Facebook vas više neće špijunirati, ali mu morate sami reći da prestane sa tim

Društvene mreže, 21.08.2019, 10:00 AM

Facebook vas više neće špijunirati, ali mu morate sami reći da prestane sa tim

Dobre vesti za korisnike Facebooka, ali loše za oglašivače i izdavače čije se poslovanje oslanja na Facebook oglase.

Nakon skandala sa Cambridge Analyticom, Facebook je u proteklih godinu dana preduzeo neke korake sa ciljem da svojim korisnicima omogući veću kontrolu nad njihovim podacima i transparentnost u pogledu toga kako kompanija i aplikacije na njenoj platformi koriste te podatke.

Sada je Facebook lansirao novu funkciju koja omogućava korisnicima da kontrolišu podatke koje platforma dobija od drugih aplikacija i web sajtova o njihovim aktivnostima na internetu.

Funkciju nazvanu "Off-Facebook Activity" najavio je izvršni direktor Facebooka Mark Zakerberg prošle godine kao opciju "Clear History" koja omogućava korisnicima da obrišu podatke koje web sajtovi i aplikacije drugih kompanija dele sa Facebookom.

"Aktivnost van Facebooka omogućava vam da vidite informacije o vašoj aktivnosti koje nam aplikacije i web sajtovi šalju i da obrišete te podatke sa svog naloga ako to želite", objašnjeno je u postu na blogu kompanije Facebook objavljenom juče.

"Očekujemo da bi to moglo imati neki uticaj na naše poslovanje, ali verujemo da je pružanje kontrole ljudima nad njihovim podacima važnije."

Za one koji toga nisu svesni, Facebook prikuplja informacije o svojim korisnicima na dva načina - prvo, putem podataka koje unesete na njegov sajt i u aplikacije, i drugo, praćenjem istorije pregledavanja preko opcije "Prijavite se sa Facebookom", preko "Like" dugmeta, Facebook komentara i nevidljivog koda zvanog Facebook Pixel koji je ugrađen u druge web sajtove.

To vam se verovatno dogodilo - kada pregledate Facebook feed, sajt vam prikazuje reklame određenih brendova čije ste web sajtove nedavno posetili.

To je zato što većina izdavača koristi Facebookovu pomoć - alate poput Facebook Pixela ili Facebook Logina, kako bi identifikovali posetioce svojih web sajtova, a zatim koriste Facebook reklamnu platformu da im prikažu ciljane reklame.

Sada ćete uz pomoć novog alata moći da vidite kratak pregled podataka koje su druge aplikacije i web sajtovi poslale Facebooku preko njegovih poslovnih alata, kao i da isključite ove informacije ili sve buduće aktivnosti van Facebooka sa svog naloga.

Da biste koristili ovaj alat, idite na podešavanja Facebook naloga i kliknite na Off-Facebook Activity (Aktivnost van Facebooka). Nakon otvaranja, videćete aplikacije i web sajtove koji prate vašu aktivnost i šalju izveštaje Facebooku zbog ciljanog oglašavanja.

Možete dodirnuti „Clear History“ (Brisanje istorije) da biste izbrisali istoriju pregledavanja i prekinuli vezu između Facebook naloga i odabranih aplikacija i web sajtova ili svih njih u budućnosti. Tako Facebook neće znati koje ste web sajtove posetili ili šta ste tamo radili i neće moći da koristi nijedan podatak za prikazivanje ciljanih reklama na Facebooku, Instagramu ili Messengeru.

Međutim, važno je napomenuti da ova funkcija ustvari ne dozvoljava korisnicima da brišu informacije o pregledavanju. Umesto toga, ona samo omogućava korisnicima da razdvoje prikupljene podatke od Facebook naloga, što je kompanija objasnila u posebnom tekstu Facebookovog inženjerskog tima.

Dakle, Facebook će i dalje zadržavati informacije o vama koje je prikupio, ali će te podatke učiniti anonimnim, umesto da ih upari sa vašim profilom.

Funkcija Off-Facebook Activity će najpre biti dostupna korisnicima Facebooka u Irskoj, Španiji i Južnoj Koreji, nakon čega će postepeno, u narednim mesecima, doći do svih korisnika.


Prijavite se na našu mailing listu i primajte najnovije vesti (jednom dnevno) putem emaila svakog radnog dana besplatno:

Izdvojeno

Meta testira alate za Instagram i Facebook koji treba da spreče seksualne ucene i zloupotrebu intimnih slika

Meta testira alate za Instagram i Facebook koji treba da spreče seksualne ucene i zloupotrebu intimnih slika

Meta je objavila da će uskoro početi da testira novu funkciju zaštite od golotinje u Instagram DM-ovima, koja zamagljuje slike za koje se otkrije d... Dalje

TikTok kažnjen zbog štetnog sadržaja koji je preporučivan maloletnim korisnicima

TikTok kažnjen zbog štetnog sadržaja koji je preporučivan maloletnim korisnicima

Italijanska regulatorno telo za zaštitu konkurencije kaznilo je TikTok sa 10 miliona evra jer nije zaštitio korisnike od opasne igre poznate kao Fre... Dalje

Investicione prevare u reklamama na Facebooku

Investicione prevare u reklamama na Facebooku

Istraživači sajber bezbednosti iz firme Infoblox upozorili su korisnike na grupu Savvy Seahorse koja koristi Facebook reklame da bi prevarila korisn... Dalje

Prevaranti na X-u tražili donacije sa hakovanog naloga Metjua Perija

Prevaranti na X-u tražili donacije sa hakovanog naloga Metjua Perija

Zvanični nalog Metjua Perija na X-u (nekadašnji Twitter) je hakovan, a oni koji su to uradili zatražili su donacije od obožavalaca pokojnog glumca... Dalje

Od zabave do gubitka podataka: Mračna strana Facebook kvizova

Od zabave do gubitka podataka: Mračna strana Facebook kvizova

Sećate li se svih onih naizgled bezazlenih kvizova na društvenim mrežama? Iako su mnogima zabavni, oni su zapravo ozbiljan rizik za privatnost i b... Dalje