Privremene lozinke, daljinsko odjavljivanje, lakše vraćanje naloga – nove funkcije Facebook-a
Društvene mreže, 13.10.2010, 01:22 AM
Facebook je u utorak objavio da su korisnicima dostupne tri nove funkcije koje bi trebalo da im pomognu da svoje naloge dodatno obezbede.
Privremene lozinke za jednokratnu upotrebu omogućiće korisnicima korišćenje Facebook-a na javnim računarima u hotelima, kafićima ili aerodromima manje rizičnim. Korisnik treba da pošalje SMS poruku sa tekstom “otp” i to sa broja mobilnog telefona kojeg je verifikovao na Facebook-u na 32665 i istog trenutka dobiće poruku sa privremenom lozinkom koju može koristiti samo jednom i čije važenje ističe u roku od 20 minuta. Ova funkcija će biti dostupna korisnicima postepeno, a najkasnije u narednih nekoliko nedelja.
Druga sigurnosna funkcija koju je promovisao Facebook je daljinsko odjavljivanje (logout) koja je već ovog treutka dostupna svima. Ona može biti od velike koristi onda kada se korisnik prijavi na svoj Facebook nalog sa računara ili telefona svog prijatelja i zaboravi da se posle toga odjavi, ili se to isto dogodi ukoliko korisnik svom nalogu pristupa sa mnogo različitih uređaja ili/i mesta, pa ne može ni da se seti odakle se sve prijavljivao i da li se odjavljivao. Na stranici Account Settings, korisnik može da proveri da li je još uvek prijavljen na drugim uređajima i da se potom daljinski odjavi, bez potrebe da u tu svrhu koristi iste te uređaje za odjavljivanje.
Na istoj stranici korisnik može videti i detalje o aktivnim sesijama i ukoliko posumnja da se njegovom nalogu pristupalo neovlašćeno, ova funkcija mu omogućava odjavljivanje sa uređaja koji ne prepoznaje pre nego pristupi drugim merama zaštite poput promene lozinki i skeniranja računara antivirusnim programom.
I poslednja, treća novina je ažuriranje podataka potrebnih za vraćanje naloga kojem korisnik ne može da pristupi. Iz kompanije kažu da će ubuduće redovno zahtevati od korisnika da ažuriraju podatke o svom nalogu, kao što su broj telefona, dodatna email adresa ili sigurnosno pitanje i odgovor kako bi oni ostali sveži u sećanju korisnika. Ukoliko korisnik izgubi pristup svom nalogu, ovakve informacije pomažu i njemu i Facebook-u da utvrde korisnikov identitet i istinitost njegove tvrdnje da je vlasnik naloga, kako bi mu nalog što pre bi vraćen.
Iz Facebook-a savetuju korisnike da ne čekaju takav zahtev od njih već da sami ažuriraju svoje sigurnosne podatke na ovoj stranici.
Izdvojeno
Meti kažnjena sa 251 miliona evra zbog povrede podataka 29 miliona korisnika Facebooka 2018. godine
Irska komisija za zaštitu podataka (DPC) kaznila je Metu, matičnu kompaniju Facebooka, Instagrama i WhatsAppa, sa 251 miliona evra zbog kršenja Op... Dalje
Jutjuberi na meti hakera: više od 200.000 jutjubera dobilo lažne ponude za ugovore sa poznatim brendovima
Više od 200.000 jutjubera dobilo je ponude za partnerstva i promocije, a iza ove kampanje koja je u toku, a koju su otkrili istraživači platforme z... Dalje
Severnokorejski hakeri na LinkedInu ukrali milione dolara
Za pola godine, grupa povezana sa Severnom Korejom poznata pod imenom Sapphire Sleet ukrala je kriptovalute u vrednosti od više od 10 miliona dolara ... Dalje
Meta uklonila 2 miliona Facebook, Instagram i WhatsApp naloga umešanih u investicione prevare
Meta je uklonila više od 2 miliona naloga sa Facebooka, Instagrama i WhatsAppa koji su povezani sa tzv. „pig butchering“ prevarama i viso... Dalje
Sud presudio da svaki korisnik Facebooka ima pravo na odštetu od 100 evra zbog curenja podataka
Savezni sud pravde (BGH) u Nemačkoj doneo je presudu prema kojoj hiljade lokalnih korisnika pogođenih masovnom krađom podataka na Facebooku imaju p... Dalje
Pratite nas
Nagrade