Zbog Maskove odluke o verifikaciji naloga, Twitter već preplavljen lažnim nalozima i dezinformacijama

Društvene mreže, 10.11.2022, 11:30 AM

Zbog Maskove odluke o verifikaciji naloga, Twitter već preplavljen lažnim nalozima i dezinformacijama

Nekoliko sati nakon što je Twitter počeo da nudi plave oznake po ceni od 7,99 dolara mesečno, tvitovi sa lažnih a „proverenih“ naloga preplavili su platformu.

Ilonu Masku, novom vlasniku Twittera, nije trebalo dugo da pokvari svoju novu igračku vrednu 44 milijarde dolara. Napravio je nekoliko izmena, obećao mnogo više, ali ono što je rezultat njegove kontroverzne odluke da platforma ponudi čuvene plave kvačice svima koji žele da ih plate, je priličan haos.

Očekivano, neki su iskoristili ponuđenu mogućnost da lako dobiju plave kvačice. Nekoliko sati nakon što je promena koju je najavio Mask stupila na snagu, platforma je preplavljena lažnim nalozima, od naloga Isusa Hrista (lažnog ali verifikovanog) do lažnih ali takođe verifikovanih naloga Džejmsa Lebrona, Valvea i Nintenda.

Većina lažnih naloga je uklonjena, iako su neki ostali satima na platformi uprkos Maskovom insistiranju da će se brzo postupati sa lažnim verifikovanim nalozima kako bi se ublažila šteta koju bi mogli da naprave.

Nove plave oznake nisu iste kao one koje su dodeljivane pre Maskovog preuzimanja kompanije. Ako kliknete na plavu kvačicu na stranici profila naloga, iskače prozor koji vam govori da li je nalog verifikovan zato što pripada nekom zbog značaja koji ima, ili je to zato što je vlasnik naloga platio Twitter Blue pretplatu.

Twitter je u međuvremenu odustao od odluke da će oduzeti plave oznake nalozima koji su ih već imali a koji ne žele da plate da bi ih zadržali. Novi odeljak Twittera za pomoć o verifikaciji, ukazuje da će plave kvačice iz vremena pre Maska ostati čak i ako njihovi vlasnici nisu članovi Twitter Blue modela pretplate. Ali Twitter neće davati nove plave kvačice značajnim nalozima čiji vlasnici ne žele da plaćaju, i oni „mogu biti oduzeti u bilo kom trenutku iz bilo kog razloga“.

Čak i ako želite da platite kvačicu, možda još uvek nećete moći. Prema Twitterovoj stranici za pomoć za verifikaciju, trenutno je dostupna samo za iOS uređaje u SAD, Kanadi, Australiji, Novom Zelandu i Velikoj Britaniji.

Mask je trebalo da zna da će verifikovani lažni nalozi biti problem na njegovoj platformi. Verifikacija za svakoga ko je spreman da plati za to zanemaruje razloge zbog kojih je postojeći sistem postavljen i potencijalno podriva poverenje u Twitter koje bi verifikacija naloga trebalo da pruži. Verovatno se ovo rešenje neće dopasti ni brendovima od čijih reklama Twitter treba da zaradi.


Prijavite se na našu mailing listu i primajte najnovije vesti (jednom dnevno) putem emaila svakog radnog dana besplatno:

Izdvojeno

Podaci 2,8 milijardi X (Twitter) profila objavljeni na poznatom hakerskom forumu

Podaci 2,8 milijardi X (Twitter) profila objavljeni na poznatom hakerskom forumu

Na zloglasnim Breach forumima procurili su podaci 2,87 milijardi X (Twitter) profila. Prema objavi korisnika foruma ThinkingOne, iza curenja podataka ... Dalje

Zbog lažne Metine tehničke podrške korisnici ostaju bez naloga

Zbog lažne Metine tehničke podrške korisnici ostaju bez naloga

Meta ima više od 10 miliona aktivnih oglašivača na svojim platformama, a mnoga preduzeća zavise od oglasa na društvenim mrežama. Zato je razuml... Dalje

Iza jučerašnjeg napada na X stoji ova grupa

Iza jučerašnjeg napada na X stoji ova grupa

Propalestinska hakerska grupa preuzela je odgovornost za jučerašnji veliki DDoS napad na X (bivši Twitter). Prema podacima Downdetectora, desetine ... Dalje

Prevaranti otimaju Facebook naloge pomoću lažnih upozorenja o kršenju autorskih prava

Prevaranti otimaju Facebook naloge pomoću lažnih upozorenja o kršenju autorskih prava

Check Point Research (CPR) je upozorio na novu phishing kampanju, koja je počela otprilike 20. decembra 2024., a koja je prvenstveno fokusirana na ko... Dalje

Korisnici tuže LinkedIn zbog obučavanja AI modela njihovim privatnim porukama bez pristanka korisnika

Korisnici tuže LinkedIn zbog obučavanja AI modela njihovim privatnim porukama bez pristanka korisnika

Korisnici LinkedIn Premium iz SAD tužili su platformu zato što je navodno delila njihove privatne poruke bez njihovog pristanka kako bi obučila mod... Dalje