Manje od polovine Facebook i Google korisnika ne razume politiku privatnosti ovih veb sajtova
Ostale vesti, 07.05.2012, 10:32 AM
Većina korisnika Facebook-a i Google-a ne razume politiku privatnosti dve kompanije čije servise koriste. Čak ni posle čitanja izjava o politici privatnosti, korisnici ne razumeju kako ovi veb sajtovi koriste njihove podatke i kako ih drugi korisnici pronalaze.
Istraživanje koje je sprovela kompanija Siegel+Gale uključilo je 400 ispitanika koji su na testovima u proseku osvajali između 35 i 40 poena od mogućih 100 pošto je prethodno od njih bilo zatraženo da pročitaju politiku privatnosti Google-a i Facebook-a i posle toga odgovore na određena pitanja koja su u vezi sa tim.
Ovo istraživanje nije prvo koje je ukazalo na to koliko su korisnici zbunjeni kada je reč o tome koliko njihovih podataka postaje javno dostupno zahvaljujući činjenici da koriste određene veb sajtove i aplikacije za mobilne telefone. Ono je samo jedno od mnogih koje pokazuje nedelotvornost izjava o politici privatnosti kao načina na koji se korisnici informišu o tome kako se njihovi podaci koriste.
Rezultati testova pokazuju da je posle čitanja izjava o prihvatanju politike privatnosti samo 23% ispitanika razumelo da je njihov Google+ profil vidljiv svima na internetu. Samo 30% ispitanika je shvatilo da čak i u slučaju najrestriktivnijeg podešavanja privatnosti korisnička imena Facebook profila ostaju vidljiva svima. Manje od polovine korisnika je shvatilo promene politike privatnosti Google-a o kojima je kompanija obavestila korisnike a koji se odnose na različite Google-ove servise. Tako svaki drugi korisnik razume da ista politika privatnosti važi i prilikom korišćenja YouTube i Google Maps uprkos činjenici da je kampanja obaveštavanja korisnika o promenama politike privatnosti najopsežnija koje je Google ikada sproveo.
Na kraju, rezultati studije sugerišu da je informisanje korisnika u okviru aplikacije ili veb sajta bolji način informisanja korisnika o tome šta se dešava sa njihovim podacima i da izjave o politici privatnosti nisu najbolji način za to.
Izdvojeno
OpenAI kažnjen sa 15 miliona evra zbog načina na koji je koristio podatke korisnika za obuku ChatGPT
Italijanska uprava za zaštitu podataka ( Garante) kaznila je OpenAI sa 15 miliona evra zbog načina na koji aplikacija ChatGPT rukuje ličnim podacim... Dalje
Netflix kažnjen sa 4,75 miliona evra zbog nedovoljne transparentnosti u vezi korišćenja podataka korisnika
Holandski regulator za zaštitu podataka (DPA) kaznio je Netflix sa 4,75 miliona evra jer nije pružio korisnicima dovoljno informacija o tome kako su... Dalje
Rusija zabranila Viber
Rusija je blokirala pristup popularnoj aplikaciji Viber, pošto je ruska savezna služba za nadzor u oblasti telekomunikacija, informacionih tehnologi... Dalje
Apple uklonio brojne VPN aplikacije u Rusiji iz App Store zbog pritiska vlade
Apple je uklonio brojne VPN aplikacije u Rusiji iz App Storea na zahtev ruskog državnog nadzornog organa za komunikacije Roskomnadzor, prenose ruski ... Dalje
Zbog ''bezbednosnih razloga'' Apple morao da ukloni WhatsApp i Threads iz kineske prodavnice aplikacija
Po nalogu kineske vlade, Apple je uklonio Metine aplikacije WhatsApp i Threads iz kineske verzije svoje prodavnice aplikacija, App Store. Kineska vlad... Dalje
Pratite nas
Nagrade