Google uvodi nova ograničenja za oglase u Chromeu i na YouTubeu

Ostale vesti, 06.02.2020, 02:30 AM

Google uvodi nova ograničenja za oglase u Chromeu i na YouTubeu

Google postavlja nova ograničenja za video oglase u Chromeu i na YouTubeu. Chrome će blokirati oglase koji se reprodukuju usred kratkih videa, dužine do 8 minuta, a YouTube ih neće prikazivati, objavio je Google u sredu.

To je deo postepenog smanjenja broja oglasa na Googleu, koji želi da spreči ljude da se nerviraju na internetu, uprkos tome što kompanija ostvaruje značajan prihod od reklama. YouTube je za Google ostvario prihod od 15 milijardi dolara u poslednjem kvartalu.

Chrome i YouTube će takođe prestati da dozvoljavaju oglase koji traju duže od 31 sekunde ako ne mogu da budu preskočeni u prvih 5 sekundi. Chrome će početi da blokira takve oglase od 5. avgusta. Takođe, proterani su i oglasi koji prekrivaju srednju trećinu videa ili koji zauzimaju više od 20% površine videa. Nova pravila se zasnivaju na poslednjim smernicama Koalicije za bolje oglase, a one se zasnivaju na istraživanju u koje je bilo uključeno 45000 ljudi u osam zemalja.

Oglasi mogu da vas ometaju, usporavaju web sajtove, gutaju mobilne podatke, troše bateriju i čak isporučuju malvere. Kao rezultat toga, mnogi ljudi instaliraju programe koje blokiraju reklame ili pregledače koji ih blokiraju. Međutim, sve je veća zabrinutost u vezi oglasa koji omogućavaju praćenje ponašanja korisnika na mreži.

Ovo nije prva ovakva promena u Chromeu kada je reč o oglasima. Pre dve godine Chrome je počeo da blokira "nametljive" oglase na web sajtovima za koje je kompanija utvrdila da ih koriste previše.

Počev od Chromea 80 koji je objavljen u utorak, promeniće se i način na koji web sajtovi mogu da daju instrukcije Chromeu da čuva tekstualne fajlove koje se zovu kolačići. Kolačići su korisni za pamćenje da ste prijavljeni na web sajt, ali se takođe mogu koristiti za praćenje i mogu vam stvoriti neke bezbednosne probleme. Da bi poboljšao sigurnost, Google menja način na koji Chrome rukuje sa podešavanjem koje je u vezi kolačića pod nazivom SameSite. Ta promena će za početak biti dostupna “maloj populaciji korisnika”.


Prijavite se na našu mailing listu i primajte najnovije vesti (jednom dnevno) putem emaila svakog radnog dana besplatno:

Izdvojeno

Tramp: Jedina šansa TikToka je neka ''vrlo američka kompanija''

Tramp: Jedina šansa TikToka je neka ''vrlo američka kompanija''

Američki predsednik Donald Tramp juče je u Beloj kući objasnio da TikTok mora da pronađe novog vlasnika do 15. septembra, ili će u protivnom bit... Dalje

Google tužen zbog praćenja korisnika u aplikacijama čak i ako su isključili praćenje u podešavanjima Google naloga

Google tužen zbog praćenja korisnika u aplikacijama čak i ako su isključili praćenje u podešavanjima Google naloga

Google prati šta ljudi rade u stotinama hiljada mobilnih aplikacija čak i kada odaberu preporučene postavke kompanije za zaustavljanje takvog prać... Dalje

Microsoft Edge krišom uvozi podatke iz Firefoxa na Windows 10

Microsoft Edge krišom uvozi podatke iz Firefoxa na Windows 10

Microsoft je započeo automatsko uvođenje novog pregledača Microsoft Edge baziranog na Chromiumu na Windows 10 uređajima ali izgleda da se to nije ... Dalje

Microsoft Edge uspeo da pretekne Mozilla Firefox, sada je drugi najpopularniji internet pregledač

Microsoft Edge uspeo da pretekne Mozilla Firefox, sada je drugi najpopularniji internet pregledač

Microsoftova odluka da za svoj pregledač Edge koristi Chromiumov endžin, kako sada stvari stoje, bila je dobitna karta. Pre samo godinu dana, Micros... Dalje

Procureli dokumenti koji navodno otkrivaju da je Huawei kršio američke sankcije

Procureli dokumenti koji navodno otkrivaju da je Huawei kršio američke sankcije

Interni dokumenti u koje je Rojters imao uvid pokazuju da je Huawei računarsku opremu kompanije Hewlett-Packard isporučio najvećem iranskom mobiln... Dalje