Mladi korisnici Facebook-a nemarni prema privatnim podacima

Društvene mreže, 23.05.2013, 07:39 AM

Mladi korisnici Facebook-a nemarni prema privatnim podacima

Tinejdžeri više nego ikada objavljuju privatne podatke na društvenim mrežama, bez razmišljanja o posledicama, pokazuje najnovije istraživanje Pew Foundation. Deca olako objavljuju brojeve telefona, fotografije i druge privatne podatke na Facebook-u.

Deca sve više vremena porovode na Facebook-u i Twitter-u, iako postoje dokazi da su društvene mreže dostigle vrhunac još pre dve godine, s obzirom da se broj tinejdžera koji svakodnevno posećuju Facebook-ov sajt nije promenio od 2011. godine. Entuzijazam kada je u pitanju Facebook među tinejdžerima slabi, a mladima se ne dopada sve veći broj odraslih na sajtu kao i dosadni prijatelji koji objavljuju apsolutno sve.

Ipak, uprkos slabljenju entuzijazma tinejdžera za Facebook, sajt je i dalje mesto na kome se odvija značajan deo druženja dece koja se nehajno ponašaju prema privatnim podacima koje objavljuju na svojim profilima.

Prema podacima koje je objavila Pew Foundation, 91% dece objavljuje svoje fotografije na Facebook-u, 71% objavljuje naziv škole, 71% objavljuje grad u kome živi, 53% objavljuje svoje email adrese, 20% svoje brojeve telefona, 82% objavljuje svoj datum rođenja, 62% status veze a 24% objavljuje svoje privatne video snimke.

Trećina ispitanika (33%) je priznala da su prijatelji na Facebook-u sa ljudima koje ne poznaju, a jedan od šest učesnika u istraživanju je imao neprijatno iskustvo susreta na internetu sa “čudnim neznancem”.

Roditelji i dalje strahuju od susreta svoje dece sa nepoznatim ljudima, samo što je sada verovatnije da bi to mogao biti nervozni stranac ispred web kamere, nego neko slatkorečiv ko će detetu na primer ponuditi prevoz do škole.

Jedan od četiri roditelja iskazao je zabrinutost zbog toga što oglašivači imaju pristup privatnim podacima dece.

Ipak, utešno je otkriće da je polovina tinejdžera u nekom trenutku odlučila da ne objavi nešto što bi moglo izgledati loše u budućnosti, a samo 4% mladih ispitanika je reklo da im je nešto što su objavili prouzrokovalo lične i porodične probleme.


Prijavite se na našu mailing listu i primajte najnovije vesti (jednom dnevno) putem emaila svakog radnog dana besplatno:

Izdvojeno

Korisnici tuže LinkedIn zbog obučavanja AI modela njihovim privatnim porukama bez pristanka korisnika

Korisnici tuže LinkedIn zbog obučavanja AI modela njihovim privatnim porukama bez pristanka korisnika

Korisnici LinkedIn Premium iz SAD tužili su platformu zato što je navodno delila njihove privatne poruke bez njihovog pristanka kako bi obučila mod... Dalje

Zbog lažnih slika Breda Pita koje je generisala veštačka inteligencija, žena ostala bez skoro milion evra

Zbog lažnih slika Breda Pita koje je generisala veštačka inteligencija, žena ostala bez skoro milion evra

Za En, Francuskinju u svojim pedesetim, 2023. je počela neobično. Dizajnerka enterijera, koja nije imala iskustva sa društvenim mrežama, otvorila ... Dalje

Meti kažnjena sa 251 miliona evra zbog povrede podataka 29 miliona korisnika Facebooka 2018. godine

Meti kažnjena sa 251 miliona evra zbog povrede podataka 29 miliona korisnika Facebooka 2018. godine

Irska komisija za zaštitu podataka (DPC) kaznila je Metu, matičnu kompaniju Facebooka, Instagrama i WhatsAppa, sa 251 miliona evra zbog kršenja Op... Dalje

Jutjuberi na meti hakera: više od 200.000 jutjubera dobilo lažne ponude za ugovore sa poznatim brendovima

Jutjuberi na meti hakera: više od 200.000 jutjubera dobilo lažne ponude za ugovore sa poznatim brendovima

Više od 200.000 jutjubera dobilo je ponude za partnerstva i promocije, a iza ove kampanje koja je u toku, a koju su otkrili istraživači platforme z... Dalje

Severnokorejski hakeri na LinkedInu ukrali milione dolara

Severnokorejski hakeri na LinkedInu ukrali milione dolara

Za pola godine, grupa povezana sa Severnom Korejom poznata pod imenom Sapphire Sleet ukrala je kriptovalute u vrednosti od više od 10 miliona dolara ... Dalje