Nemačka naredila Facebooku da prikuplja manje podataka
Društvene mreže, 07.02.2019, 13:00 PM
Nemačka Federalna kancelarija za zaštitu konkurencije (FCO) naložila je Facebooku da može nastaviti sa prikupljanjem informacija o korisnicima izvan svoje aplikacije i web sajta samo ako dobije njihov pristanak.
Nadzorni organ je izvršio istragu o društvenoj mreži zbog zabrinutosti da njeni korisnici nisu bili svesni obima aktivnosti kompanije u vezi sa prikupljanjem podataka.
To uključuje podatke prikupljene iz drugih izvora, kao i preko Facebookovih aplikacija, uključujući i aplikaciju Instagram.
Američka kompanija je izjavila da će se žaliti.
Konkretno, FCO je odlučila da različiti Facebookovi servisi mogu nastaviti da prikupljaju podatke, ali ne mogu da ih kombinuju sa korisnikovim glavnim Facebook nalogom osim ako korisnik ne da pristanak. Pored toga, prikupljanje podataka sa drugih web sajtova i njihovo dodeljivanje nalogu na Facebooku je dozvoljeno samo ako je korisnik dao dozvolu za to.
Odluka se odnosi samo na rad kompanije u Nemačkoj, ali će verovatno uticati i na regulatorna tela u drugim državama.
Facebook tvrdi da je FCO prekoračila ovlašćenja, vodeći računa o privatnosti podataka za koju Facebook kaže da spada u nadležnost druge institucije.
Kompanija ima rok od mesec dana da ospori odluku pre nego što postane pravno delotvorna.
Ako žalba bude odbijena, kompanija mora razviti tehnička rešenja kako bi se usaglasila sa zahtevima FCO u roku od četiri meseca.
Sa druge strane, kontraargument FCO-a je da je Facebook zloupotrebio svoju tržišnu dominaciju kako bi prikupljao podatke.
"U budućnosti, Facebooku više neće biti dozvoljeno da prisiljava svoje korisnike da pristanu na praktično neograničeno prikupljanje i pridruživanje podataka koji nisu sa Facebooka njihovim Facebook korisničkim nalozima", objasnio je Andreas Mundt, predsednik FCO.
"Kombinacija izvora podataka značajno je doprinela činjenici da je Facebook uspeo da izgradi jedinstvenu bazu podataka za svakog pojedinačnog korisnika i tako stekao tržišnu moć."
Odluka bi mogla da utiče na upotrebu dugmadi Like i Share na spoljnim sajtovima, što omogućava Facebooku da prati IP adresu svakog posetioca, naziv i verziju pregledača i druge detalje koji se mogu koristiti za njihovo identifikovanje. To se dešava, čak i ako korisnici nikada ne kliknu na Like i Share.
Isto tako, Facebook Login, koji omogućava korisnicima da ne unose korisničko ime i lozinku za svaki servis, deli slične informacije za identifikaciju uređaja.
Pored toga, kompanija koristi Facebook Pixel - dodaje kod drugim sajtovima kako bi vlasnici sajtova pratili da li oglasi prikazani na Facebooku pretvaraju ljude koji su ih videli u kupce.
FCO je takođe bila zabrinuta zbog činjenice da Facebook deli neke podatke koje je prikupio Instagram, WhatsApp i drugi njegovi servisi sa svojom Facebook platformom. Kompanija je nedavno najavila planove integraciju tehnologije koja stoji iza razmene poruka korisnika Instagrama, WhatsAppa i Facebook Messengera.
Facebook brani ovu svoju praksu argumentima da mu pomaže da prikaže relevantnije oglase korisnicima, da pomaže oglašivačima da procene uspešnost svojih kampanja, da olakšava identifikaciju lažnih naloga, borbu protiv terorizma itd.
U tekstu na blogu kompanije se kaže i da je FCO previdela korake koji su već preduzeti kako bi se kompanija usaglasila sa Opštom uredbom EU o zaštiti podataka (GDPR), koja je stupila na snagu prošle godine.
"GDPR posebno osnažuje regulatore zaštite podataka - a ne one za zaštitu konkurencije - da utvrde da li su kompanije ispunile svoje obaveze", navodi se u saopštenju. “Regulatori zaštite podataka svakako imaju stručnost da donesu te zaključke. Naredba [FCO] preti da to potkopa, pruzajuci različita prava ljudima na osnovu velicine kompanija sa kojima posluju."
Izdvojeno
Meti kažnjena sa 251 miliona evra zbog povrede podataka 29 miliona korisnika Facebooka 2018. godine
Irska komisija za zaštitu podataka (DPC) kaznila je Metu, matičnu kompaniju Facebooka, Instagrama i WhatsAppa, sa 251 miliona evra zbog kršenja Op... Dalje
Jutjuberi na meti hakera: više od 200.000 jutjubera dobilo lažne ponude za ugovore sa poznatim brendovima
Više od 200.000 jutjubera dobilo je ponude za partnerstva i promocije, a iza ove kampanje koja je u toku, a koju su otkrili istraživači platforme z... Dalje
Severnokorejski hakeri na LinkedInu ukrali milione dolara
Za pola godine, grupa povezana sa Severnom Korejom poznata pod imenom Sapphire Sleet ukrala je kriptovalute u vrednosti od više od 10 miliona dolara ... Dalje
Meta uklonila 2 miliona Facebook, Instagram i WhatsApp naloga umešanih u investicione prevare
Meta je uklonila više od 2 miliona naloga sa Facebooka, Instagrama i WhatsAppa koji su povezani sa tzv. „pig butchering“ prevarama i viso... Dalje
Sud presudio da svaki korisnik Facebooka ima pravo na odštetu od 100 evra zbog curenja podataka
Savezni sud pravde (BGH) u Nemačkoj doneo je presudu prema kojoj hiljade lokalnih korisnika pogođenih masovnom krađom podataka na Facebooku imaju p... Dalje
Pratite nas
Nagrade