Zbog reklama za Facebook Messenger korisnici Facebooka ostaju bez naloga
Društvene mreže, 22.04.2021, 11:30 AM
Firma za sajber bezbednost sa sedištem u Singapuru Group-IB upozorila je na fišing kampanju koja pogađa korisnike u preko 80 zemalja.
Ciljevi napadača su korisnici Facebooka u Evropi, Aziji, Severnoj i Južnoj Americi i na Bliskom istoku kojima se prikazuju lažni oglasi za ažuriranje Facebook Messengera.
Analitičari firme Group-IB otkrili su da napadači prikazuju Facebook oglase kojima reklamiraju ažuriranu verziju Facebook Messengera. Cilj je krađa podataka za prijavljivanje za Facebook naloge korisnika. Otkriveno je oko 1.000 lažnih Facebook profila koji se koriste za postavljanje oglasa.
Žrtve ove prevare na kraju ostaju bez Facebook naloga.
Kampanja je primećena prošlog leta u Aziji i Evropi, a u aprilu je broj Facebook objava kojima se pozivaju korisnici da instaliraju novo ažuriranje dostigao 5.700.
Dmitrij Tiunkin, direktor evropskog odeljenja Data Risk Protection Group-IB, izjavio je u saopštenju za medije da je velika verovatnoća da korisnici budu žrtve ovakvih prevara jer ih je internet naterao da „napuste kritičko razmišljanje“.
„Življenje u eri svega što je instant, klik na atraktivan oglas, predlog, naslov postao je prirodni ljudski refleks. To nije promaklo prevarantima koji se neumorno hrane nepažnjom korisnika“, rekao je Tiunkin.
Kako funkcioniše ova prevara?
Prevaranti koriste platforme poput blogspot.com, sites.google.com, github.io i godaddysites.com za registraciju lažnih stranica za prijavljivanje na Facebook Messenger.
Prevaranti registruju naloge sa imenima koja liče na naziv originalne aplikacije, kao što su Messanger, Masssengar ili Meseenger itd. Oni takođe na svoj profil postavljaju zvanični logo Facebook Messengera.
Da bi zaobišli Facebookove filtere, prevaranti koriste skraćene linkove za koje koriste servise poput bit.ly, rb.gy, cutt.ly i linktr.ee.
Da bi privukli korisnike, oni čak nude neke nepostojeće funkcije poput mogućnosti otkrivanja ko je posetio profil ili pregledanja izbrisanih poruka ili čak prelazak na Gold Messenger.
U nekim slučajevima, korisnicima se pretilo da će im nalozi biti blokirani ako se ne prijave na lažnoj stranici. Kada korisnici kliknu na zlonamerni link, pojavljuje se lažna veb stranica Facebook Messenger koja sadrži obrazac za prijavljivanje. Od korisnika se traži da unesu svoje podatke i tako prevaranti dolaze do njih.
Group-IB je obavestio Facebook o ovoj kampanji. Dok Facebook ne reši to, korisnici Facebooka moraju da budu oprezni i da izbegavaju da otvaraju skraćene URL adrese. Pored toga, obratite pažnju na pravopisne greške u imenima brendova i njihovim veb adresama.
Foto: Group-IB
Izdvojeno
Meti kažnjena sa 251 miliona evra zbog povrede podataka 29 miliona korisnika Facebooka 2018. godine
Irska komisija za zaštitu podataka (DPC) kaznila je Metu, matičnu kompaniju Facebooka, Instagrama i WhatsAppa, sa 251 miliona evra zbog kršenja Op... Dalje
Jutjuberi na meti hakera: više od 200.000 jutjubera dobilo lažne ponude za ugovore sa poznatim brendovima
Više od 200.000 jutjubera dobilo je ponude za partnerstva i promocije, a iza ove kampanje koja je u toku, a koju su otkrili istraživači platforme z... Dalje
Severnokorejski hakeri na LinkedInu ukrali milione dolara
Za pola godine, grupa povezana sa Severnom Korejom poznata pod imenom Sapphire Sleet ukrala je kriptovalute u vrednosti od više od 10 miliona dolara ... Dalje
Meta uklonila 2 miliona Facebook, Instagram i WhatsApp naloga umešanih u investicione prevare
Meta je uklonila više od 2 miliona naloga sa Facebooka, Instagrama i WhatsAppa koji su povezani sa tzv. „pig butchering“ prevarama i viso... Dalje
Sud presudio da svaki korisnik Facebooka ima pravo na odštetu od 100 evra zbog curenja podataka
Savezni sud pravde (BGH) u Nemačkoj doneo je presudu prema kojoj hiljade lokalnih korisnika pogođenih masovnom krađom podataka na Facebooku imaju p... Dalje
Pratite nas
Nagrade