Nova ''jeziva'' funkcija TikToka prati vaše emocije zbog reklama

Društvene mreže, 13.02.2023, 11:00 AM

Nova ''jeziva'' funkcija TikToka prati vaše emocije zbog reklama

Organizacija za zaštitu digitalnih prava ljudi Access Now osudila je TikTok zbog sporne funkcije Focus View koju je Access Now opisao kao „još jednu noćnu moru“ za privatnost miliona korisnika TikToka u Evropi, od kojih je većina maloletno.

S obzirom da države širom SAD zabranjuju aplikaciju u vlasništvu kineske kompanije ByteDance, i da je „TikTok već pod lupom zbog nekoliko kršenja privatnosti“, Access Now kaže da TikTok „izgleda nije naučio lekciju“.

TikTok tvrdi da funkcija Focused View, koja je lansirana u oktobru, navodno može da prati emocije korisnika a TikTok obećava brendovima da će maksimizirati profit od svojih reklama na platformi zahvaljujući ovoj novoj funkciji.

„TikTok kaže da će osigurati da se oglasi prikazuju korisnicima koji “stvarno obraćaju pažnju” i da će brendovi plaćati oglase samo ako ih je korisnik “dobrovoljno” gledao najmanje šest sekundi ili je stupio u interakciju sa njima u prvih šest sekundi“, rekao je Access Now.

Access Now kaže da sumnja da je to uopšte moguće, ali da bez obzira da li takva tehnika uopšte funkcioniše, u svakom slučaju, ona predstavlja još jedno kršenje prava na privatnost sa ciljem ostvarivanja profita.

„Tvrdeći da će oglasi biti isporučeni “emocionalno” i “opipljivo” angažovanim korisnicima, TikTok sugeriše da bi mogao da čita emocije ljudi. Međutim, ne daje detalje o tome kako bi ova funkcija zapravo funkcionisala.“

Kako TikTok može da prati emocije ljudi, osim ako ne pristupa kameri na telefonu da bi pratio pokrete očiju ili položaj glave i kako može da zna da li ste dobrovoljno gledali reklamu šest sekundi? Čak i da može da utvrdi da ste gledali reklamu šest sekundi, kako bi TikTok mogao da napravi razliku između pozitivne i negativne reakcije na reklamu?

Pozivajući se na stručnjake koji su principe Focused View odbacili kao „pseudonauku“, Access Now je dodao da je ovim TikTok pokrenuo „ozbiljna pitanja o naučnoj validnosti ove vrste tehnologije i neophodnosti prikupljanja izuzetno invazivnih podataka samo zbog isporučivanja oglasa.

„Čak i ako damo prednost sumnji u vezi sa kapacitetom za prepoznavanje emocija TikTokovog Focus View, podaci koje se koriste da bi funkcija funkcionisala bile bi prava noćna mora za privatnost“, rekao je Access Now.

Ipak, poznato je da je TikTok naručivao različite projekte o prepoznavanju emocija, i čak se bavio spornim pristupima neurotehnologije/neuromarketinga. U partnerstvu sa MediaScience, TikTok je sproveo istraživanje u okviru kojeg je korišćeno praćenje očiju i otkucaja srca kako bi se izmerilo kako oglašavanje utiče na potrošače na „podsvesnom“ nivou. Istraživanje je navodno otkrilo da kada ljudi gledaju reklamu šest sekundi to daje snažne rezultate koji ukazuju na „psihološki angažman“ koji navodno stvara „pozitivno osećanje za brend“. Međutim, postoje ozbiljna pitanja o naučnoj valjanosti ove vrste tehnologije.

„Samo prikupljanje informacija o vašem nivou pažnje, vašem emocionalnom stanju ili o tome koliko dugo obraćate pažnju na oglas predstavlja veoma invazivno praćenje i zadiranje u vaše privatno mentalno stanje. Emocije su intimni deo našeg bića. One su direktno povezane sa našom ličnom autonomijom i dostojanstvom i zaštićene su od uplitanja pravom na privatnost i slobodu misli.“

TikToku se u Evropi već zameraju sporne prakse. Kada je platforma pokušala da ograniči mogućnost ljudi da kažu ne ciljanim oglasima u Evropi, kompanija je morala da pauzira ove planove nakon što su regulatori intervenisali na zahtev Access Now. Nesrazmerno korišćenje podataka o deci na Tiktoku se takođe istražuje, a u Holandiji tri organizacije tužile su TikTok zbog narušavanja privatnosti maloletnika. Francusko regulatorno telo za zaštitu podataka (CNIL) kaznilo je TikTok sa osam miliona evra zbog kršenja privatnosti povezanog sa praćenjem. Vlasti EU pokrenule su više istraga kako bi ispitale navodni prenos podataka TikToka u Kinu i rizik koji on predstavlja po privatnost ljudi.

Naslovna fotografija: Solen Feyissa, Unsplash


Prijavite se na našu mailing listu i primajte najnovije vesti (jednom dnevno) putem emaila svakog radnog dana besplatno:

Izdvojeno

Zbog lažne Metine tehničke podrške korisnici ostaju bez naloga

Zbog lažne Metine tehničke podrške korisnici ostaju bez naloga

Meta ima više od 10 miliona aktivnih oglašivača na svojim platformama, a mnoga preduzeća zavise od oglasa na društvenim mrežama. Zato je razuml... Dalje

Iza jučerašnjeg napada na X stoji ova grupa

Iza jučerašnjeg napada na X stoji ova grupa

Propalestinska hakerska grupa preuzela je odgovornost za jučerašnji veliki DDoS napad na X (bivši Twitter). Prema podacima Downdetectora, desetine ... Dalje

Prevaranti otimaju Facebook naloge pomoću lažnih upozorenja o kršenju autorskih prava

Prevaranti otimaju Facebook naloge pomoću lažnih upozorenja o kršenju autorskih prava

Check Point Research (CPR) je upozorio na novu phishing kampanju, koja je počela otprilike 20. decembra 2024., a koja je prvenstveno fokusirana na ko... Dalje

Korisnici tuže LinkedIn zbog obučavanja AI modela njihovim privatnim porukama bez pristanka korisnika

Korisnici tuže LinkedIn zbog obučavanja AI modela njihovim privatnim porukama bez pristanka korisnika

Korisnici LinkedIn Premium iz SAD tužili su platformu zato što je navodno delila njihove privatne poruke bez njihovog pristanka kako bi obučila mod... Dalje

Zbog lažnih slika Breda Pita koje je generisala veštačka inteligencija, žena ostala bez skoro milion evra

Zbog lažnih slika Breda Pita koje je generisala veštačka inteligencija, žena ostala bez skoro milion evra

Za En, Francuskinju u svojim pedesetim, 2023. je počela neobično. Dizajnerka enterijera, koja nije imala iskustva sa društvenim mrežama, otvorila ... Dalje