Instagram uvodi nova bezbednosna podešavanja za tinejdžere
Društvene mreže, 28.07.2021, 11:00 AM
Instagram uvodi nova bezbednosna podešavanja za mlade korisnike: novi nalozi za decu mlađu od 16 godina biće podrazumevano privatni, biće blokirana interakcija nekih odraslih ljudi sa decom, a uvode se i ograničenja za oglašivače.
Ove promene su rezultat pritiska zakonodavaca, regulatora, roditelja i zagovornika bezbednosti dece zabrinutih zbog uticaja društvenih mreža na bezbednost dece, njihovu privatnost i mentalno zdravlje.
„Želimo da sačuvamo mlade ljude, želimo da im pružimo dobra iskustva i želimo da im pomognemo da nauče, dok koriste naše platforme, kako da razviju zdrave i kvalitetne navike kada koriste internet, aplikacije i društvene medije”, rekla je Karina Njutn, direktorka javne politike Instagrama.
Kao i druge aplikacije, i Instagram zabranjuje deci mlađoj od 13 godina da koriste platformu. Ali kritičari kažu da su stariji tinejdžeri nezaštićeni.
Od ove nedelje, kada se deca mlađa od 16 godina pridruže Instagramu, njihovi nalozi će automatski postati privatni, što znači da će njihove objave biti vidljive samo ljudima kojima je dozvoljeno da ih prate. U nekim zemljama ta granica biće pomerena na 18 godina.
Tinejdžeri koji već imaju javne Instagram naloge videće obaveštenja o prednostima privatnih naloga i načinu prelaska u ovaj režim privatnosti. Kompanija je rekla da je tokom testiranja oko 80% mladih odlučilo da zadrži privatni nalog prilikom registracije.
Instagram takođe preduzima korake da spreči neželjene kontakte sa odraslima. Odrasli koji, iako ne krše pravila Instagrama, pokažu „potencijalno sumnjivo ponašanje“ - na primer, ako su ih blokirali ili prijavili mladi ljudi - imaće ograničenu mogućnost komuniciranja sa tinejdžerima, što važi i za praćenje.
Na primer, oni neće videti objave tinejdžera među preporukama u Instagram Explore i Reels, a Instagram im takođe neće predlagati da prate naloge tinejdžera. Čak i ako takve osobe traže određene tinejdžere po korisničkom imenu, neće moći da ih prate i biće im zabranjeno da komentarišu objave tinejdžera.
“Želimo da obezbedimo da tinejdžeri imaju dodatnu zaštitnu barijeru oko sebe iz opreza”, rekla je Njutn.
Ovo se nadovezuje na promene koje je Instagram napravio u martu, kada je zabranio odraslima da šalju privatne poruke tinejdžerima koji ih ne prate.
Facebook takođe menja pravila za oglašavače na Instagramu, kao i za aplikacije Facebook i Messenger. Oni će moći da ciljaju ljude mlađe od 18 godina sa oglasima samo na osnovu uzrasta, pola i lokacije, ali ne i drugih podataka koji se prate, kao što su interesovanja ili navike korisnika u Facebookovim aplikacijama ili drugim aplikacijama koje dele podatke sa kompanijom.
Facebook i Instagram takođe kažu da rade na boljim metodama za verifikaciju uzrasta korisnika, tako da mogu da utvrde kada treba primenjivati smernice za tinejdžere, ali i da spreče decu mlađu od 13 godina da koriste društvene mreže.
Instagram se u prošlosti našao na udaru kritika zbog načina na koji je postupao sa mladim korisnicima. Kompanija je počela da pita korisnike za datum rođenja tek 2019. godine. Pre toga, samo je tražila od njih da potvrde da li imaju najmanje 13 godina.
Njutn kaže da Facebook i Instagram već koriste veštačku inteligenciju za skeniranje profila tražeći signale koji ukazuju na to da li je korisnik stariji ili mlađi od 18 godina. To uključuje i praćenje komentara u kojima se korisnicima čestita rođendan.
Njutn priznaje da je određivanje starosti “složen izazov” i da Instagram mora uravnotežiti pitanja privatnosti kada koristi tehnologiju za procenu starosti korisnika. Facebook i Instagram pregovaraju sa drugim tehnološkim kompanijama, uključujući proizvođače internet pregledača i operativnih sistema za pametne telefone, o razmeni informacija „na načine koji čuvaju privatnost“ kako bi se utvrdilo da li je korisnik dovoljno star za nalog na društvenoj mreži, rekla je ona.
Foto: Facebook
Izdvojeno
Meti kažnjena sa 251 miliona evra zbog povrede podataka 29 miliona korisnika Facebooka 2018. godine
Irska komisija za zaštitu podataka (DPC) kaznila je Metu, matičnu kompaniju Facebooka, Instagrama i WhatsAppa, sa 251 miliona evra zbog kršenja Op... Dalje
Jutjuberi na meti hakera: više od 200.000 jutjubera dobilo lažne ponude za ugovore sa poznatim brendovima
Više od 200.000 jutjubera dobilo je ponude za partnerstva i promocije, a iza ove kampanje koja je u toku, a koju su otkrili istraživači platforme z... Dalje
Severnokorejski hakeri na LinkedInu ukrali milione dolara
Za pola godine, grupa povezana sa Severnom Korejom poznata pod imenom Sapphire Sleet ukrala je kriptovalute u vrednosti od više od 10 miliona dolara ... Dalje
Meta uklonila 2 miliona Facebook, Instagram i WhatsApp naloga umešanih u investicione prevare
Meta je uklonila više od 2 miliona naloga sa Facebooka, Instagrama i WhatsAppa koji su povezani sa tzv. „pig butchering“ prevarama i viso... Dalje
Sud presudio da svaki korisnik Facebooka ima pravo na odštetu od 100 evra zbog curenja podataka
Savezni sud pravde (BGH) u Nemačkoj doneo je presudu prema kojoj hiljade lokalnih korisnika pogođenih masovnom krađom podataka na Facebooku imaju p... Dalje
Pratite nas
Nagrade