Korisnici nerado odobravaju aplikacijama praćenje na iOS
Mobilni telefoni, 11.05.2021, 08:30 AM
Appleova nova funkcija za transparentnost praćenja aplikacija koja korisnicima omogućava da kažu da li se slažu da aplikacije prate njihove aktivnosti u aplikacijama drugih kompanija i na veb sajtovima, od prošlog meseca je deo iOS-a 14.5.
Do iOS 14.5 aplikacije su se kada je reč o ciljanom oglašavanju oslanjale na IDFA, identifikator za oglašivače za praćenje korisnika. Od iOS 14.5, aplikacije moraju da zatraže dozvolu od korisnika pre nego što započnu sa praćenjem njihovih podataka u aplikacijama ili na veb sajtovima u reklamne svrhe. Kada korisnici kažu da ne žele da da budu praćeni, aplikacije će morati da se uzdrže od deljenja informacija sa brokerima podataka.
Bilo je očekivano da će ova promena biti izazov za personalizovano oglašavanje, i da će uticati na industriju mobilnog oglašavanja.
Sada kada imaju mogućnost izbora, mnogi korisnici uskraćuju aplikacijama dozvolu za prikupljanje podataka.
U izveštaju firme Flurry Analytics koja je u vlasništvu kompanije Verizon Media, do druge nedelje od kada je funkcija omogućena samo 13% korisnika iOS-a iz celog sveta dozvolilo je aplikacijama praćenje.
Izveštaj firme Flurry sastavljen je iz objedinjenih uvida u 2 milijarde mobilnih uređaja.
Izveštaj je otkrio i da je oko 5% iOS korisnika sa statusom ograničenja, što znači da aplikacije ne mogu tražiti od tih korisnika da ih prate.
Ako korisnici odaberu „Zatraži da aplikacija ne prati“, programer aplikacije neće dobiti pristup identifikatoru oglašavanja na uređaju, koji se koristi za prikupljanje podataka o oglašavanju. Aplikacije koje nastave da prate korisnike koji su se isključili rizikuju da budu potpuno uklonjene iz App Storea.
Izdvojeno
Google najavio nova upozorenja na Androidu za nepoznate uređaje za praćenje
Google će ažurirati upozorenja za nepoznate uređaje za praćenje koja bi vlasnicima Android uređaja trebalo da olakšaju njihovo otkrivanje, najav... Dalje
Ove lažne ponude za posao kriju bankarskog trojanca za Android
Tim istraživača Zlabsa iz kompanije Zimperium otkrio je sofisticiranu mobilnu phishing kampanju (Mishing) koja distribuira novu varijantu bankarskog... Dalje
Špijunski malver za Android imitira popularnu aplikaciju sa Google Play
Istraživači Citizen Lab-a otkrili su novi malver za Android analizirajući softver koji je ruska Federalna služba bezbednosti (FSB) instalirala na ... Dalje
Niko nije bezbedan: zloglasni špijunski softver Pegaz pronađen na telefonima ''običnih'' ljudi
Moćni špijunski softver Pegaz mogao bi biti rašireniji nego što se ranije mislilo. Mobilna bezbednosna platforma iVerify otkrila je sedam infekci... Dalje
Novi Android bankarski trojanac krade lozinke za aplikacije banaka i kripto-berze
Istraživači iz kompanije Cleafy otkrili su novog Android bankarskog trojanca pod nazivom „DroidBot“ koji krade podatke za prijavljivanje... Dalje
Pratite nas
Nagrade