ThreatData: Kako nas Facebook štiti od malvera i fišinga

Društvene mreže, 27.03.2014, 07:42 AM

ThreatData: Kako nas Facebook štiti od malvera i fišinga

Zaštita interne mreže kompanije ali i više od milijardu korisnika sajta je veliki izazov za Facebook. Korisnici društvene mreže su stalno meta svakojakih fišing napada i napada malvera, a interna mreža kompanije je takođe konstantno meta napada i glavni dobitak za hakere.

Da bi se Facebook bolje branio od malvera, fišinga i drugih pretnji, Facebookov tim zadužen za bezbednost razvio je ThreatData, interni framework za prikupljanje i obradu svih informacija do kojih je moguće doći o pretnjama na internetu, koje pomažu kompaniji da brže i efikasnije odgovori na nove pretnje.

Mnoge velike kompanije kao što je Facebook razvijaju sopstvene prilagođene bezbednosne alate i sisteme za analizu, ali većina kompanija ne voli da govori o tome kako se i čime brane od napada. Razlog za to je opšte prihvaćeno uverenje da objavljivanje informacija o odbrambenim metodama znači da se time pomaže i olakšava posao neprijatelju. Ali Facebook je u nekoliko navrata bio prilično otvoren u pogledu metoda pomoću kojih štiti svoju internu mrežu i korisnike.

I sa ThreatData je isti slučaj - kompanija je omogućila uvid u ThreatData framework koji pomaže Facebookovim inženjerima da budu u toku sa informacijama o novim malverima i fišing pretnjama koje se pojavljuju svakodnevno.

ThreatData se snabdeva informacijama sa interneta, informacijama koje dolaze od različitih proizvođača, i iz internih Facebookovih izvora. ThreatData uključuje snabdevanje informacijama, skladištenje informacija i odgovor u realnom vremenu.

Podaci koji se prikupljaju iz određenih izvora mogu biti u bilo kom formatu. Bez obzira na format oni se pretvaraju u jednostavan obrazac koja se naziva ThreatDatum. ThreatDatum može da skladišti ne samo osnovne informacije o pretnji, već i objašnjenje zbog čega je nešto loše. Dodato objašnjenje se koristi u drugim delovima frameworka da bi se automatski donosile bolje odluke.

Informacije koje se prikupljaju su informacije o malverima sa VirusTotala, maliciozni URL-ovi sa sajtova na kojima se prate malveri, informacije od različitih proizvođača koje Facebook kupuje i druge informacije koje se pretvaraju u “sirove podatke”.

Novi prikupljeni podaci se upoređuju sa već postojećim podacima koje Facebook čuva i to sa podacima o pretnjama iz prošlosti i dugoročnim pretnjama i novijim pretnjama.

Podaci se analiziraju u realnom vremenu a deluje se automatski - stavljanjem malicioznog URL-a na crnu listu da bi se zaštitili korisnici Facebooka, označavanjem malvera i prosleđivanjem malicioznog fajla na dalju analizu itd.

Iz kompanije kažu da je ThreatData do sada uočio mnoge pretnje koje konvencionalna antivirusna rešenja pa i ona koja Facebook interno koristi nisu uočila.

ThreatData omogućava Facebooku da razume odakle pretnje dolaze, da prepozna vrste napada, njihovu učestalost i kada se događaju napadi.

Primer kako funkcioniše ThreatData je neobična spam kampanja koja je identifikovana prošlog leta u okviru koje su se slali linkovi sa lažnih Facebook naloga koji su korisnike vodili do malvera za mobilne telefone (Trojan:J2ME/Boxer) koji može da krade informacije iz adresara telefona, šalje premium SMS spam poruke i koristi kameru telefona. Zahvaljujući ThreatData, Facebook je otkrio ovu spam kampanju koja je zaustavljena, a nakon analize malvera Facebook je zajedno sa partnerima uspeo da razbije infrastukturu bot mreže.

Više detalja o svemu ovom možete naći na https://www.facebook.com/notes/protect-the-graph/understanding-online-threats-with-threatdata/1438165199756960


Prijavite se na našu mailing listu i primajte najnovije vesti (jednom dnevno) putem emaila svakog radnog dana besplatno:

Izdvojeno

Korisnici tuže LinkedIn zbog obučavanja AI modela njihovim privatnim porukama bez pristanka korisnika

Korisnici tuže LinkedIn zbog obučavanja AI modela njihovim privatnim porukama bez pristanka korisnika

Korisnici LinkedIn Premium iz SAD tužili su platformu zato što je navodno delila njihove privatne poruke bez njihovog pristanka kako bi obučila mod... Dalje

Zbog lažnih slika Breda Pita koje je generisala veštačka inteligencija, žena ostala bez skoro milion evra

Zbog lažnih slika Breda Pita koje je generisala veštačka inteligencija, žena ostala bez skoro milion evra

Za En, Francuskinju u svojim pedesetim, 2023. je počela neobično. Dizajnerka enterijera, koja nije imala iskustva sa društvenim mrežama, otvorila ... Dalje

Meti kažnjena sa 251 miliona evra zbog povrede podataka 29 miliona korisnika Facebooka 2018. godine

Meti kažnjena sa 251 miliona evra zbog povrede podataka 29 miliona korisnika Facebooka 2018. godine

Irska komisija za zaštitu podataka (DPC) kaznila je Metu, matičnu kompaniju Facebooka, Instagrama i WhatsAppa, sa 251 miliona evra zbog kršenja Op... Dalje

Jutjuberi na meti hakera: više od 200.000 jutjubera dobilo lažne ponude za ugovore sa poznatim brendovima

Jutjuberi na meti hakera: više od 200.000 jutjubera dobilo lažne ponude za ugovore sa poznatim brendovima

Više od 200.000 jutjubera dobilo je ponude za partnerstva i promocije, a iza ove kampanje koja je u toku, a koju su otkrili istraživači platforme z... Dalje

Severnokorejski hakeri na LinkedInu ukrali milione dolara

Severnokorejski hakeri na LinkedInu ukrali milione dolara

Za pola godine, grupa povezana sa Severnom Korejom poznata pod imenom Sapphire Sleet ukrala je kriptovalute u vrednosti od više od 10 miliona dolara ... Dalje