Treba vam odmor od Facebook-a? Niste jedini
Društvene mreže, 07.02.2013, 07:59 AM
Da li vam je dosta Facebook-a? Ako jeste niste jedini. Novo istraživanje koje je u decembru sproveo Pew Research Center otkrilo je da je 61% korisnika društvene mreže u jednom trenutku odlučilo da nekoliko nedelja ili duže odmori od Facebook-a.
Upitani zašto su otišli na „odmor od Facebook-a“, ispitanici su navodili različite razloge, ali je najčešći razlog koji je navelo 21% ispitanika bio nedostatak vremena. Osećaj da je Facebook veliki gubitak vremena ima 10% ispitanika, a isto toliko njih je izjavilo da su izgubili interesovanje za sajt. Oko 4% ispitanika kao razlog je navelo zabrinutost za privatnost i bezbednost, a 9% anketiranih kao razlog za povlačenje sa mreže navelo je ogovaranja i konflikte.
Većina onih koji su u jednom trenutku osetili potrebu da naprave pauzu od Facebook-a su se na kraju vratili na mrežu, nastavljajući sa uobičajenim aktivnostima. Ipak, 20% Facebook korisnika je reklo da su obrisali svoje naloge.
Većina korisnika koja je privremeno odustali od svakodnevnog korišćenja servisa (92%) i dalje održava profil na sajtu. Više od polovine anketiranih je priznalo da im je Facebook bio značajniji godinu dana ranije, a samo 12% je reklo da je značaj Facebook-a u njihovim životima porastao.
Istraživanje je otkrilo i da je sajt sve manje zanimljiv mlađim korisnicima. Čak 42% korisnika društvene mreže uzrasta od 18 do 29 godina priznalo je da su u proseku provodili manje vremena na sajtu tokom prošle godine. Isto to se dogodilo i korisnicima starijim od 50 godina, ali je znatno manji broj njih (23%) rekao da su skratili vreme boravka na Facebook-u tokom prošle godine.
Više od četvrtine ispitanika izjavilo je da u 2013. planira da provodi manje vremena na sajtu, a to naročito važi za mlađe ispitanike uzrasta od 18 do 29 godina. Svega 3% korisnika je reklo istraživačima da će u godini koja je pred nama više vremena provoditi na Facebook-u.
Najveći izazov za Facebook je kako sačuvati korisnike i kako zaraditi od rudnika koji ima milijardu korisnika. Veliki deo rešenja je zabaviti korisnike, vratiti ih na mrežu i privoleti ih da je svakodnevno koriste. Nedavno je kompanija predstavila alat za pretragu Graph Search obećavajući korisnicima da će im Graph Search pomoći da pronađu odgovore na sva pitanja, počev od preporuka za putovanja, pronalaženja novog radnog mesta pa do pronalaženja srodne duše.
Novogodišnje odluke korisnika da će smanjiti korišćenje Facebook-a jeste zabrinjavajuće ali nije alarmantno. Setite se svih noovogodišnjih rezolucija od kojih ste odustali pre kraja januara. Vrlo je verovatno i da će se sa odlukama korisnika da provode manje vremena na Facebook-u dogoditi što i sa svim ostalim odlukama u koje smo se zaklinjli na izmaku prošle godine.
Izdvojeno
Meti kažnjena sa 251 miliona evra zbog povrede podataka 29 miliona korisnika Facebooka 2018. godine
Irska komisija za zaštitu podataka (DPC) kaznila je Metu, matičnu kompaniju Facebooka, Instagrama i WhatsAppa, sa 251 miliona evra zbog kršenja Op... Dalje
Jutjuberi na meti hakera: više od 200.000 jutjubera dobilo lažne ponude za ugovore sa poznatim brendovima
Više od 200.000 jutjubera dobilo je ponude za partnerstva i promocije, a iza ove kampanje koja je u toku, a koju su otkrili istraživači platforme z... Dalje
Severnokorejski hakeri na LinkedInu ukrali milione dolara
Za pola godine, grupa povezana sa Severnom Korejom poznata pod imenom Sapphire Sleet ukrala je kriptovalute u vrednosti od više od 10 miliona dolara ... Dalje
Meta uklonila 2 miliona Facebook, Instagram i WhatsApp naloga umešanih u investicione prevare
Meta je uklonila više od 2 miliona naloga sa Facebooka, Instagrama i WhatsAppa koji su povezani sa tzv. „pig butchering“ prevarama i viso... Dalje
Sud presudio da svaki korisnik Facebooka ima pravo na odštetu od 100 evra zbog curenja podataka
Savezni sud pravde (BGH) u Nemačkoj doneo je presudu prema kojoj hiljade lokalnih korisnika pogođenih masovnom krađom podataka na Facebooku imaju p... Dalje
Pratite nas
Nagrade