Zbog ekstenzija za Chrome koje su izvlačile podatke korisnika Facebook tužio dve kompanije

Društvene mreže, 05.10.2020, 09:30 AM

Zbog ekstenzija za Chrome koje su izvlačile podatke korisnika Facebook tužio dve kompanije

Facebook je podneo tužbu protiv dve kompanije zbog stvaranja i distribucije zlonamernih ekstenzija za Google Chrome koji su bez odobrenja prikupljali podatke korisnika Facebooka i Instagrama.

U tužbi su imenovani BrandTotal Ltd., izraelska kompanija sa sedištem u Delaveru i Unimania Inc., kompanija osnovana u Delaveru.

Dve kompanije stoje iza UpVoicea i Ads Feeda, dve ekstenzije za Chrome koje su dostupne u zvaničnoj Chrome veb prodavnici od septembra odnosno novembra 2019. godine, i koje imaju više od 5000, odnosno 10000 instalacija.

„BrandTotal je primamio korisnike da instaliraju ekstenziju UpVoice iz Google Chrome prodavnice nudeći plaćanje za instaliranje, u vidu poklon kartica, tvrdeći da korisnici koji instaliraju ekstenziju postaju „panelisti... [koji] utiču na marketinške odluke i strategije brendova korporacija“, navodi se u Facebookovoj tužbi.

„Slično tome, Unimania je reklamirala svoj dodatak za Ads Feed u Google Chrome Storeu tvrdeći da su korisnici postali „članovi panela elitne zajednice koja utiče na odluke o oglašavanju korporacija.”

Ali Facebook tvrdi da su, uprkos njihovim opisima, obe ekstenzije bile zlonamerne i dizajnirane za izvlačenje javnih i nejavnih podataka sa naloga korisnika.

Facebook tvrdi da je UpVoice izvukao podatke sa korisničkih profila na Facebooku, Instagramu, Amazonu, Twitteru, LinkedInu, Pinterestu i YouTubeu.

I Ads Feed je prikupljao podatke od korisnika Facebooka, Instagrama, Amazona, Twittera i YouTubea.

Podaci koje su ove ekstenzije prikupljale uključuju informacije o korisničkom profilu (ime, korisnički ID, pol, datum rođenja, status veze i informacije o lokaciji), podatke o oglasima (ime oglašivača, slika i tekst oglasa i pokazatelji interakcije i reakcije korisnika ) i korisničke preferencije oglasa, koje ekstenzije nisu smele da prikupljaju.

Facebook tvrdi da su podaci koji su ilegalno prikupljeni kroz dva dodatka prepakovani i prodati preko veb sajta BrandTotala.

Facebook kaže da su dve ekstenzije koristile gotovo identičan kod za izvlačenje podataka od korisnika i slale ih na iste servere zbog čega Facebook veruje da je reč o kompanijama koje su delile iste zaposlene.

Facebook traži od suda zabranu koja bi onemogućila tuženima pristup veb sajtovima Facebook i Instagram, onemogućila ih da dalje razvijaju ekstenzije, a kompanija traži i naknadu štete na osnovu prethodne dobiti dve kompanije.

Ipak, uprkos tome što su tužene kompanija svojim ekstenzijama prekršile pravila Googleove Chrome veb prodavnice i izvlačile podatke i korisnika Googleovog servisa YouTube, dva dodatka su do pre neki dan bila dostupna u Chrome veb prodavnici, sve dok mediji nisu izvestili o ovom slučaju.

Facebook je rekao da je mnogo puta pokušao da ih ukloni, ali da Google nije odgovorio na njihove zahteve.

Unimania je, pre nego što je razvila ekstenziju Ads Feed, prethodno bila umešana u još jedan skandal 2018. godine, kada je AdGuard pronašao četiri ekstenzije za Chrome koje su izvlačile podatke korisnika Facebooka.


Prijavite se na našu mailing listu i primajte najnovije vesti (jednom dnevno) putem emaila svakog radnog dana besplatno:

Izdvojeno

Meta testira alate za Instagram i Facebook koji treba da spreče seksualne ucene i zloupotrebu intimnih slika

Meta testira alate za Instagram i Facebook koji treba da spreče seksualne ucene i zloupotrebu intimnih slika

Meta je objavila da će uskoro početi da testira novu funkciju zaštite od golotinje u Instagram DM-ovima, koja zamagljuje slike za koje se otkrije d... Dalje

TikTok kažnjen zbog štetnog sadržaja koji je preporučivan maloletnim korisnicima

TikTok kažnjen zbog štetnog sadržaja koji je preporučivan maloletnim korisnicima

Italijanska regulatorno telo za zaštitu konkurencije kaznilo je TikTok sa 10 miliona evra jer nije zaštitio korisnike od opasne igre poznate kao Fre... Dalje

Investicione prevare u reklamama na Facebooku

Investicione prevare u reklamama na Facebooku

Istraživači sajber bezbednosti iz firme Infoblox upozorili su korisnike na grupu Savvy Seahorse koja koristi Facebook reklame da bi prevarila korisn... Dalje

Prevaranti na X-u tražili donacije sa hakovanog naloga Metjua Perija

Prevaranti na X-u tražili donacije sa hakovanog naloga Metjua Perija

Zvanični nalog Metjua Perija na X-u (nekadašnji Twitter) je hakovan, a oni koji su to uradili zatražili su donacije od obožavalaca pokojnog glumca... Dalje

Od zabave do gubitka podataka: Mračna strana Facebook kvizova

Od zabave do gubitka podataka: Mračna strana Facebook kvizova

Sećate li se svih onih naizgled bezazlenih kvizova na društvenim mrežama? Iako su mnogima zabavni, oni su zapravo ozbiljan rizik za privatnost i b... Dalje