Iza 80% klikova na Facebook oglase stoje botovi a ne ljudi?
Društvene mreže, 02.08.2012, 10:50 AM
Prošlog meseca BBC je objavio članak o istraživanju koje je sproveo njihov dopisnik Rori Selan-Džons koji je pokušao da utvrdi kolika je stvarna vrednost lajka (“like”) na Facebook-u, odnosno da li kompanije zaista imaju korist od prikupljanja što većeg broja fanova. On je za potrebe istraživanja stvorio lažnu kompaniju nazvanu “VirtualBagel, LLC” koja ne prodaje ništa, postavio oglase i kreirao stranicu kompanije na Facebook-u i čekao. Posle samo 24 časa, VirtualBagel, kompanija koja ne prodaje ništa, zaradila je 1600 lajkova, a posle nedelju dana taj broj je dvostruko uvećan na 3000 fanova stranice.
Većina tih lajkova došla je sa takođe sumnjivih i međusobno sličnih profila Egipćana starih između 13 i 17 godina. Očigledno se radilo o lažnim profilima čiji lajkovi bi lajkovi za realnu kompaniju koja prodaje svoje proizvode ili usluge bili potpuno bezvredni.
Ovaj fenomen primetila je i kompanija Limited Run koja posluje u oblasti muzičke industrije. Rezultat višemesečnog istraživanja koje je sproveo Run Limited je potpuno povlačenje kompanije sa Facebook-a.
Iz Limited Run su uočili da iza klikova na njihove Facebook oglase ne stoje uvek ljudi. Šta više, Limited Run tvrdi da 80% klikova na oglase potiče od botova a ne od stvarnih ljudi.
Kompanija je nekoliko meseci testirala oglasni sistem Facebook-a. Facebook je naplaćivao klikove na te oglase, ali je Limited Run mogao da verifikuje svega oko 20% tih klikova koji su se zaista pojavljivali na sajtu kompanije. Pretpostavljajući da je problem u softveru za analitiku a ne u Facebook-u, oni su pokušali sa isprobaju druge servise za analitiku ali je rezultat bio isti. Zato je kompanija razvila sopstveni softver za analizu. Tako su ustanovili da je u slučaju 80% klikova koje su platili, JavaScript bio isključen. Međutim, u Limited Run kažu da sveg 1-2% posetilaca njihovog veb sajta ima isključen JavaScript, pa za 80% klkova u kompaniji nisu imali objašnjenje. Zatim su u Limited Run rešili da naprave page logger i da prate svako učitavanje stranice. Tako su otkrili da 80% klikova i učitavanja stranica koje kompanija plaća Facebook-u potiče od botova.
Limited Run je povodom ovoga kontakirao Facebook pre nego što je kompanija izašla u javnost sa svojim otkićem, ali konkretnog odgovora iz Facebook-a nije bilo.
“Da li znamo kome pripadaju botovi? Ne. Da li optužujemo Facebook da koristi botove kako bi zaradio od oglasa? Ne. Da li je ovo čudno? Jeste,” kažu iz kompanije.
Ipak, iz Facebook-a su dali izjavu za TechCrunch rekavi da trenutno ispituju tvrdnje Run Limited.
Izdvojeno
Meti kažnjena sa 251 miliona evra zbog povrede podataka 29 miliona korisnika Facebooka 2018. godine
Irska komisija za zaštitu podataka (DPC) kaznila je Metu, matičnu kompaniju Facebooka, Instagrama i WhatsAppa, sa 251 miliona evra zbog kršenja Op... Dalje
Jutjuberi na meti hakera: više od 200.000 jutjubera dobilo lažne ponude za ugovore sa poznatim brendovima
Više od 200.000 jutjubera dobilo je ponude za partnerstva i promocije, a iza ove kampanje koja je u toku, a koju su otkrili istraživači platforme z... Dalje
Severnokorejski hakeri na LinkedInu ukrali milione dolara
Za pola godine, grupa povezana sa Severnom Korejom poznata pod imenom Sapphire Sleet ukrala je kriptovalute u vrednosti od više od 10 miliona dolara ... Dalje
Meta uklonila 2 miliona Facebook, Instagram i WhatsApp naloga umešanih u investicione prevare
Meta je uklonila više od 2 miliona naloga sa Facebooka, Instagrama i WhatsAppa koji su povezani sa tzv. „pig butchering“ prevarama i viso... Dalje
Sud presudio da svaki korisnik Facebooka ima pravo na odštetu od 100 evra zbog curenja podataka
Savezni sud pravde (BGH) u Nemačkoj doneo je presudu prema kojoj hiljade lokalnih korisnika pogođenih masovnom krađom podataka na Facebooku imaju p... Dalje
Pratite nas
Nagrade