HTTPS za sve korisnike Facebook-a

Društvene mreže, 20.11.2012, 05:16 AM

HTTPS za sve korisnike Facebook-a

Kada imate u rukama lične podatke milijardu ljudi, bezbednost bi trebalo da bude prioritet. Ali Facebook nije želeo da žrtvuje brzinu zbog bezbednosti svojih korisnika pa su kompaniji bile potrebne pune dve godine da unapredi infrastrukturu u toj meri da će prelazak svih korisnika društvene mreže na HTTPS koji je započeo ove nedelje samo neznatno usporiti konekciju.

Facebook je u januaru 2011. godine proširio primenu HTTPS sa stranice za prijavljivanje na nalog na ceo sajt, kako bi zaštitio svoje korisnike i omogućio im enkripciju komunikacije tokom boravka na društvenoj mreži. Skoro dve godine kasnije, HTTPS će biti deo podrazumevanog podešavanja naloga za sve korisnike a ne samo za one koji su odabrali da koriste sigurnu vezu.

Iako je taj potez bio korak napred u Facebook-ovom odnosu prema bezbednosti, to se pokazalo nedovoljnim jer mnogi korisnici nikada nisu koristili ovu mogućnost. U to vreme, one koji bi se odlučili da koriste HTTPS Facebook je upozoravao na to da se enkriptovane stranice sporije učitavaju te da će korisnik verovatno primetiti da je Facebook sporiji ukoliko se koristi HTTPS. Osim ovog, Facebook je imao još jedan razlog zbog kojeg je oklevao sa promenama - neke funkcije i aplikacije nisu radile zato što nisu imale HTTPS podršku.

U to vreme, oni koji su koristili HTTPS morali su da prelaze na HTTP svaki put kada bi želeli da koriste aplikaciju koja nije podržavala HTTPS.

Skoro dve godine kasnije, u Facebooku-u su najzad zaključili da uvek uključen HTTPS neće dovesti do pada u kvalitetu servisa, pa je Facebook najavio da će HTTPS sada biti podrazumevana opcija za sve korisnike, i to najpre za korisnike u Severnoj Americi, a da će se ubrzo to dogoditi i u ostaku sveta.

Ukoliko smo vas sada podsetili na mogućnost da koristite HTTPS, ne morate čekati na Facebook - u okviru Security Settings naći ćete opciju Secure Browsing. Oni koji već koriste HTTPS neće primetiti bilo kakvu razliku.

Mnogi korisnici pristupaju Facebook nalozima koristeći javni bežični internet i javne računare, a uključen HTTPS sprečava takozvane „man-in-the-middle“ napade i špijuniranje. HTTP jeste isplatljiviji za Facebook, jer brže pregledavanje stranica znači da će zadovoljni korisnici provesti više vremena na društvenoj mreži i videti više reklama. Ipak, korisnici koji ne spadaju u napredne niti osvešćene korisnike kada je reč o bezbednosti sa HTPS su mnogo podložniji napadima jer je malo verovatno da će se setiti i razumeti zašto treba da omoguće HTTPS.

Ipak, na duže staze, to je dobra odluka za Facebook koji mora da brine o bezbednosti podataka svojih korisnika jer se poslovni model kompanije između ostalog oslanja i na poverenje korisnika.


Prijavite se na našu mailing listu i primajte najnovije vesti (jednom dnevno) putem emaila svakog radnog dana besplatno:

Izdvojeno

Korisnici tuže LinkedIn zbog obučavanja AI modela njihovim privatnim porukama bez pristanka korisnika

Korisnici tuže LinkedIn zbog obučavanja AI modela njihovim privatnim porukama bez pristanka korisnika

Korisnici LinkedIn Premium iz SAD tužili su platformu zato što je navodno delila njihove privatne poruke bez njihovog pristanka kako bi obučila mod... Dalje

Zbog lažnih slika Breda Pita koje je generisala veštačka inteligencija, žena ostala bez skoro milion evra

Zbog lažnih slika Breda Pita koje je generisala veštačka inteligencija, žena ostala bez skoro milion evra

Za En, Francuskinju u svojim pedesetim, 2023. je počela neobično. Dizajnerka enterijera, koja nije imala iskustva sa društvenim mrežama, otvorila ... Dalje

Meti kažnjena sa 251 miliona evra zbog povrede podataka 29 miliona korisnika Facebooka 2018. godine

Meti kažnjena sa 251 miliona evra zbog povrede podataka 29 miliona korisnika Facebooka 2018. godine

Irska komisija za zaštitu podataka (DPC) kaznila je Metu, matičnu kompaniju Facebooka, Instagrama i WhatsAppa, sa 251 miliona evra zbog kršenja Op... Dalje

Jutjuberi na meti hakera: više od 200.000 jutjubera dobilo lažne ponude za ugovore sa poznatim brendovima

Jutjuberi na meti hakera: više od 200.000 jutjubera dobilo lažne ponude za ugovore sa poznatim brendovima

Više od 200.000 jutjubera dobilo je ponude za partnerstva i promocije, a iza ove kampanje koja je u toku, a koju su otkrili istraživači platforme z... Dalje

Severnokorejski hakeri na LinkedInu ukrali milione dolara

Severnokorejski hakeri na LinkedInu ukrali milione dolara

Za pola godine, grupa povezana sa Severnom Korejom poznata pod imenom Sapphire Sleet ukrala je kriptovalute u vrednosti od više od 10 miliona dolara ... Dalje