Samsung tužen zbog nepravovremenog isporučivanja ažuriranja za svoje Android uređaje
Mobilni telefoni, 27.01.2016, 01:00 AM
Holandsko Udruženje za zaštitu potrošača tužilo je (pdf) jednog od najvećih proizvođača smart telefona Samsung, zbog toga što kompanija nije pravovremeno isporučivala ažuriranja za svoje Android telefone.
Takva praksa proizvođača Android uređaja nije retka. Šta više, većina njih godinama ne isporučuje ažuriranja za stare uređaje.
Međutim, ta činjenica nije sprečila holandsko udruženje za zaštitu prava potrošača da podnese tužbu protiv Samsunga zbog loše politike ažuriranja koju kompanija primenjuje na svoje Android smart telefone, bez obzira na sličnu praksu drugih proizvođača, jer je prema navodima iz tužbe, Samsung neprikosnoveni lider prodaje Android telefona u Holandiji.
Udruženje zamera Samsungu da kupci telefona ovog proizvođača prilikom kupovine nisu dovoljno informisani o tome koliko dugo će dobijati ažuriranja softvera. Udruženje je tražilo od Samsunga da pruži kupcima jasne i nedvosmislene informacije o tome.
Osim toga, Samsungu je zamereno i to što korisnicima svojih uređaja ne pruža dovoljno informacija o kritičnim bezbednosnim propustima, kao što je Stagefright bag.
Udruženje za zaštitu potrošača poslalo je pismo sa zahtevima pošto su prethodno predstavnici udruženja razgovarali o ovom problemu sa predstavnicima kompanije. To nije dovelo do željenih rezlutata pa se udruženje na kraju obratilo sudu.
Jula prošle godine, Udruženje za zaštitu potrošača započelo je kampanju “Update” da bi podstaklo proizvođače Android uređaja da isporučuju softverska ažuriranja i na adekvatan način informišu korisnike o tome. Istraživanje koje je sprovelo udruženje pokazalo je da 82% ispitanih Samusung telefona nije ažurirano u proseku dve godine.
Ažuriranja softvera su veoma važna da bi smart telefoni bili bezbedni i da bi se korisnici zaštitili od sajber kriminalaca i gubitka ličnih podataka korisnika, smatraju u udruženju.
Kao odgovor na tužbu, Samsung je objavio saopštenje u kome se kaže da kompanija radi na poboljšanju ažuriranja svog softvera i bezbednosti. Iz kompanije kažu da su prethodnih meseci preduzeli korake u pravcu informisanja korisnika o stanju problema sa bezbednošću, i rešavanju tih problema.
“Bezbednost podataka je naš glavni prioritet i mi naporno radimo svakog dana da bi smo garantovali da su uređaji koje prodajemo i informacije koje se čuvaju na tim uređajima zaštićeni.”
Izdvojeno
Opasni malver otkriven u bezazlenoj aplikaciji za izračunavanje indeksa telesne mase
Istraživači sajber bezbednosti iz kompanije McAfee otkrili su da aplikacija BMI CalculationVsn, koja se mogla preuzeti sa Amazon Appstore, u pozadin... Dalje
Google najavio nova upozorenja na Androidu za nepoznate uređaje za praćenje
Google će ažurirati upozorenja za nepoznate uređaje za praćenje koja bi vlasnicima Android uređaja trebalo da olakšaju njihovo otkrivanje, najav... Dalje
Ove lažne ponude za posao kriju bankarskog trojanca za Android
Tim istraživača Zlabsa iz kompanije Zimperium otkrio je sofisticiranu mobilnu phishing kampanju (Mishing) koja distribuira novu varijantu bankarskog... Dalje
Špijunski malver za Android imitira popularnu aplikaciju sa Google Play
Istraživači Citizen Lab-a otkrili su novi malver za Android analizirajući softver koji je ruska Federalna služba bezbednosti (FSB) instalirala na ... Dalje
Niko nije bezbedan: zloglasni špijunski softver Pegaz pronađen na telefonima ''običnih'' ljudi
Moćni špijunski softver Pegaz mogao bi biti rašireniji nego što se ranije mislilo. Mobilna bezbednosna platforma iVerify otkrila je sedam infekci... Dalje
Pratite nas
Nagrade