Hakeri prete influenserima sa TikToka brisanjem naloga
Društvene mreže, 19.11.2021, 09:30 AM
Istraživači iz firme Abnormal Security primetili su novu fišing kampanju koja prvenstveno cilja TikTok naloge koji pripadaju influenserima, konsultantima za brendove, produkcijskim studijima i menadžerima influensera.
Istraživači koji su uočili napade, primetili su dva pika u ovoj kampanji, posmatrajući distribuciju imejlova, i to 2. oktobra i 1. novembra, tako da će nova runda verovatno početi za nekoliko nedelja.
U nekim slučajevima koje su videli istraživači, napadači su slali imejlove predstavljajući se kao zaposleni u TikToku, preteći primaocu brisanjem naloga zbog navodnog kršenja uslova platforme.
Još jedna tema koja se koristi u imejlovima je ponuda bedža „Verifikovan“ koja daje kredibilitet i autentičnost nalogu. TikTok bedževi daju težinu i sadržaju koje objavljuju verifikovani nalozi i signaliziraju algoritmima platforme da povećaju stopu vidljivosti postova sa ovih naloga. Korišćenje ovog mamca za fišing je veoma efikasno jer bi mnogi ljudi bili oduševljeni kada bi dobili priliku da dobiju bedž za verifikaciju.
U oba slučaja, napadači daju potencijalnim žrtvama mogućnost da verifikuju svoje naloge klikom na link. Međutim, oni se umesto toga preusmeravaju na WhatsApp sobu za ćaskanje gde ih čeka prevarant koji se pretvara da je zaposleni u TikToku.
Prevarant traži njihovu imejl adresu, broj telefona i jednokratni kod koji je potreban da bi se zaobišla višefaktorska autentikacija i resetovala lozinka naloga.
Nejasno je šta je cilj napadača, ali to može biti ili pokušaj preuzimanja naloga ili pokušaj da se vlasnik naloga uceni i prisili da plati otkup da bi mu bila vraćena kontrola nad nalogom.
Uslovi korišćenja TikToka jasno govore da ako nalog, posebno onaj sa mnogo pratilaca, krši njegova pravila, on će biti trajno suspendovan. To znači da napadači mogu da zaprete žrtvi da će objaviti nešto neprikladno, što bi moglo rezultirati brisanjem profila za koji je njegov vlasnik možda utrošio mnogo vremena i novca da ga dovede u trenutni oblik.
Ako posedujete ili upravljate vrednim nalozima na društvenim mrežama, obavezno napravite rezervnu kopiju sadržaja naloga i podataka i čuvajte je negde na sigurnom.
Takođe, zaštite svoj nalog verifikacijom u 2 koraka, najbolje sa hardverskim bezbednosnim ključem.
Ako možete da koristite samo manje bezbednu opciju dvofaktorne autentifikacije koja podrazumeva slanje koda putem SMS-a, preporuka je da kupite privatni broj koji niste delili ni sa kim i koristite ga samo u tu svrhu.
Izdvojeno
Meti kažnjena sa 251 miliona evra zbog povrede podataka 29 miliona korisnika Facebooka 2018. godine
Irska komisija za zaštitu podataka (DPC) kaznila je Metu, matičnu kompaniju Facebooka, Instagrama i WhatsAppa, sa 251 miliona evra zbog kršenja Op... Dalje
Jutjuberi na meti hakera: više od 200.000 jutjubera dobilo lažne ponude za ugovore sa poznatim brendovima
Više od 200.000 jutjubera dobilo je ponude za partnerstva i promocije, a iza ove kampanje koja je u toku, a koju su otkrili istraživači platforme z... Dalje
Severnokorejski hakeri na LinkedInu ukrali milione dolara
Za pola godine, grupa povezana sa Severnom Korejom poznata pod imenom Sapphire Sleet ukrala je kriptovalute u vrednosti od više od 10 miliona dolara ... Dalje
Meta uklonila 2 miliona Facebook, Instagram i WhatsApp naloga umešanih u investicione prevare
Meta je uklonila više od 2 miliona naloga sa Facebooka, Instagrama i WhatsAppa koji su povezani sa tzv. „pig butchering“ prevarama i viso... Dalje
Sud presudio da svaki korisnik Facebooka ima pravo na odštetu od 100 evra zbog curenja podataka
Savezni sud pravde (BGH) u Nemačkoj doneo je presudu prema kojoj hiljade lokalnih korisnika pogođenih masovnom krađom podataka na Facebooku imaju p... Dalje
Pratite nas
Nagrade