Vodeće nemačke kompanije zabranile Facebook zaposlenima

Društvene mreže, 25.10.2010, 01:51 AM

Vodeće nemačke kompanije zabranile Facebook zaposlenima

Vodeće kompanije u Nemačkoj zabranile su zaposlenima korišćenje društvene mreže Facebook u svojim kancelarijama. Zvanično, kao razlog se navodi bezbednost, međutim, kompanije su mnogo više od brige za bezbednost svojih mreža zabrinute zbog pada radnog učinka i mnogo izgubljenih radnih sati.

Nemački finansijski nedeljnik Wirtschaftswoche objavio je ove nedelje da sve više nemačkih kompanija zabranjuje popularne internet servise, uključujući i Facebook i Twitter.

Portparol Commerzbank rekao je u izjavi za magazin da je većini zaposlenih pristup društvenim medijima zatvoren iz razloga bezbednosti. Za razliku od Commerzbank, u kompaniji Daimler priznaju da je razlog produktivnost zaposlenih, i da tek nameravaju da blokiraju pristup društvenim mrežama u pojedinim sektorima u kompaniji.

Među kompanijama koje uskraćuju svojim zaposlenima pristup Facebook-u su i gigant automobilske industrije Volkswagen i kompanija za proizvodnju građevinskih materijala HeidelbergCement.

Motiv kompanija je jasan. Broj korisnika Facebook-a je sada preko pola milijarde ljudi u svetu, a u Nemačkoj ih ima preko 10 miliona. Nedavno istraživanje koje je sprovedeno u SAD pokazalo je da se u kompanijama širom SAD nijedan sajt ne posećuje češće od Facebook-a, i to naravno, tokom radnog vremena.

Međutim, i bezbednosni razlozi nisu za zanemarivanje. Kako komentariše Kristijan Fuš, stručnjak za bezbednost kompanije za proizvodnju antivirusnog softvera Kaspersky, “e-mail je bio najčešće korišćeno sredstvo za ubacivanje štetnog softvera (u računare), a danas su to društvene mreže.”

Kompanija Clearswift je nedavno objavila rezultate istraživanja po kome 56% Nemaca svakodnevno proverava email na poslu, 40% koristi internet bankarstvo, više od trećine pristupa društvenim mrežama, dok 25% zaposlenih gleda video sadržaje na internetu. I sve ovo se dešava tokom radnog vremena zaposlenih.

Prema istoj studiji, 30% nemačkih kompanija strahuje da bi se omogućavanje neograničenog pristupa društvenim mrežama odrazilo nepovoljno na produktivnost zaposlenih. Međutim, 56% kompanija tvrde da je glavni razlog blokade pristupa određenim sajtovima briga za bezbednost.


Prijavite se na našu mailing listu i primajte najnovije vesti (jednom dnevno) putem emaila svakog radnog dana besplatno:

Izdvojeno

Meta testira alate za Instagram i Facebook koji treba da spreče seksualne ucene i zloupotrebu intimnih slika

Meta testira alate za Instagram i Facebook koji treba da spreče seksualne ucene i zloupotrebu intimnih slika

Meta je objavila da će uskoro početi da testira novu funkciju zaštite od golotinje u Instagram DM-ovima, koja zamagljuje slike za koje se otkrije d... Dalje

TikTok kažnjen zbog štetnog sadržaja koji je preporučivan maloletnim korisnicima

TikTok kažnjen zbog štetnog sadržaja koji je preporučivan maloletnim korisnicima

Italijanska regulatorno telo za zaštitu konkurencije kaznilo je TikTok sa 10 miliona evra jer nije zaštitio korisnike od opasne igre poznate kao Fre... Dalje

Investicione prevare u reklamama na Facebooku

Investicione prevare u reklamama na Facebooku

Istraživači sajber bezbednosti iz firme Infoblox upozorili su korisnike na grupu Savvy Seahorse koja koristi Facebook reklame da bi prevarila korisn... Dalje

Prevaranti na X-u tražili donacije sa hakovanog naloga Metjua Perija

Prevaranti na X-u tražili donacije sa hakovanog naloga Metjua Perija

Zvanični nalog Metjua Perija na X-u (nekadašnji Twitter) je hakovan, a oni koji su to uradili zatražili su donacije od obožavalaca pokojnog glumca... Dalje

Od zabave do gubitka podataka: Mračna strana Facebook kvizova

Od zabave do gubitka podataka: Mračna strana Facebook kvizova

Sećate li se svih onih naizgled bezazlenih kvizova na društvenim mrežama? Iako su mnogima zabavni, oni su zapravo ozbiljan rizik za privatnost i b... Dalje