtev ruskog državnog nadzornog organa za komunikacije Roskomnadzor, prenose ruski ... Dalje

Zbog ''bezbednosnih razloga'' Apple morao da ukloni WhatsApp i Threads iz kineske prodavnice aplikacija

Zbog ''bezbednosnih razloga'' Apple morao da ukloni WhatsApp i Threads iz kineske prodavnice aplikacija

Po nalogu kineske vlade, Apple je uklonio Metine aplikacije WhatsApp i Threads iz kineske verzije svoje prodavnice aplikacija, App Store. Kineska vlad... Dalje