Zbog ekstenzija za Chrome koje su izvlačile podatke korisnika Facebook tužio dve kompanije
Društvene mreže, 05.10.2020, 09:30 AM
Facebook je podneo tužbu protiv dve kompanije zbog stvaranja i distribucije zlonamernih ekstenzija za Google Chrome koji su bez odobrenja prikupljali podatke korisnika Facebooka i Instagrama.
U tužbi su imenovani BrandTotal Ltd., izraelska kompanija sa sedištem u Delaveru i Unimania Inc., kompanija osnovana u Delaveru.
Dve kompanije stoje iza UpVoicea i Ads Feeda, dve ekstenzije za Chrome koje su dostupne u zvaničnoj Chrome veb prodavnici od septembra odnosno novembra 2019. godine, i koje imaju više od 5000, odnosno 10000 instalacija.
„BrandTotal je primamio korisnike da instaliraju ekstenziju UpVoice iz Google Chrome prodavnice nudeći plaćanje za instaliranje, u vidu poklon kartica, tvrdeći da korisnici koji instaliraju ekstenziju postaju „panelisti... [koji] utiču na marketinške odluke i strategije brendova korporacija“, navodi se u Facebookovoj tužbi.
„Slično tome, Unimania je reklamirala svoj dodatak za Ads Feed u Google Chrome Storeu tvrdeći da su korisnici postali „članovi panela elitne zajednice koja utiče na odluke o oglašavanju korporacija.”
Ali Facebook tvrdi da su, uprkos njihovim opisima, obe ekstenzije bile zlonamerne i dizajnirane za izvlačenje javnih i nejavnih podataka sa naloga korisnika.
Facebook tvrdi da je UpVoice izvukao podatke sa korisničkih profila na Facebooku, Instagramu, Amazonu, Twitteru, LinkedInu, Pinterestu i YouTubeu.
I Ads Feed je prikupljao podatke od korisnika Facebooka, Instagrama, Amazona, Twittera i YouTubea.
Podaci koje su ove ekstenzije prikupljale uključuju informacije o korisničkom profilu (ime, korisnički ID, pol, datum rođenja, status veze i informacije o lokaciji), podatke o oglasima (ime oglašivača, slika i tekst oglasa i pokazatelji interakcije i reakcije korisnika ) i korisničke preferencije oglasa, koje ekstenzije nisu smele da prikupljaju.
Facebook tvrdi da su podaci koji su ilegalno prikupljeni kroz dva dodatka prepakovani i prodati preko veb sajta BrandTotala.
Facebook kaže da su dve ekstenzije koristile gotovo identičan kod za izvlačenje podataka od korisnika i slale ih na iste servere zbog čega Facebook veruje da je reč o kompanijama koje su delile iste zaposlene.
Facebook traži od suda zabranu koja bi onemogućila tuženima pristup veb sajtovima Facebook i Instagram, onemogućila ih da dalje razvijaju ekstenzije, a kompanija traži i naknadu štete na osnovu prethodne dobiti dve kompanije.
Ipak, uprkos tome što su tužene kompanija svojim ekstenzijama prekršile pravila Googleove Chrome veb prodavnice i izvlačile podatke i korisnika Googleovog servisa YouTube, dva dodatka su do pre neki dan bila dostupna u Chrome veb prodavnici, sve dok mediji nisu izvestili o ovom slučaju.
Facebook je rekao da je mnogo puta pokušao da ih ukloni, ali da Google nije odgovorio na njihove zahteve.
Unimania je, pre nego što je razvila ekstenziju Ads Feed, prethodno bila umešana u još jedan skandal 2018. godine, kada je AdGuard pronašao četiri ekstenzije za Chrome koje su izvlačile podatke korisnika Facebooka.
Izdvojeno
Lažne Meta pozivnice: prevara koja stiže sa prave Facebook adrese
Istraživači iz kompanije Check Point otkrili su veliku fišing kampanju u kojoj napadači šalju lažne pozivnice koje izgledaju kao da dolaze direk... Dalje
X ukida Twitter.com i traži ponovno registrovanje sigurnosnih ključeva do 10. novembra
Korisnici X-a koji za dvofaktorsku autentifikaciju (2FA) koriste sigurnosne ključeve moraju ih ponovo registrovati do 10. novembra 2025. Kompanija X ... Dalje
YouTube Ghost Network: 3.000 lažnih tutorijala šire malvere preko hakovanih YouTube kanala
Mreža YouTube naloga, nazvana YouTube Ghost Network, koristi popularnost platforme za širenje malvera kroz tutorijale za piratske programe i varalic... Dalje
Meta uvodi nove opcije za zaštitu korisnika WhatsApp-a i Messenger-a
Kompanija Meta predstavila je nove alate za zaštitu korisnika WhatsApp-a i Messenger-a od prevara. Cilj je da se spreče situacije u kojima prevarant... Dalje
Lažni TikTok tutorijali kradu lozinke
Sajber kriminalci koriste TikTok video-uputstva koja izgledaju kao vodiči za besplatnu aktivaciju popularnih programa i servisa, kao što su Windows,... Dalje
Pratite nas
Nagrade






Pratite nas preko RSS-a





