Facebook želi da čuje šta slušate i gledate: Da li vas to brine?
Društvene mreže, 23.05.2014, 10:00 AM
Facebook će u narednih nekoliko nedelja svojoj mobilnoj aplikaciji dodati novu funkciju koja će koristiti mikrofon mobilnog uređaja da bi identifikovala pesmu, televizijsku emisiju ili film koji korisnik sluša/gleda tako da korisnik može da podeli sa svojim prijateljima informaciju o svojim trenutnim aktivnostima.
Kako je juče najavila kompanija, nova funkcija prepoznavanja zvuka biće dostupna u narednih nekoliko nedelja Android i iOS korisnicima ali za sada samo u SAD. Oni koji uključe ovu opciju, moći će da podele informaciju o tome šta slušaju ili gledaju na svom profilu javno ili sa odabranim prijateljima. Prilikom ažuriranja statusa, korisnik će na vrhu prozora aplikacije videti malu animiranu ikonu. Ako aplikacija ispravno prepozna zvuk i pronađe isti u svojoj bazi podataka, korisnik može podeliti tu informaciju sa drugima.
Iz Facebooka kažu da nova opcija može biti isključena u svakom trenutku, kao i da se snimljeni zvuk ne čuva nigde. Ako vam opcija ostane uključena, videćete ikonu koja se pomera i pokušaj prepoznavanja zvuka samo kada pišete statusnu poruku.
Ako na ovaj način delite muziku, vaši prijatelji mogu poslušati 30 sekundi muzike koju slušate. Za televizijske serije, biće prikazana informacija o tome koju sezonu i epizodu gledate u datom trenutku.
Nova funkcija je već izazvala zabrinutost zbog mogućeg ugrožavanja privatnosti jer će Facebookova aplikacija koristiti mikrofon u smart uređajima da bi prepoznala zvuk u okolini.
Iz Facebooka nisu ništa rekli o tome da li će uključivanje ove opcije značiti i da će Facebook moći da čuje zvukove u pozadini, uključujući i privatne razgovore.
Ovo nije nova tehnologija. Ima još aplikacija, kao što su na primer popularni Shazam ili Soundhound, koje koriste sličnu tehnologiju. Međutim, dok su Shazam i Soundhound dizajnirani za prepoznavanje onoga što slušate, Facebookova opcija prepoznavanja sadržaja koji gledate ili slušate ima za cilj da to lakše podelite sa drugima.
Iako iz kompanije kažu da oglašivači za sada neće moći da koriste podatke dobijene od nove opcije, nema sumnje da će se to kad tad dogoditi, a iz Facebooka to i priznaju.
Da li zaista verujete Facebooku koji slovi za jednog od najvećih “kopača” podataka korisnika u sajber svetu? Ako vam ne smeta da Facebook ima uvid u još jedan aspekt vašeg života i činjenica da će Facebook informacije o onome što volite da slušate ili gledate prodavati oglašivačima, onda uživajte u novoj opciji kada jednom bude dostupna svima.
Izdvojeno
Korisnici tuže LinkedIn zbog obučavanja AI modela njihovim privatnim porukama bez pristanka korisnika
Korisnici LinkedIn Premium iz SAD tužili su platformu zato što je navodno delila njihove privatne poruke bez njihovog pristanka kako bi obučila mod... Dalje
Zbog lažnih slika Breda Pita koje je generisala veštačka inteligencija, žena ostala bez skoro milion evra
Za En, Francuskinju u svojim pedesetim, 2023. je počela neobično. Dizajnerka enterijera, koja nije imala iskustva sa društvenim mrežama, otvorila ... Dalje
Meti kažnjena sa 251 miliona evra zbog povrede podataka 29 miliona korisnika Facebooka 2018. godine
Irska komisija za zaštitu podataka (DPC) kaznila je Metu, matičnu kompaniju Facebooka, Instagrama i WhatsAppa, sa 251 miliona evra zbog kršenja Op... Dalje
Jutjuberi na meti hakera: više od 200.000 jutjubera dobilo lažne ponude za ugovore sa poznatim brendovima
Više od 200.000 jutjubera dobilo je ponude za partnerstva i promocije, a iza ove kampanje koja je u toku, a koju su otkrili istraživači platforme z... Dalje
Severnokorejski hakeri na LinkedInu ukrali milione dolara
Za pola godine, grupa povezana sa Severnom Korejom poznata pod imenom Sapphire Sleet ukrala je kriptovalute u vrednosti od više od 10 miliona dolara ... Dalje
Pratite nas
Nagrade