Zašto papina ostavka nije iznenadila samo spamere na Twitteru
Društvene mreže, 12.02.2013, 07:16 AM
Uobičajeno je da spameri koriste važne svetske događaje u svojim kampanjama, ali je brzina kojom su juče reagovali na vesti o papinoj ostavci bila zaista impresivna. Skoro istog sekunda kada se pojavila vest o povlačenju pape Benedikta XVI, pojavio se i spam na Twitter-u u koji je eksploatisao ogromno interesovanje ljudi za ovu priču.
Tvitovi u kojima je korišćen hashtag #pope, koji nisu imali bilo kakve veze sa vešću o prvoj ostavci jednog pape posle 1294. godine kada se sa dužnosti poglavara rimokatoličke crkve povukao Selestin V, počeli su da se pojavljuju među tvitovima korisnika koji su se na ovaj ili onaj način dotakli ove teme.
Većina tvitova objavljena je sa naloga koji, sudeći prema slikama profila, pripadaju mladim oskudno obučenim ženama.
Spameri ne propuštaju priliku da iskoriste ovakve vesti koje su kao „grom iz vedra neba“, tako da njihovo jučerašnje prisustvo na Twitter-u nikoga ne bi trebalo da iznenadi.
I kada nije reč o ostavci rimokatoličkog poglavara, recept je uvek isti: spameri koriste „vruće“ teme na Twitter-u i popularne fraze kako bi se sa svojim tvitovima umešali među ostale u nadi da će korisnici društvene mreže koji prate određenu temu kliknuti na linkove u njihovim tvitovima umesto na one u legitimnim tvitovima.
Kada je reč o jučerašnjoj spam kampanji, malo je verovatno da su autori tvitova bile devojke u bikiniju. Za tvitove o kojima je ovde reč pre će biti odgovorni botovi koji su pod kontrolom spamera koji raspolažu sa stotinama pa i hiljadama ovakvih lažnih naloga.
Cilj ovakvih spam kampanja najčešće je zarada od klikova na linkove u tvitovima. Ali to nije i isključivi cilj. Važne teme u svetu spameri koriste i za usmeravanje saobraćaja na stranice koje su zaražene malverima ili na fišing sajtove.
Ukoliko uočite nalog koji se bez sumnje koristi za slanje spama, ne oklevajte, prijavite ga Twitter-u, poručuju stručnjaci Sophos-a koji su se bavili jučerašnjim spamom na Twitter-u. Tim zadužen za bezbednost Twitter-a vodi neprekidnu bitku protiv spamera, ali to je igra mačke i miša. Svaki put kada se se ugasi jedan takav nalog, loši momci registruju mnogo novih naloga.
Izdvojeno
Korisnici tuže LinkedIn zbog obučavanja AI modela njihovim privatnim porukama bez pristanka korisnika
Korisnici LinkedIn Premium iz SAD tužili su platformu zato što je navodno delila njihove privatne poruke bez njihovog pristanka kako bi obučila mod... Dalje
Zbog lažnih slika Breda Pita koje je generisala veštačka inteligencija, žena ostala bez skoro milion evra
Za En, Francuskinju u svojim pedesetim, 2023. je počela neobično. Dizajnerka enterijera, koja nije imala iskustva sa društvenim mrežama, otvorila ... Dalje
Meti kažnjena sa 251 miliona evra zbog povrede podataka 29 miliona korisnika Facebooka 2018. godine
Irska komisija za zaštitu podataka (DPC) kaznila je Metu, matičnu kompaniju Facebooka, Instagrama i WhatsAppa, sa 251 miliona evra zbog kršenja Op... Dalje
Jutjuberi na meti hakera: više od 200.000 jutjubera dobilo lažne ponude za ugovore sa poznatim brendovima
Više od 200.000 jutjubera dobilo je ponude za partnerstva i promocije, a iza ove kampanje koja je u toku, a koju su otkrili istraživači platforme z... Dalje
Severnokorejski hakeri na LinkedInu ukrali milione dolara
Za pola godine, grupa povezana sa Severnom Korejom poznata pod imenom Sapphire Sleet ukrala je kriptovalute u vrednosti od više od 10 miliona dolara ... Dalje
Pratite nas
Nagrade